تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی راهکارهای طبیعی برای خلاصی از جوش های سر سیاه بینی

برای از بین بردن این جوش های سر سیاه، محصولات زیادی در بازار موجود است، اسکراب صورت، انواع شوینده‌های صورت، ماسک صورت و نوار بینی برخی از این محصولات هستند که ادعا دارند در برطرف شدن این دانه‌ها کمک فراوانی می‌کنند. با این حال، می‌توانید این جوش های سر سیاه را با راه حل‌های خانگی هم از بین ببرید، راه حل‌هایی مفید و مقرون به صرفه تر.

اولین کاری که برای خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه روی بینی می توانید انجام دهید این است که اسکراب مناسب با نوع پوستتان را بسازید. فقط به محصولات موجود در بازار تکیه نکنید، بسیاری از اسکراب های خانگی برای پوست عالی کار می‌کنند و به از بین بردن آلودگی منافذ پوست کمک شایسته ای میکنند. این اسکراب های خانگی تماما حاوی مواد تشکیل دهنده طبیعی و عاری از هرگونه مواد شیمیایی خشن هستند. این اسکراب ها حتی برای استفاده مطمئن ترند.

اسکراب برگ گشنیز و پودر زردچوبه برای از بین بردن جوش سر سیاه

برگ گشنیز تازه را خرد یا آسیاب کرده و آن را با کمی پودر زردچوبه مخلوط نمایید. این خمیر را بر روی بینی خود به مدت ۱۵ دقیقه بگزارید و سپس با آب ولرم بشویید. این یک درمان خانگی خوب برای جوش های سر سیاه است.

اسکراب لیمو و شکر برای از بین بردن جوش سر سیاه

تکفارس آی آر

یک قاشق چای خوری شکر و چند قطره آب لیموی تازه را با هم مخلوط نمایید. حالا این مخلوط را بر روی بینی خود بگزارید و به آرامی به صورت دایره وار آن را بمالید. این مخلوط واقعاً در خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه کمکتان خواهد کرد.

بخور لیمو برای از بین بردن جوش های سر سیاه

در ۲ یا ۳ فنجان آب جوش چند قطره لیمو بریزید. حالا یک حوله یا روسری روی سرتان بیندازید و بخور دهید. با این کار جوش های سرسیاه روی بینی شل شده و آسان تر از بین خواهند رفت. توجه نمایید که بیش از ۵ دقیقه در این حالت باقی نمانید.

اسکراب سیب زمینی رنده شده برای از بین بردن جوش سر سیاه

سیب زمینی تازه را رنده و بر روی بینی خود بمالید و بعد از ۵ دقیقه آن را پاک نمایید. حالا بینی خود را با یک لیف حمام مرطوب پاک کنید. این هم راه درمانی خوبی برای دانه های سرسیاه است.

www.takfars.ir

ماسک خاک رس برای از بین بردن جوش سر سیاه

ماسک خاک رس ثابت کرده که در از بین بردن دانه های سر سیاه بسیار مفید واقع میشود. این ماسک از مواد صد در صد طبیعی ساخته شده و مقرون به صرفه نیز هست.

اسکراب گلاب، اسطوخودوس و الکل برای از بین بردن جوش سر سیاه

گلاب، اسطوخودوس و الکل را به مقدار مساوی به خوبی با هم مخلوط کنید و به بینی خود مالیده تا از شر جوش های سرسیاه خلاص شوید. پس از ۱۵ دقیقه این مخلوط را پاک کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

آرد ذرت و سرکه برای از بین بردن جوش سر سیاه

یک قاشق چای خوری آرد ذرت را با چند قطره سرکه مخلوط کنید تا مخلوط خمیری بدست بیاید. خمیر را بر روی دانه‌های سرسیاه مالیده و پس از ۲۰ دقیقه آن را پاک کنید. این خمیر هم برای درمان دانه‌های سر سیاه کارساز است.

اسکراب روغن بادام زمینی و لیمو برای از بین بردن جوش سر سیاه

در آخر، روغن بادام زمینی و آب لیمو را به میزان مساوی با هم مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی بینی خود بگذارید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید تا از شر دانه‌های سر سیاه خلاص شوید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر