image, معرفی خوشمزه ترین خوراکی های لاغر کننده برای خانم ها

چای سبز

اگر به دنبال یک نوشیدنی هستید چای سبز انتخابی عالی است. چای سبز نه تنها بدون کالری است بلکه به سوزاندن کالری‌ها نیز کمک می‌کند. چای سبز دارای آنتی اکسیدانی به نام EGCG است که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

ماهی

شاید شنیده باشید ماهی دارای اسیدهای چرب امگا۳ است اما نمی‌دانید معنای دقیق آن چیست. جدا از خواص ماهی برای مو، پوست و ناخن‌ها، امگا۳ به تنظیم اشتها و افزایش سوخت و ساز کمک می‌کند. این ماده محرکی برای تولید لپتین است، یک هورمون پروتئینی که به بدن کمک می‌کند تشخیص دهد چه زمانی سیر شده است.

لبنیات

فرآورده‌های لبنی اغلب به عنوان محرک‌های سوخت و ساز شناخته می‌شوند زیرا دارای پروتئین و کلسیم هستند. این دو ماده‌ی مغذی را در کنار هم بگذارید و این‌ها به حفظ ماهیچه و کاهش وزن شما کمک خواهند کرد.

با این وجود مراقب باشید، برخی فرآورده‌ها مانند پنیر و شیر می‌توانند چربی و کالری بالایی داشته باشند که این خاصیت سوخت و ساز آن‌ها را پایین می‌آورد. همیشه برچسب روی محصول را بخوانید و بدانید بهترین گزینه برای شما ماست کم چرب است.

غذاهای تند

اگر شما هم از آن افرادی هستید که روی همه‌ی خوراکی‌های خود سس قرمز می‌ریزید ممکن است ناخواسته به چربی سوزی بدن خود کمک می‌کنید. تحقیقات نشان داده‌اند خوردن غذاهای تند می‌تواند ضربان قلب شما را بالابرده و به سوخت و ساز بدن کمک کند.

بعلاوه کپسایسین که عامل تندی فلفل است مهارکننده‌ی اشتها می‌باشد. در حقیقت این ماده کمک می‌کند سلول‌های سفید ( چربی‌های ذخیره‌شده ) تبدیل به سلول‌های قهوه‌ای ( که چربی را می‌سوزانند ) شود.

گریپ‌فروت

گریپ‌فروت در بین خوراکی‌های چربی سوز شناخته شده است و دلیلی برای این امر وجود دارد. ماده‌ای به نام نارینجین در گریپ‌فروت موجود است که قند خون را کم کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند. افرادی که قبل از وعده‌ی غذایی خود نصف گریپ‌فروت می‌خورند وزن بیشتری کم خواهند کرد. یک گریپ‌فروت متوسط ۸۰ کالری و ۳ گرم فیبر دارد. به عنوان میان وعده‌ی خود از این میوه تغذیه کنید . می‌بینید چگونه به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید