تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی خوراکی های طبیعی و سلامت برای بدن

image معرفی خوراکی های طبیعی و سلامت برای بدن

۱. ماست

ماست یک ماده غذایی بسیار مغذی است و فواید بسیاری نیز دارد. ماست حاوی بسیاری از باکتری‌های مفید است که با بیماری‌ها مقابله کرده و یا از بروز آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین منبع سرشار کلسیم است که برای سلامت خون و استخوان مفید است. علاوه بر این‌ها حاوی مقادیر زیادی پروتئین، که برای بافت و ماهیچه‌ها بسیار ضروری است، می‌باشد. ماست را می‌توانید به صورت کم چرب یا بدون چربی نیز تهیه کنید. حتماً این ماده غذایی را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید.

۲. لوبیا

لوبیا تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. لوبیا سرشار از پتاسیم، منیزیم و کلسیم است که برای تقویت عضلات و سلامت استخوان ضروری هستند. لوبیا همچنین حاوی مقادیر زیادی پروتئین و فیبر است. مصرف لوبیا خطر حمله قلبی، فشارخون و سرطان را کاهش می‌دهد. لوبیا را می‌توانید به صورت‌های مختلف در برنامه غذایی روزانه‌تان قرار دهید.

تکفارس آی آر

۳. بذر کتان

بذر کتان منبع غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ است، که درد ناشی از ورم مفاصل در زنان را کاهش می‌دهد. همچنین به درمان پوکی استخوان و آسم کمک می‌کند. علاوه بر این بذر کتان حاوی فیبر نیز می‌باشد، که به فرآیند هضم غذا کمک می‌کند. همچنین میزان کلسترول خون را کاهش داده و خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

۴. کلم بروکلی

مطمئناً کلم بروکلی مقوی‌ترین سبزی است که می‌توانید مصرف کنید. این سبزی حاوی ویتامین K و ویتامین C است، و بدن را در برابر بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا محافظت می‌کند. همچنین فیبر موجود در آن به هضم راحت‌تر غذا کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها میزان قند خون را کاهش داده و احتمال بروز علائم دیابت را به حداقل می‌رساند. بروکلی حاوی مقادیر زیادی ویتامین B نیز هست که برای سیستم عصبی بدن بسیار مفید است. این سبزی سرشار از فولیک اسید است که برای پوست مفید است. همچنین منبع غنی از آنتی اکسیدان‌هاست که به پاکسازی بدن کمک می‌کند.

۵. سیر

www.takfars.ir

سیر، بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مصون می‌کند. سیر سرشار از آلیسین است که به کاهش فشارخون و کلسترول کمک می‌کند و در نتیجه خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد. سیر حاوی ویتامین E است که به تشکیل سلول‌ها در بدن کمک کرده و فرآیند پیری را کاهش می‌دهد. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و آن را در برابر بسیاری از سرطان‌ها مقاوم می‌کند. سیر سیستم تنفس را تنظیم و به بهبود آسم کمک می‌کند. این ماده غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. همچنین سیر برای رقیق کردن خون مفید است و احتمال ایجاد لخته در خون را کاهش می‌دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر