تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی خوراکی های خوشمزه ولی مضر و چاق کننده

کچاپ

شما آن را روی برگرتان می ریزید، سیب زمینی سرخ کرده تان را در آن فرو می برید و نمی توانید میت لوف را بدون آن بخورید. کچاپ، یکی از چاشنی های اصلی فرهنگ ماست و چندان هم برای شما مفید نیست. اگر از کودکی به مصرف این سس گوجه عادت کرده اید و عاشقش هستید، خودتان را برای خبرهای تکان دهنده آماده کنید. تقریبا ۱/۳ سس کچاپ شامل قند است. در حالی که شما با ریختن کمی از این سس قرمز روی غذایتان شاهد اثرات سوء زیادی نخواهید بود اما گزینه های بهتری مانند سالسا و خردل نیز وجود دارند.

مارگارین

گفته می شود که مارگارین، یک جایگزین سالم برای کره است. در حالی که آن ممکن است گاهی اوقات درست باشد اما بسته به نوع مارگارینی که شما می خرید، اغلب اوقات اینطور نیست. مارگارین از روغن نباتی ساخته می شود و می تواند حاوی چربی های ترانس باشد. به عنوان یک قاعده کلی، هر چه مارگارین شما سفت تر باشد، چربی های بد آن بیشتر است. حواس تان به مواد تشکیل دهنده باشد و مراقب آن چربی های مزاحم باشید.

گرانولا

تکفارس آی آر

اگر روز عادی تان با یک کاسه غلات گرانولا آغاز می شود، شاید لازم باشد در استراتژی صبحانه تان تجدید نظر کنید. در حالی که گرانولا اغلب به عنوان یک جایگزین سالم تر برای غلات صبحانه حاوی شکر مطرح می شود اما خودش هم چندان بی گناه نیست. در واقع گرانولا نیز معمولا سرشار از شکر است. به علاوه، یک فنجان گرانولا می تواند حاوی ۶۰۰ کالری باشد. آن نزدیک به یک سوم مقدار توصیه شده روزانه است. مصرف گرانولا را به حداقل برسانید و به جای آن از میوه های کامل و آجیل خام استفاده کنید.

کالباس

بله، آنها سرشار از پروتئین هستند و در ساندویچ ها فوق العاده اند. اما آنچه که شما به صورت بسته بندی یا حتی از فروشگاه محل تان می خرید، ممکن است مضر باشد. گوشت های برش خورده میتوانند سرشار از مواد نگهدارنده باشند و معمولا مملو از سدیم هستند. بنابراین اگر شما به خوردن ساندویچ کالباس بوقلمون به صورت روزانه عادت دارید، شاید زمان آن باشد که شروع به استفاده از بوقلمون پخته شده خانگی خودتان کنید. یا در عوض آن را با سالاد همراه نمایید.

شکلات های انرژی زا

چه تفاوتی بین یک شکلات انرژی زا و یک شکلات معمولی وجود دارد؟ بسته به اینکه کدام ها را با هم مقایسه میکنید، ممکن است تفاوت زیادی وجود نداشته باشد. در حالی که شکلات های انرژی زا معمولا حاوی پروتئین و ویتامین های بیشتری نسبت به شکلات های معمولی هستند، اما تقریبا به همان اندازه متراکم از کالری بوده و فقط کمی چربی آنها کمتر است. تمام شکلات های انرژی زا برای شما مضر نیستند اما بسیاری از آنها قطعا به اندازه شهرت شان به عنوان میان وعده های سالم، مفید نیستند. قبل از انداختن یک جعبه از اینها در سبد خریدتان، نگاهی به برچسب حقایق تغذیه ای بیندازید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر