تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی خوراکی های بسیار مقوی که چاق کننده نیستند

image معرفی خوراکی های بسیار مقوی که چاق کننده نیستند

آجیل

گردو قهرمان این گروه کم‌کربوهیدرات است، چون در هر ۱۴ عدد گردو کمتر از ۸ گرم کربوهیدرات وجود دارد. اگر آجیل خالی شما را سیر نمی‌کند، می‌توانید با کرفس و سیب سالاد درست کنید، گردو را روی آن بریزید و از سس خردل تند نیز استفاده کنید.

ماست یونانی

می‌توانید از این میان‌وعده در هر زمانی استفاده کنید. ماست یونانی در مقایسه با ماست غیر‌یونانی، دارای مقدار زیادی پروتئین سالم است. بانی تاب دیکس، مالک سایت BetterThanDieting.com و نویسنده کتاب Read It Before You Eat It می‌گوید: «حتما برچسب حقایق تغذیه ای آن را بخوانید زیرا بعضی ماست‌ها بیشتر شبیه یک ظرف آبنبات هستند. »

تکفارس آی آر

تخم‌مرغ آب‌پز

یک تخم مرغ بزرگ کاملا آب‌پز، کمتر از یک گرم کربوهیدرات دارد. بیلرت می‌گوید: «حتما زرده تخم‌مرغ را بخورید زیرا تمام ویتامنی‌ها در آنجا ذخیره شده اند. می‌توانید برای افزایش مواد مغذی مفید برای قلب، تست آووکادو و تخم مرغ آب‌پز را امتحان کنید. نگران نباشید، نان گندم کامل دارای کربوهیدرات‌های پیچیده است که تجزیه آنها به زمان طولانی‌تری نیاز دارد و نسبت به کربوهیدرات‌های ساده که به راحتی هضم می‌شوند، مدت بسیار طولانی‌تری جلوی گرسنگی را می‌گیرند.

مطلب مرتبط: بهترین راه برای کاهش وزن از نظر کارشناسان

کره آجیل

شاید ساقه کرفس، زیاد جالب بنظر نرسد اما فرو بردن آن در یک یا دو قاشق غذاخوری کره بادام درختی چرب، آن را به یک میان وعده راضی کننده تر تبدیل می‌کند. تاب دیکس می‌گوید: برای اینکه کربوهیدرات‌ها را کنترل کنید، یک کره آجیلی انتخاب کنید که شکر یا نمک افزوده نداشته باشد. پتاسیم مصرفی تان را با خوردن یک ساندویچ موز افزایش دهید و حتما یک موز سبز را انتخاب کنید. بیلرت می‌گوید: هنگامی‌که موزها می‌رسند، کربوهیدارت‌ها از نشاسته به قند تبدیل می‌شوند.

www.takfars.ir

حمس

فلفل دلمه ای قرمز با این میان وعده آشنا، کاملا سازگاری دارد. بیلرت توصیه می‌کند که به جای استفاده از کراکر، حمس را به همراه سبزیجات مصرف کنید. یک ایده دیگر آنچه حمس را روی سالادتان بریزید یا روی نان غذایتان پخش کنید.

شیک‌ها و بارهای سریع

خواندن برچسب حقایق تغذیه‌ای در این مورد، واقعا مهم است. بیلرت توصیه می‌کند که اگر عجله دارید یا در زمانی که مشغول کار هستید، به یک محرک فوری نیاز دارید، یک بار آجیلی یا شیک پروتئین کم‌کربوهیدرات آماده بخورید. مراقب قند افزوده و کالری‌ها باشید و هنگامی‌که مقدور است، مواد تشکیل دهنده کامل و تصفیه نشده را انتخاب کنید.

باباگانوش

این دستور غذای مدیترانه‌ای بر پایه بادمجان است که کربوهیدرات کم و طعم فوق العاده ای دارد. فقط با این ۵ ماده (بادمجان، لیمو، سیر، سس کنجد و نمک دریایی) می‌توانید این غذا را تهیه کنید. ساده تر از چیزی است که فکر می‌کنید.

سالاد تن ماهی

بیلرت پیشنهاد می‌کند که ماهی تن بسته بندی یا کنسروی را با خردل، کرفس خرد‌‌شده و حمس مخلوط کنید و یک سالاد تن خوشمزه تهیه کنید. اگر دراین سالاد از خیار استفاده کنید که آب زیادی دارد اثر ضد نفخ غذایتان دو برابر می‌شود.

کیک‌های برنجی

شاید این کیک‌های پف کرده شبیه غذاهای رژیمی‌به نظر برسند اما راه‌های زیادی برای جالب‌تر کردن این ترکیب ترد و سبک وجود دارد. از چاشنی‌های خوشمزه گرفته تا مواد شیرینی که می‌توانید روی آنها پخش کنید. شما هرگز از این ترکیبات سرگرم کننده خسته نخواهید شد.

تک فارس

مطلب مرتبط: چند ایده برای صبحانه‌هایی سالم

پنیر کاتیج

بیلرت می‌گوید: «این یک میان وعده عالی برای هر زمان از روز است. برای تهیه یک میان‌وعده کم‌قند، انواع توت که سرشار از آنتی اکسیدان هستند را به آن اضافه کنید.

ادامامی (لوبیای سبز سویا)

نصف فنجان از این فینگر فود با دانه سویا (و نمک) کمتر از ۱۰ گرم کربوهیدرات دارد. می‌توانید آن را کباب کرده و به سالادتان اضافه کنید تا حالت تردی بیشتری پیدا کند یا بدون احساس گناه، از آن به عنوان یک میان وعده لذت ببرید.

ذرت بو‌داده

بیلرت می‌گوید: «با وجود آنکه ذرت زرد شیرین، نسبتا کربوهیدرات بالایی دارد اما ذرت بو داده، یک میان‌وعده کم‌کربوهیدرات و حجیم است. به جای استفاده از کره که دارای چربی اشباع است، برای افزودن عطر وطعم به آن از راه‌های منحصر بفردی مانند اضافه کردن سیر، فلفل و پنیر پوکورینو رومانو استفاده کنید.

پنیر و کراکر

هنگامی‌که به روش درستی از این مورد استفاده کنید، می‌تواند به عنوان یک میان وعده کم‌کربوهیدرات در نظر گرفته شود. تاب دیکس پیشنهاد می‌کند که سهم مصرفی تان را محدود کنید و از پنیرهای یک نفره کوچک استفاده کنید. نوع سبک این میان وعده، ۶ گرم پروتئین و فقط ۵ کالری دارد و کربوهیدرات آن صفر است. شما همچنین می‌توانید پنیرکاتیج را نیز امتحان کنید.

رپ بوقلمون و پنیر

T A K F A R S

اول مطمئن شوید که این، یک رپ کم‌کربوهیدرات است (برچسب حقایق تغذیه‌ای را بخوانید و به ادعاهای روی بسته اعتماد نکنید). سپس بیلرت توصیه می‌کند که از کالباس کم سدیم استفاده کنید. یک برش پنیر بگذارید و حالا یک میان وعده با مقدار متعادلی چربی، پروتئین و کربوهیدرات دارید که شما را سیر می‌کند. ما ایده‌ای برای یک ناهار قابل‌حمل داریم که می‌توانید در کنار آن سالاد نیز مصرف کنید. بجای نان از رپ استفاده کنید و با این کار آن را کم‌کربوهیدرات کنید.

سالسا

هنگامیکه صحبت از میان وعده‌های کم کربوهیدرات می‌شود، سالسا دو امتیاز مثبت می‌گیرد، چون هم کم کربوهیدرات است و هم کم کالری است. روی تخم مرغ آب‌پزتان سالسا بریزید یا در تابستان از سالاد سالسای هندوانه استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر