تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطوری شیرینی های عید نوروز را در طول عید تازه نگهدارید

image چطوری شیرینی های عید نوروز را در طول عید تازه نگهدارید

آیا می توان این شیرینی ها را با همان کیفیت روز اول نگهداری کرد؟ چگونه؟ جواب اینجاست. در این مقاله روش هایی را به شما می گوییم که به شما کمک می کند در ایام عید شیرینی های با کیفیت و تازه داشته باشید.

روش نگهداری شیرینی تر

شیرینی‌ها دو نوع اصلی خشک و تر دارند. از معروف‌ترین شیرینی‌های خشک می‌توان به شیرینی زبان، کشمشی، دانمارکی و مربایی و از شیرینی‌های تر به شیرینی خامه‌ای و رولت اشاره کرد.

شیرینی‌های تر، دوره ماندگاری کوتاهی دارند و باید حتماً در یخچال نگهداری شوند زیرا رطوبت بالایی دارند و در ترکیب آن‌ها از تخم‌مرغ و خامه استفاده می‌شود. با توجه به اینکه سطح آلودگی میکروبی در تخم‌مرغ و خامه بالاست، شیرینی‌تر باید هرچه سریع‌تر مصرف شود.

تکفارس آی آر

اگر این شیرینی بیش از یکی، دو ساعت بیرون از یخچال بماند، نباید آن را مصرف کرد زیرا احتمال بالای اضافه شدن آلودگی میکروبی و چربی آن، احتمال مسمومیت را به خصوص در کودکان، سالمندان، خانم‌های باردار، بیماران دچار نقص سیستم ایمنی و کسانی که دچار بیمارهای زمینه‌ای مثل دیابت هستند، افزایش می‌دهد. مدت ماندگاری شیرینی‌تر در یخچال ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.

روش نگهداری شیرینی خشک

اما مدت نگهداری شیرینی خشک به دلیل اینکه رطوبت کمتری دارد، بیشتر از شیرینی‌تر است و حتی می‌توان آن را ۲-۱ هفته بیرون از یخچال، البته در جای خنک یا به مدت یک ماه در فریزر نگهداری کرد.

این واقعیت را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که هر چقدر مدت زمان نگهداری شیرینی خشک کوتاه‌تر باشد، بهتر است زیرا احتمال اکسید شدن روغنی که در تهیه آن به کار رفته، در طولانی‌مدت افزایش پیدا می‌کند بنابراین شیرینی را به اندازه‌ای بخرید که در مدت کوتاهی مصرف شود.

یکی از روش‌ها برای افزایش مدت ماندگاری شیرینی، به خصوص شیرینی‌های عید، قرار دادن آن‌ها در ظروف دردار به صورت ردیفی است. برای جلوگیری از چسبیدن شیرینی‌ها به یکدیگر و خرد شدنشان نیز می‌توانید ورقه‌ای از کاغذ روغنی بین ردیف‌های بالا و پایین قرار دهید و در ظرف را ببندید و آن را در یخچال بگذارید (برای مدت کوتاه) تا شیرینی تازه‌تر بماند.

www.takfars.ir

هرچند مصرف شیرینی خشک کهنه باعث مسمومیت نمی‌شود اما علاوه بر اینکه تازگی خود را از دست می‌دهد، به دلیل اکسید شدن روغن در تمام گروه‌های سنی، می‌تواند حداقل بروز مشکلات گوارشی را در پی داشته باشد.

امیدوارم با خواندن این مطلب بتوانید از شیرینی های تازه و باکیفیت در ایام عید از مهمانان خود پذیرایی نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر