تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مصرف کراتین برای ورزشکاران خانم مجاز یا مضر

image مصرف کراتین برای ورزشکاران خانم مجاز یا مضر

کراتین چه میکند؟ به زبان ساده، عضلات را در جذب مواد مغذی مورد نیاز برای کار عضلانی، بهبود و رشد، کمک میکند.

کراتین برای خانمها چه اهمیتی دارد؟ ابتدا باید بدانید که چربی، در عضلات می سوزد! بنابراین اگر میخواهید که بدنی زیبا، متناسب و بدون چربی داشته باشید، راهی بجز تقویت عضلاتتان ندارید. بدین ترتیب، بدنتان به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می شود! کریتین، این روند را تشدید میکند. کریتین، با افزایش شدت جریان خون به داخل عضلات، باعث ایجاد انقباضهایی کارآمدتر در هنگام وزنه زدن و احساس قدرت بیشتر می شود.

این ماده، با تامین مستمر مواد مغذی مورد نیاز عضلات، به بهبود آنها پس از تمرین و خشک (بدون چربی) و متراکم شدنشان کمک میکند. چقدر باید مصرف کرد؟ من مصرف روزانه ۳تا ۵ گرم را به همراه یک نوشیدنی پیشنهاد می کنم. آنگونه که قبلا گفته می شد، نیازی به “اشباع” کردن بدن از این ماده نیست. بهترین و موثرترین زمان مصرف کراتین، پس از تمرین است. نوبت دیگر، اول صبح یا پیش از تمرین است. نتایج اولیه را ظرف مدت یک هفته خواهید دید.

پف کردن ناشی از کریتین چیست؟

تکفارس آی آر

برجسته ترین عارضه جانبی مصرف کریتین برای خانمها، پف کردن است.

این حالت، تورم عمومی بدن است و شباهتی به “تورم ماهانه” ندارد. آب اضافی، در عضلات محبوس می شود، بنابراین، هر چه حجم عضلاتتان بیشتر باشد، تورم یا پف کردگی بیشتری را احساس خواهید کرد. خود من در هنگام مصرف کریتین، حدود ۳ تا ۵ پوند (۱ پوند = ۴۵۰ گرم) آب اضافی می آورم. البته، جای نگرانی ندارد. ظرف مدت دو هفته پس از قطع این مکمل، آب اضافی هم از دست می رود. چه مدت باید مصرف کرد؟ اگر مشتاق کسب بهترین نتایج ممکن هستید، ضمن مصرف کریتین، باید برنامه های تمرینی و غذایی خوبی را هم رعایت نمایید. پیشنهاد می کنم، یک دوره ۲ تا ۶ هفته ای، مصرف کنید و سپس بمدت ۲ تا ۶ هفته دیگر قطع و سعی کنید پیشرفتهای انجام شده را نگه دارید. پس از این دوره اولیه، بسته به هدفتان، دوره های متناوب ۲ تا ۱۲ هفته ای مصرف و قطع، مناسب خواهند بود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر