تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مزایای زندگی در خوابگاه دانشجویی برای رشد شخصیت دانشجو ها

image مزایای زندگی در خوابگاه دانشجویی برای رشد شخصیت دانشجو ها

این سبک زندگی اگرچه ظاهرا خیلی پرزرق‌و برق نیست، در رشد شخصیتی یک انسان بسیار مؤثر است تا جایی که شاید بتوان گفت دانشجوهای خوابگاهی مستقل‌تر، سازگارتر و به‌طور کلی دانشجوتر از سایر دانشجوها هستند؛ دانشجویی که هر شب بحث‌های مختلفی از هم‌اتاقی‌هایش می‌شنود، در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف تقریبا آگاهی‌هایی پیدا می‌کند که خواه‌ناخواه به دردش می‌خورد. همچنین سر و کله زدن با آدم‌ها، آن هم با روحیات متفاوت در فضایی همچون خانه، انسان را مجبور به سازگاری با محیط می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع زندگی این است که در خوابگاه هر کسی باید گلیم خودش را از آب بیرون بکشد، چرا که در آنجا دیگر خبری از ناز و تنعم نیست. اگر غذایی باب میلت نباشد در درجه اول باید بدانی که غر زدن اصلا جواب نمی‌دهد و بعد از آن، ۲ راه بیشتر نداری یا بخوری و سیرشوی و یا نخوری و گرسنه بمانی؛ با این حساب هر آدم عاقلی ترجیح می‌دهد گزینه اول را انتخاب کند. علاوه بر این گاهی هم باید با چراغ روشن و سر و صدایی نه چندان ملایم بخوابی و جالب این است که با وجود چندین و چند مورد اینچنینی، دانشجویان خوابگاه بانشاط‌تر و سرزنده‌تر در کنار هم زندگی می‌کنند. شاید اگر در خانه‌ها هم همه خود را همچون خوابگاه، به سازگاری محکوم کنند، خیلی از دعواها و درگیری‌ها حل شود و شاید با این تمرین، در زندگی، گلایه‌ها، شکایت‌ها و غرغر‌ها کمتر شود و صدای زندگی بهتر به گوش برسد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر