تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مدل ها چه میکنند که در فصل بهار پوست خوبی دارند

image مدل ها چه میکنند که در فصل بهار پوست خوبی دارند

کرم های مرطوب کننده سبک را جایگزین کرم های غلیظ میکنند

در ماه های سرد سال وقتی بیرون می رویم برای مقابله با هوای خشک و سرد باید از کرم های مرطوب کننده سنگین استفاده کنیم اما خوشبختانه به لطف رسیدن بهار، دمای هوا و رطوبت افزایش پیدا میکند. در طول ماه های گرم سال، مرطوب کننده های سبک میتوانند پوست را به اندازه کافی حمایت کنند این در حالی است که اگر در چنین شرایطی از کرم های سنگین استفاده کنید امکان بسته شدن منافذ پوست و جوش زدن بالا می رود. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ترکیبات آب رسان مانند اسید هیالورونیک باشند. این ترکیبات تازگی پوست را حفظ میکنند و با آسیب رادیکال های آزاد نشانه های پیری پوست مقابله میکنند.

آنتی اکسیدان اضافه میکنند

با وجود اینکه آنتی اکسیدان ها در تمام طول سال مفید هستند اما در فصل بهار و تابستان از اهمیت ویژه ای برخوردار می شوند، چون اشعه های فرابنفش در این فصول، قوت بیشتری دارند و میتوانند به پوست محافظت نشده آسیب وارد کنند.بیش از حد در معرض نور خورشید قرار گرفتن، نه تنها می تواند مستقیم به DNA آسیب برساند بلکه می تواند باعث خراب شدن کلاژن و انعطاف پذیری پوست شود. رادیکال های آزاد مولکول های مخربی هستند که میتوانند به پوست نیز آسیب برسانند. هر روز صبح بعد از شستن صورت و زیر ضد آفتاب از سرم آنتی اکسیدان استفاده کنید. این کار به تقویت سد پوست در برابر رادیکال های آزاد کمک میکند.

تکفارس آی آر

میزان SPF کرم خود را افزایش می دهند

با گرم تر شدن هوا روزها نیز طولانی تر می شود و بیشتر در معرض نور شدید خورشید قرار می گیریم. با اینکه تمام متخصصان پوست توصیه میکنند کل سال از ضد آفتاب استفاده کنید اما همه بر اهمیت استفاده آن در فصول گرم سال تاکید دارند. نه تنها مدت زمان بیشتری را در معرض نور خورشید می گذرانید بلکه شدت اشعه های UVA/UVB نیز در فصل های بهار و تابستان افزایش پیدا میکند. حتی روزانه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بدون محافظت در برابر نورخورشید قرار گرفتن هم به مرور زمان می تواند تاثیر مخربی روی پوست بگذارد و باعث مشکلاتی نظیر پیری پوست، هیپرپیگمانتاسیون و چین و چروک شود. استفاده از ضد آفتاب با SPF بالا – حداقل ۳۰ و در حالت ایده آل ۵۰ – می تواند با تاثیر منفی اشعه های خورشید مقابله کند و جلوی سرطان و پیری پوست را بگیرد.

از رتینول استفاده نمیکنند

رتینول معجون چشمه جوانی است که گفته می شود خط ها و چین و چروک پوست را از بین می برد، سد محافظتی پوست را قوی تر و حتی پوست را روشن تر میکند. استفاده از آن در تمام طول سال بی خطر است اما ممکن است پوستتان را نسبت به نور خورشید بیشتر حساس کند. این حساسیت شدید روی نحوه عملکرد رتینول روی پوست تاثیر میگذارد. رتینول تغییر و تبدیل سلول ها را تقویت میکند که به معنای از بین بردن سلول های مرده و جایگزین کردن آنها با سلول های جدید است و این سلول های جدید بیشتر نسبت به آسیب های نور خورشید حساس هستند. در بهار و تابستان همچنان می توانید از رتینول استفاده کنید اما بهتر است به جای روز، هنگام شب آن را به کار ببرید. اگر به خاطر استفاده از رتینول پوستتان تحریک می شود هفته ای یک یا دو مرتبه از آن استفاده کنید. همچنین در طول روز از ضد آفتاب استفاده کنید تا پوستتان دچار مشکل نشود.

*** رتینول و رتینوئید چیست : اگر قرار باشد یک مشاوربزرگ در زمینه مراقبت های پوستی وجود داشته باشد، همان ترکیباتی هستند که تحت عنوان رتینوئید شناخته شده اند. مشتقات ویتامین آ که اغلب با نام تجاری رتین ا معرفی می شوند تمام این کارها را انجام می دهند: پاکسازی آکنه از طریق جلوگیری از گرفتگی منافذ سلول های پوستی – افزایش میزان گردش های سلولی – تشدید تولید کلاژن جدید برای بهبود و حتی عقب انداختن آثار پیری مثل چین و چروک، خال هایی که در اثر افزایش سن ظاهر می شوند و گرفتگی چهره . ریتونوئید دارای غلظت بالاتری از اسید رتینوئیک است و بدون نسخه فروخته نمی شود در صورتی که رتینول می تواند در داروخانه ها فروخته شود و از غلظت کمتری از ماده فعال برخوردار است. ****

www.takfars.ir

بیشتر از پاک کننده های اسیدی یا قابض استفاده میکنند

با گرم تر شدن روزها، پاک کننده ای که کمی اسیدی تر باشد به کنترل موثرتر درخشش و عرق کردن پوست کمک میکند. این کار به ویژه در بهار که ظهرها از صبح گرم تر می شود به خوبی جواب می دهد. پاک کننده ای که استفاده میکنید باید در طول روز پوست را تمیز و عاری از عرق نگه دارد.

سعی میکنند از کرم پودرهای ضخیم و سنگین استفاده نکنند

حتی در طول زمستان هم استفاده از کرم پودرها و کانسیلرهای سنگین روی صورت می تواند باعث بسته شدن منافذ پوست و جوش زدن شود. اما احتمال بروز چنین مشکلی در فصل بهار و تابستان بیشتر است چون گرما و رطوبت نیز میتوانند باعث بسته شدن منافذ پوستی شوند. بهتر است در این فصول از کرم های سبک تر استفاده کنید تا پوستتان سالم تر جلوه کند. همین کار را برای پاک کننده آرایشتان نیز انجام دهید. بهتر است از محصولی سبک استفاده کنید چون کرمتان نیز دیگر سنگین و ضخیم نیست.

لایه برداری را فراموش نمیکنند

با اینکه وقتی لایه برداری میکنید، پوست به صورت موقت نازک تر و در نتیجه حساس تر به نور خورشید می شود، باز هم این کار در طول بهار و تابستان ضروری است. دو مرتبه لایه برداری خفیف در طول هفته کمک میکند سلول های مرده از روی پوست پاک شوند و پوستی درخشان تر داشته باشید. همچنین زمانی که سلول های مرده پوست با عرق و محصولات آرایشی ترکیب می شوند، میتوانند باعث گرفتگی منافذ و بروز آکنه شوند.

یک توصیه مهم : از خرید لایه بردارهایی که دارای ترکیبات خشن مانند پوسته و دانه های گرد و ریز هستند خودداری کنید و به جای آنها لایه برداری بخرید که حاوی نمک و شکر و یا آنزیم های اسکراب باشد به همراه اسیدهای میوه مانند پاپایا، کدو تنبل یا آناناس. این محصولات با پوست ملایم تر هستند مخصوصا زمانی که قرار است در معرض آفتاب شدید قرار بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر