تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مدل های درست کردن مو و رنگ مو علت مهم ریزش مو

image مدل های درست کردن مو و رنگ مو علت مهم ریزش مو

مواد شیمیایی که در رنگ کردن موها

فر کردن ، صاف کردن و دکلره استفاده میشوند میتوانند باعث خشک شدن و خورد شدن موها شده و ریزش موقت ایجاد کنند در مواردی این ریزش موها دائم شده و موهای ریخته شده دوباره رشد نمیکنند.

درست کردن بیش از حد موها

شامپو زدن بیش از حد، رنگ کردن بیش از حد و استفاده زیاد از مواد آرایش مو می‌تواند به موهایتان آسیب برساند و موجب شکسته شدن و ریزش آنها شود.

تکفارس آی آر

برای این منظور معمولاً از ترکیبی از کارهای مختلف-مثل استفاده از کراتین، رنگ مو و سشوار کشیدن موها-است که موجب این آسیب می‌شود.

ریزش مو به دلیل بافتن یا دم‌اسبی کردن موها

خیلی‌ها عادت دارند موهای‌شان را در طول روز، پشت سرشان به حالت دم‌اسبی جمع کنند یا ببافند، ولی این کار می‌تواند یکی از دلایل ریزش شدید موها باشد. هر نوع کشیدن طولانی مدت مو و بافتن سفت آن، باعث ریزش موقتی مو (آلوپسیای کششی) ‌می شود.

این ریزش مو معمولا بین ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد و به تدریج متوقف می‌شود و بعد به آرامی، موها شروع به رشد مجدد می‌کنند. اما اگر این مدل بستن مو، برای سال‌های زیادی ادامه ‌یابد، ممکن است به ریزش دایمی مو منجر گردد.در برخی موارد، مو به علت کشیده شدن، نزدیک پوست سر می‌شکند. این نوع ریزش مو اغلب در پیشانی و کناره‌های پوست سر (جایی که مو تحت بیشترین فشار است)، دیده می شود.

ریزش مو فقط پس از استفاده ی دائمی از مدل‌های فوق رخ می‌دهد و با انتخاب گاه به گاه این قبیل مدل موها، این عارضه اتفاق نمی افتد.

سشوار، اتوی مو و وسایل مشابه

www.takfars.ir

استفاده مکرر از سشوار و اتوی مو منجر به ریزش مو می‌شود. گرمای ناشی از سشوار و اتوی مو آب درون ساقه مو را تخلیه کرده و موها را مستعد شکستن و آسیب دیدن می‌کند.

اگر اجازه بدهیم که موها در معرض هوا خشک شده و سپس آنها را مدل داده و آرایش کنیم این ریسک کاهش می‌یابد. استفاده از اتوی مو نیز باید بسیار کم باشد.

کلیپس، کش مو و سنجاق مو

اگر از این وسایل به صورت سفت و محکم برای نگهداشتن موها استفاده شوند، موها آسیب می‌بیند. اگر سنجاق مو انتخاب می‌کنید بهتر است انواعی که نرم تر بوده و نوک آنها تیز نباشد انتخاب کنید. کلیپس مو نیز باید یک بالشتک از جنس لاستیک در تماس با موها داشته باشد. بهتر است از این وسایل به صورت سفت و محکم برای بستن موها استفاده نشود.

بافت موی آفریقایی

در این نوع آرایش موها در اثر فشار بیش از حدی که به ریشه‌های مو وارد می‌شود موها دچار ریزش می‌شوند و حتی این ریزش ممکن است دائمی باشد.

جهت مطالعه هر یک از مطالب زیر بر روی عنوان مورد نظر کلیک کنید:

دسته بندی علل ریزش مو

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل عوامل طبیعی

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل اختلالات هورمونی

تک فارس

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل استرس و اضطراب

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل شیوه های رفتاری نامناسب

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل مصرف کم یا زیاد داروها

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل رژیم های غذائی

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل مدل های غلط درست کردن مو

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل بارداری و حاملگی

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل استفاده از مواد شوینده نامناسب

-معرفی کامل علل ریزش مو به دلیل بیماری های مختلف جسمی و روحی

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر