تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

محبوب ترین گجت ها در سال

۱. مانیتور
حتی اگر شما در خانه و محل کار خود از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، باید بدانید که داشتن یک مانیتور بزرگ اضافه بسیار مفید است. هر چه تعداد پیکسل بیشتری را در اختیار داشته باشید خلاقیت و کارکرد شما بیشتر خواهد بود و زمان کمتری را برای مالتی تسکینگ صرف می‌کنید. قیمت این دسته از محصولات تا قبل از صعود دلار منطقی و گاها بسیار پایین بوده است. شما هم اکنون با مبلغی بین۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان می‌توانید نمایشگر ۲۲ اینچی بسیار با کیفیتی بخرید و بر روی میزکار خود قرار دهید.
عمر مفید این محصولات بسیار زیاد است و در پنج سال اخیر به ندرت تحولات انقلابی در مانیتورها اتفاق افتاده است. اگر یک مانیتور IPS خوب بخرید، مطمئن باشید تا سالها می‌تواند به شما خدمت‌رسانی کند. در حالی که بقیه قطعات کامپیوتر شما به سطل آشغال و سازمانهای بازیافت سفر می‌کنند، مانیتور شما استوار بر روی میزتان باقی می‌ماند.
۲. Solid State Drives یا SSD
در کامپیوتر خود استفاده نمی‌کنید، از خواندن این مقاله همین لحظه دست بردارید، و یک پست الکترونیکی عذر خواهی برای رییس خود ارسال کنید، با مضمون اینکه چقدر زمان با ارزش خود را هدر داده‌اید. شاید تا زمانی که از SSD استفاده نکنید درک نکنید که چقدر با دیسک سخت تفاوت دارد. تا به حال به این موضوع دقت کرده‌اید که حتی با وجود ۴ هسته ۳ گیگاهرتزی و ۴ گیگابایت رم در کامپیوتر، باز هم ۱۰ یا ۲۰ ثانیه طول می‌کشد تا یک فایل فوتوشاپ باز شود؟ درست حدس زدید، مشکل از پردازنده و یا حافظه موقت کامپیوتر نیست، بلکه مشکل سیستم قدیمی‌ و کند دیسک سخت، برای یافتن و خواندن فایل از روی دیسک است.
قیمت این محصول پر سرعت و برق آسا با وجود کاهش شدید در قیمت جهانی باز هم در ایران نسبتا زیاد است. شما می‌توانید یک SSD با حجم ۶۴ گیگابایت را با قیمتی در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان تهیه کنید، و مطمئن باشید این سرمایه‌گذاری تاثیر بزرگی بر عملکرد دستگاه شما خواهد داشت و ماه‌ها و سال‌ها می‌تواند بدون تغییر، سرعت خود را به رخ شما بکشد.
۳. نوت بوک‌های ویندوز ۷
شاید از دیدن این گزینه تعجب کنید. اما هر تغییر بزرگی در گجت‌ها تبعات بسیاری دارد که بسیاری از آنها قابل پیش‌بینی نیست. ویندوز ۸ امکانات فراوان لمسی دارد و عملکردش به نسبت سریع‌تر است، اما تغییر انقلابی در رابط‌ کاربری شاید به مزاج همه خوش نیاید. اگر احساس می‌کنید که ویندوز ۷ کارهای شما را به خوبی راه می‌اندازد، همین امسال نوت‌بوک مورد علاقه خود را خریداری کنید و مطمئن باشید که برای مدت‌ها این نوت‌بوک به شما در کمال قدرت خدمت‌رسانی خواهد کرد. ویندوز ۷ یکی از بهترین سیستم‌عامل‌ها در تاریخ مایکروسافت بوده است و اگر سیستم لمسی را در نظر نگیریم هیچ چیزی از ویندوز ۸ کم نخواهد داشت و از تمام نرم‌افزارهای مهم مانند آفیس ۲۰۱۳ برای مدت مدیدی پشتیبانی خواهد کرد.
۴. تبلتهای چندرسانه‌ای ۷ اینچی
دلیل قرار گرفتن این گزینه در لیست، قیمت باورنکردنی و کارکرد بسیار خوب این تبلت‌ها است. به طور مثال نکسوس ۷ با قیمت ۱۹۹ دلار یا ۷۰۰ هزار تومان! می‌تواند برای مدت‌ها نیازهای چندرسانه‌ای و ارتباطی شما را تامین کند. این محصولات چرخه عمر یک ساله دارند و اگر هم اکنون یکی از آنها را خریداری کنید تا اواخر سال ۲۰۱۳ که مدل جدید آنها به بازار عرضه شود، نگرانی نخواهید داشت. و حتی بعد از آن زمان نیز این تبلت‌ها با بروزرسانی نرم‌افزار و سیستم‌عامل می‌توانند باز هم خدمات جدیدی به شما ارایه دهند. پس اگر قصد خرید تبلت ۷ اینچی ارزان قیمت دارید، درنگ نکنید چرا که مدت‌ها از آن لذت خواهید برد.
۵. آیفون ۵ و یا پرچم‌داران دیگر شرکت‌ها
شاید دیدن این محصول در لیست برای برخی ناراحت کننده باشد اما باید به این موضوع توجه داشت که اپل اولین شرکتی بوده است که در دنیای تلفن هوشمند تنها یک محصول داشته است و یک سال یکبار مدل جدید معرفی می‌کند. بعد از مدتی شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اچ تی سی به همین روال محصولات خود را معرفی کردند و طول عمر محصولات خود را یک سال انتخاب نمودند. اما هنوز هم این شرکت‌ها وسوسه می‌شوند و گاها محصولات پرچمدار خود را با یک محصول بهتر از چشم خریداران می‌اندازند.
مثلا شاید خریداران گلکسی اس ۳ از وجود محصول بهتری مانند نوت ۲ تا حدی ناراحت شده باشند یا طرفداران اچ تی سی از وجود +One X آن هم چند ماه پس از مدل اصلی عصبانی شده باشند. بنابراین هنوز گزینه مطمئن یک ساله آیفون ۵ است. حمایت نرم‌افزاری چندساله شرکت اپل نیز در این تصمیم‌گیری مهم است.
دلیل بعدی این است که اپل طبق روال گذشته، هر دو سال یک بار تغییر اساسی در آیفون ارایه می‌دهد، اگر تصور می‌کنید که آیفون ۶ تحولات بزرگی نسبت به آیفون ۵ خواهد داشت، احتمالا در اشتباه هستید. بنابراین هم اکنون بهترین زمان برای خرید آیفون ۵ است، چراکه با حمایت نرم‌افزاری و وسایل جانبی فراوانی که در ماه‌های آینده در انتظار شما است، می‌توانید حد‌اقل ۲ سال از داشتن این محصول لذت ببرید.
نکته دیگر اینکه بعد از سالها اپل طراحی پورت خود را تغییر داده است و مطمئنا همانند گذشته مدت مدیدی از این استاندارد جدید پشتیبانی همه جانبه خواهد نمود. پس اگر قصد خرید لوازم جانبی محصولات اپل را دارید هم‌اکنون زمان مناسبی است. به طور مثال شما می‌توانید از یک سیستم صوتی با کیفیت که دارای پورت Lightning است سالها لذت ببرید و نگران از دور خارج شدن آن نباشید. و یا تبدیل پورت Lightning به HDMI می‌تواند گزینه مناسبی باشد که سالها در کنار محصولات جدید اپل به شما خدمت‌رسانی کند.
گزینه مناسب‌اندرویدی مدل جدید نکسوس است، چراکه احتمالا قدرت سخت‌افزاری بسیار بالایی خواهد داشت و مدت‌ها از حمایت نرم‌افزاری فوری گوگل برخوردار خواهد بود. پس اگر‌ اندروید را انتخاب می‌کنید بهتر است به سوی اصل مطلب یعنی نکسوس بروید. اگر هم ویندوز فون ۸ نظر شما را جلب نموده احتمالا لومیا ۹۲۰ به دلیل کیفیت بالای ساخت و حمایت نرم‌افزاری شرکتهای نوکیا و مایکروسافت، ماه‌ها و شاید سالها برای شما مفید و قابل استفاده باشد. مورد جالب دیگر خرید لوازم جانبی است که با میکرو USB، بلوتوث ۴.۰ یا NFC هماهنگ است، به طور قطع از این به بعد تمامی‌ موبایل‌های مهم و پرچمدار از این سیستم‌ها پشتیبانی خواهند کرد و این لوازم جانبی می‌تواند برای مدت‌ها حتی با وجود تغییر گوشی به شما خدمت‌رسانی کند.
۶. کتابخوان الکترونیکی
اگر اهل استفاده از کتابخوان الکترونیکی هستید، هم اکنون زمان بسیار مناسبی برای خرید است. محصولات جدید دو شرکت بزرگ در این زمینه یعنی آمازون و Barnes&Noble به تازگی معرفی شده‌اند. محصولاتی مانند Paperwhite که با قیمت ۱۱۹ دلار به نسبت کارکرد قیمت بسیار مناسبی دارد. اینکه تا چه حد می‌توان در نرم‌افزار این دستگاه‌ها دست برد هنوز معلوم نیست و نیاز به تحقیق بیشتری دارد. اما از دید تکنولوژیکی و قیمت باید گفت که عمر مفید این محصولات بسیار زیاد است و مدت‌ها می‌توانید از آنها لذت ببرید. البته پیشنهاد زومیت برای ایرانی‌ها کتابخوان‌های سونی است که این کمپانی نیز نسخه جدیدی با نام PRS-T2 را ارائه نموده است.
۷. پرینترها
تمام محصولات الکترونیکی و وابسته به کامپیوتر در حال پیشرفت و تحول هستند و هر روز مدل بهتری از آنها به بازار می‌آید. اما بعضی از این محصولات تفاوت چندانی میان مدلهای قدیمی‌ و جدیدشان وجود ندارد. پرینتر از آن دسته محصولات است. شما با خرید یک پرینتر مناسب، مطمئن باشید که برای حداقل ۵ سال از آن لذت خواهید برد. چه هدف شما پرینت عکس باشد و چه متن، در هر دو صورت تکنولوژی پرینترها به بلوغ رسیده است و کیفیت و سرعت آنها به مقدار بسیار خوبی دست یافته است. بنابراین نباید منتظر یک تغییر خارق‌العاده در سالهای آینده بود.
۸. صفحه کلید
آخرین باری که یک تغییر بزرگ در دنیای صفحه کلید رخ داده است، بر می‌گردد به سال ۱۹۹۴ که مایکروسافت به صفحه کلید ساخته خود دکمه ویندوز را اضافه نمود و تولیدکنندگان دیگر نیز این عمل را دنبال نمودند. درست است که در صفحه کلیدهای مربوط به بازی حرفه‌ای نوآوری‌های فراوانی انجام شده ، اما این بازار هیچگاه سهم بزرگی را به خود اختصاص نداده چرا که نسبت قیمت و کارکرد آن همخوانی نداشته است.
بازار صفحه کلید به بلوغ رسیده و شما می‌توانید هم اکنون با خرید یک صفحه کلید با کیفیت از عمر مفید چند ساله آن مطمئن باشید. اگر تایپ سریع برای شما مهم است در خرید یک صفحه کلید خوب درنگ نکنید، و مطمئن باشید که تغییر انقلابی تا سالها بعد در انتظار این محصول نیست
۹.هارد اکسترنال
از تاریخ معرفی استاندارد USB 3.0 زمان زیادی نمی‌گذرد. بنابراین اگر به فضای بیشتری برای کارهای خود نیاز دارید در خرید‌ هارد اکسترنال و یا فلش درایو درنگ نکنید. محصولاتی که از استاندارد USB 3.0 استفاده می‌کنند به قیمت معقولی رسیده‌اند و تا مدتها می‌توانند سرعت و فضای مورد نیاز شما را تامین کنند. این محصولات در تمام طول عمر خود استفاده خواهند شد و هیچگاه کاربرد خود را از دست نخواهند داد.
۱۰ هدفون
اگر گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم یا بازی کردن برای شما مهم است در خرید یک هدفون خوب با‌سیم شک نکنید. این هدفو‌ن‌ها به بلوغ تکنولوژی خود رسیده‌اند و بعضا با قیمتهای مناسب کیفیت بی‌نظیری را ارایه می‌دهند. اگر تا به حال از هدفون های چندهزارتومانی برای دیدن DVD و بازی استفاده می‌کردید، آن فیلم‌ها و بازی‌ها را دوباره از قفسه بیرون بکشید و دوباره ببینید. چرا که تجربه صدای با کیفیت این هدفون‌ها بسیار با نمونه‌های بی‌کیفیت متفاوت است. البته فراموش نکنید که منبع صدا نیز باید کیفیت داشته باشد. در هر حال مطمئن باشید که با یک سرمایه‌گذاری نسبتا کم تجربه شما از سرگرمی‌ به طور کل متحول خواهد شد.
هدفون‌های بیسیم هنوز به بلوغ نرسیده‌اند و هر شرکتی به روش خود این کار را انجام می‌دهد، اما به تازگی شرکت‌هایی مانند نوکیا و سونی هدفون هایی را ارایه کرده‌‍اند که در کنار بلوتوث از سیستم NFC نیز پشتیبانی می‌کنند، پس اگر به دنبال یک هدفون با عمر مفید طولانی‌تر هستید و بی سیم بودن برای شما مهم است این دو شرکت گزینه‌‎های مناسبی را ارایه نموده‌اند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر