تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

متن انشای خواندنی و جدید برای روز پدر

پدر؛ تکیه گاهی است که بهشت زیر پایش نیست.. اما همیشه به جرم پدر بودن باید ایستادگی کند؛ و با وجود همه مشکلات به تو لبخند زند تا تو دلگرم شوی.

راحت نوشتیم بابا نان داد . بی آنکه بدانیم بابا چه سخت ، برای نان همه جوانیش را داد.

علیعلیه السلام فرزند ابوطالب ده سال پیش از بعثت در میان حیرت و تعجب همگان در حالی که زنی حامله در حال طواف در گرداگرد خانه خدا بود و با انگشتان لرزان و قطرات اشک سیل آسا یش که به گونه هایش مى ریخت ، از خدای خود می خواست تا این زایمان را بر او آسان نماید در این حال به خواست خدا دیوار کعبه شکافته شد و سنگ خارا آغوش باز نمود و محلی مامن برای او شده و این بانوی مومن به آئین ابراهیم خلیل الله به درون کعبه پای نهاد . و پس از مدتی انتظار بینندگان این واقعه تاریخی ، همان سنگ خارا دوباره آغوش باز کرد و فاطمه بنت اسد در حالى که مولود کعبه را در آغوش داشت بیرون آمد و بدین گونه مولود کعبه متولد شد.

او اولین کسی بود که پس از اینکه پیغمبر اکرم (ص) به موهبت نبوت نایل شد به او ایمان آورد.

حضرت زهرا سلام الله علیه و حضرت علی علیه السلام دو نمونه و الگوهای بارز " زن و مرد " از هر نظر در عالم هستی بودند بدین مناسبت تولد این دو گوهر کمیاب هستی به نام های "روز مادر" و " روزپدر" نامگذاری شده است.

تکفارس آی آر

خداوند در چندین آیه از قرآن کریم بر لزوم تکریم پدر اشاره می فرماید: (سوره عنکبوت آیه ۸ ، سوره لقمان آیه ۱۴ ، سوره احقاف آیه ۱۵) و از زوایای مختلف تکریم "پدر و مادر" در اسلام و قرآن ارزشمند است.

پدر مهربانم :

تو والاترین تکیه گاه من و خانواده در زندگی پس از خدایم بوده و با تکیه بر شماست که من توانسته و میتوانم قله های ترقی را در زندگی طی نموده و سختی ها و مشکلاتی را که در راه پر پیچ و خم زندگی تا رسیدن به مقصود وجود دارد ،تحمل نمایم

دلی پاک و صیقلی همچون آئینه داشته و داری و در بردباری و تحمل مشکلات زندگی همچون کوهی استوار و سروی بلند قامت بوده و هستی بطوری که حتی نمیتوان این تحمل و بردباری را بدرستی از چهره ات درک نمود زیرا آن را با لبخند برلبانت پوشانده ای

از خدای مهربان میخواهم تا مرا یاری نماید که ذره ای از محبت ها و زحماتت را جبران نمایم و جبران عمده محبت ها و زحماتت را به خدای مهربان واگذار مینمایم.

www.takfars.ir

پدر مهربانم: روزت مبارک

محصولات معتبر
محصولات معتبر