تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

متنی خواندنی درباره آخر الزمان

image متنی خواندنی درباره آخر الزمان

تبدیل دیدگاه جنگ تمدن‌های «هانتینگتون» به نظریه پایان تاریخ «فرانسیس فوکویاما»، مبنی بر برتری نظام لیبرال دموکراسی و اینکه آن را بدیل و مانندی نیست و برتر از آن در مخیله انسان نیامده است، نمونه‌ای از این تلاش‌هاست. به هر حال غرب و نظام سلطه، برای چنین هدفی از تمام روش‌ها مدد می‌گیرد که عبارتند از:

انکار فرهنگ و تمدن‌های امروز و فردای جوامع و مکاتب دیگر، برای حذف جدی رقیب از همه امروز و فردای جهان.

تخریب فرهنگ‌ها و مکاتبی که قابلیت رهبری و مدیریت امروز یا فردای اندیشه‌ها را دارا هستند.

تحریف مقولات و فرهنگ‌های جوامع، تا اگر به طور فیزیکی قابل حذف نیستند، به گونه محتوایی بی‌هویت و از درون فرو ریزند، تا هیچ میل و رغبتی به سوی آن مایل نگردد.

تکفارس آی آر

و بالاخره جایگزین‌سازی به جای واقعیت و حقیقت؛ ساخته‌ها و پرداخته‌ها، بدل‌سازی گردند و چهره آن حقیقت کاملاً مخدوش گردد.

و رسانه، جاده‌صاف‌‌کن فرهنگ‌ها به ویژه فرهنگ سلطه است که شکل‌دهنده و ترقی‌دهنده و مدیر خیمه‌شب‌بازی آن است؛ نظام‌ سلطه، بیشترین مدد را از رسانه می‌گیرد. در عصر ما پیام‌ها فقط از طریق گفتار و نوشتار به مخاطب منتقل نمی‌گردند، بلکه تصاویر، نمادها، علامت‌ها و نشانه‌هایند که مخاطب را به قول «پاولف» به پیامی شرطی می‌سازد و یا به تعبیر ما برای او پیامی را تداعی می‌کند.

در این میان فرهنگ والای مهدویت، این وعده الهی، آمدن انسان الهی به ویژه در نگاه مکتب اسلام و شیعه که به روشنی از شخصیت، رفتار و سیره عملی او سخن گفته است، از هدف‌های مهم عملیاتی تهاجم آنها قرار دارد؛ چرا که مهدویت، نگاهی است به فردایی زیبا و برکنده از ظلم و سلطه‌گران غاصب، و نگاهی امروزی است همراه با زمینه‌سازی و تلاش و حرکت.

شناخت زمان، شناخت جریانات زمان و زمانه برای عقب نماندن از زمان و زمانه، سواری ندادن به سلطه‌گران و بعد تلاش برای شناختِ تنها عزیزی که شایستگی امامت و حکومت بر زمان را دارد و عالم بدون رهبری او جز گمراهی و ضلالت نیست. گام دیگر جوان امروز، تلاش خستگی‌ناپذیر او در پنهان و آشکارا(۱) برای اینکه زمان و زمانه، امروز و فردا به مدیریت ظاهری، واقعی و در تمام شئونِ صاحب اصلی آن، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف درآید

نگاهی به فیلم‌ها، بازی‌ها و آثار دیگر غرب، از گستردگی تخریب‌ها و تحریف‌های آخرالزمان و نیز خشن نشان دادن مسلمانان و موعود الهی جهان اسلام، نشان دارد.

www.takfars.ir

و جوان، به عنوان نیروی فعال و بانشاط امروز و تأثیرگذار فردا، مهم‌ترین هدف رسانه در انکار، تخریب و تحریف و جایگزین‌سازی است. و از سویی دیگر، همین جوان، مهم‌ترین عامل برنامه‌ریز و حرکت‌ساز امروز و فرداست.

گام‌های منتظران و جوانان

شناخت زمان، شناخت جریانات زمان و زمانه برای عقب نماندن از زمان و زمانه، سواری ندادن به سلطه‌گران و بعد تلاش برای شناختِ تنها عزیزی که شایستگی امامت و حکومت بر زمان را دارد و عالم بدون رهبری او جز گمراهی و ضلالت نیست. گام دیگر جوان امروز، تلاش خستگی‌ناپذیر او در پنهان و آشکارا(۱) برای اینکه زمان و زمانه، امروز و فردا به مدیریت ظاهری، واقعی و در تمام شئونِ صاحب اصلی آن، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف درآید. رسیدن به چنین اهدافی، همتی پرشور از همه، به ویژه جوانان می‌طلبد، تا مبادا غاصبان زمان؛ زمان و زمانیان را بیش از پیش در اختیار گیرند و آینده را نیز با ابزارهای اختاپوسی خود به سلطه در آورند.

پی نوشت:

[۱]. اشاره به قسمتی از روایت امام سجاد علیه السلام که در وصف منتظران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در زمان غیبت فرمود: «الدعاه الی دین الله سراً و جهراً؛ منتظران پنهان و آشکارا دیگران را به دین خدا فرا می‌خوانند».

محصولات معتبر
محصولات معتبر