تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ماکارونی دم کشیده مضر و ماکارونی آب کش مفید برای سلامتی

نحوه پخت ماکارونی در افزایش نمایه گلایسمی آن نقش موثری دارد به این ترتیب که با دم کردن ماکارونی یا حتی برنج، نمایه گلایسمی موادغذایی به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا میکند زیرا با این عملیات ضریب هضم غذا بیشتر می شود و به آسانی قندخون را افزایش می دهد.

البته ماکارونی جوشیده، نمایه گلایسمی پایینی دارد اما با دم کردن ماکارونی و خوردن آن، قندخون ۲ برابر بیش از مصرف ماکارونی آبکش شده بالا می رود.

اگر فرزندتان هم اضافه وزن دارد، بهتر است در حد تعادل این دسته از موادغذایی را در برنامه غذایی اش بگنجانید. مصرف ماکارونی دم کشیده به سالمندانی که در معرض ابتلا به مشکلات متابولیسمی هستند نیز توصیه نمی شود زیرا وقتی موادغذایی حاوی کربوهیدرات مانند برنج، ماکارونی و نان به مدت طولانی طبخ می شوند، سرعت آزادشدن قند (گلوکز) از ترکیب های نشاسته ای شان افزایش می یابد و به اصطلاح نمایه گلایسمی شان بالا می رود؛ ترکیب نشاسته ای در بدن به سرعت به قند ساده تبدیل می شود و درنتیجه پاسخ انسولین بدن هم افزایش می یابد و در نهایت باعث بروز مشکلات متابولیکی خواهد شد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر