تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ماسک انار چه تاثیری بر زیبایی پوست دارد و خواص انار

image ماسک انار چه تاثیری بر زیبایی پوست دارد و خواص انار

ماسک انار برای درخشندگی پوست

این ماسک می‌تواند تا حد زیادی درخشندگی از دست رفته پوست را به آن بازگرداند، کافیست نصف یک انار با ۲ قاشق چای‌خوری روغن بادام و نصف قاشق غذاخوری عسل را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا با هم مخلوط شده و یک حالت خمیری شکل پیدا کنند، حالا این مخلوط را آرام روی پوست تمیز صورت و گردن بمالید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید، بعد پوست را اول با آب ولرم بشویید و در نهایت با آب سرد آب بکشید.

انار و پیشگیری از پیری و رفع چین و چروک پوست

تغذیه پوست در پیشگیری از پیری زودرس آن بسیار ضروری است. جهت جلوگیری از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد، انار بهترین ماده غذایی شناخته شده است. انار سرشار از آنتی اکسیدان ها به خصوص فیتواسترول است که با رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول های پوست مقابله میکنند. علاوه بر این انار میزان بالایی از اسید‌های چرب ضروری دارد که به طور خارق‌العاده‌ای موجب تحریک سلول‌های پوستی و بازسازی آنها می‌شود.

تکفارس آی آر

شفافیت پوست با ماسک عصاره انار

شما می‌توانید عصاره انار را به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده‌ی ماسک صورت، جمع آوری کنید. اسیدهای میوه موجود در عصاره‌ی انار به تجدید سلول‌ها سرعت می‌بخشد، بافت پوست را ترمیم می‌کند و به پوست کدر جانی دوباره می‌دهد. اگر از عصاره‌ی انار به عنوان ماسک استفاده می‌کنید، آن را با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مقدار کافی از این مخلوط را روی صورت‌تان پخش کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس، با آب گرم بشویید و به آرامی با حوله خشک کنید.

انار برای لاغری و کاهش وزن

اگر قصد لاغری دارید می توانید به انار اعتماد کنید. زیرا این میوه قبل از اینکه چربی ها مجال نفوذ به عمق بافت‌ها را پیدا کنند آن‎‌ها را تار و مار میکند. در واقع انار حاوی اسید لینولنیک، آنتی اکسیدان ها و پولیفنول هایی است که باعث افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن شده و چربی ها را می سوزاند. متخصصان تغذیه تاکید کرده‌اند که آب انار می‌تواند چربی‌های اطراف معده و شکم را در زنان و مردان چاق کاهش دهد. این متخصصان در یک آزمایش یک ماهه ثابت کردند، میزان تشکیل سلول‌های چربی در اطراف شکم در افرادی که آب انار مصرف می‌کنند، کاهش می‌یابد.

تاثیر مصرف انار در کاهش استرس

www.takfars.ir

نوشیدن روزانه آب انار می‌تواند با پایین آوردن فشارخون و کاهش میزان هورمون استرس، تنش‌ها و استرس‌های کارمندان را در محل کار کمتر کند. متخصصان دانشگاه کوئین مارگات با انجام آزمایشاتی، تأثیر فیزیولوژیکی مصرف روزانه نیم لیتر آب انار را طی یک دوره دو هفته‌ای مورد ارزیابی قرار دادند. تمام ۶۰ نفری که داوطلبانه در این آزمایش شرکت کرده بودند و در محیط‌های کاری مختلف مشغول به کار بودند، پس از نوشیدن این آب میوه اشتیاق بیشتری پیدا کرده و کمتر دچار استرس و آشفتگی می‌شدند.

انار و پیشگیری از ریزش مو ناشی از کم خونی

انار میوه‌ای خون‌ساز و تصفیه‌کننده خون است زیرا منبع خوبی از اسیدفولیک، پتاسیم و آهن است. بنابراین مصرف آن به بیماران مبتلا به کم‌خونی به‌خصوص خانم‌ها توصیه می‌شود. شاید خود بهتر بدانید که یکی از علل مهم مشکلات پوست، مو و ناخن در خانم‌ها، کم خونی و فقر آهن است و همین فقر آهن از شایع‌ترین علل ریزش مو در خانم‌هاست. البته این نکته را فراموش نکنید که اگر مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن هستید، باید از قرص‌های آهن برای درمان استفاده کنید و هیچ میوه‌ای حتی انار حاوی مقادیر کافی آهن برای درمان نیست.

خواص انار برای سلامت کلیه ها

دانشمندان اعلام کردند خوردن آب انار فواید زیادی برای بیماران کلیوی و دیالیزی دارد. این دانشمندان طی نتایج حاصله از تحقیقات خود اعلام کردند احتمال ابتلا به عفونت در بیماران کلیوی و بیماران دیالیزی که در هفته چند لیوان آب انار می‌خورند، کمتر خواهد بود.

تحقیقات نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار می‌تواند آسیب‌های سلولی را که در اثر رادیکال‌ های آزاد به وجود می‌آید کاهش دهد. دانشمندان معتقدند رژیم‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند کمک زیادی به افراد مبتلایان به نارسایی‌های کلیوی کند. دلیل اصلی این موضوع این است که میزان رادیکال‌ های آزاد در خون این بیماران در طی عبور خون از دستگاه‌های دیالیز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث افزایش تورم در بافت‌های بدن شود.

در این تحقیقات ۱۰۱ بیمار به تصادف انتخاب شدند و به مدت یک سال سه بار در هفته به آن‌ها آب انار داده شد. بعد از این مدت دانشمندان متوجه شدند آب انار در کاهش رادیکال‌ های آزاد و عفونت در بیماران نقش بسیار مهمی داشته است. مصرف این آب میوه باعث شده است تعداد مراجعات به بیمارستان به دلیل عفونت‌های کلیوی از ۴۰ درصد به ۸۰ درصد در بین این بیماران کاهش داشته باشد. طی نتایج حاصله از تحقیقاتی که در سه سال گذشته صورت گرفته آب انار در میان محصولات متنوع، حاوی بیشترین مقدار پلی فنول‌ها است.

خواص انار برای معده

گاهی دیده می‌شود که فردی به دلیل کاهش انرژی معده توان هضم مواد غذایی را از دست می‌دهد و آن طور که باید و شاید هضم و جذب مواد غذایی را انجام نمی دهد یا تحمل مواد غذایی را از دست می دهد و به این ترتیب فرد با خوردن کوچک‌ترین ماده خوراکی با حالت تهوع و حتی استفراغ رو‌به رو می شود.

یکی از شربت‌های طبیعی که می تواند به تقویت عملکرد معده، بهبود هضم و بهتر انجام شدن سوخت و ساز بدن کمک کند، ترکیبی از آب انار و آب سیب ترش است. ترکیب این ۲ میوه می‌تواند علاوه بر تامین آنتی ‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن به تقویت عملکرد دستگاه گوارش به ویژه معده کمک کند. نوشیدن ترکیب آب سیب ترش و انار می تواند معده فرد را تقویت کند و او را از عوارض کاهش انرژی معده مصون بدارد.

تک فارس

تاثیر مصرف انار در افزایش میل ج.ن.س.ی

انار میل ج.ن.س.ی شما را بالا می‌برد. نوشیدنی یک لیوان آب انار در روز باعث افزایش تستوسترون می شود. این هورمون میل ج.ن.س.ی آقایان و همچنین خانم ها را که با گذشت عمر کاهش پیدا میکند، کنترل میکند.

نتایج پژوهشی که در دانشگاه ادینبورگ انگلستان انجام شده است نشان می دهد که آب انار یک ماده محرک قوای ج.ن.س.ی طبیعی است. محققان، ۵۸ داوطلب بین ۲۱ و ۶۴ سال را تحت نظر گرفتند. در پایان بررسی ها مشخص شد که میزان تستوسترون در بین دو جنس، به میزان ۱۶ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. به عقیده محققان با وجود اینکه این هورمون در خانم ها ۴۰ تا ۶۰ درصد کمتر ترشح می شود اما با این حال تأثیر زیادی در سلامت آن ها نیز دارد.

خواص انار در پیشگیری از سرطان سینه

هرچند تحقیقات مربوط به نقش انار در جلوگیری از سرطان سینه در مراحل اولیه خود به‌سر می‌برند و هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری است، اما نتایج به‌دست آمده از کشت سلولی نشان می‌دهند که انار حاوی ترکیبی است که می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی به‌ویژه سرطان‌های وابسته به استروژن از‌جمله سرطان سینه جلوگیری کند.

انار برای رفع خشکی دهان

نوشیدن آب انار تازه یکی از بهترین درمان‌ها برای افرادی است که مبتلا به خشکی دهان، زبان و گلو هستند. برخی از مردم پس از آن‌که مدت کوتاهی صحبت یا پیاده روی می‌کنند با مشکل خشکی دهان و زبان روبه‌رو می‌شوند و این مسئله موجب نگرانی آن‌ها می شود. نوشیدن آب انار به این افراد کمک مییکند تا بر این مشکل غلبه کرده و با خشکی دهان و گلو خداحافظی کنند.

خواص انار برای پوست – ۴ ماسک انار

ماسک انار برای رفع جوش صورت

از انار به‌صورت موضعی برای درمان آکنه استفاده می‌کنند. روش تهیه آن نیز چندان مشکل نیست، کافی است مقداری مازو، پوست انار، گل ارمنی و مندل را بکوبید و با سرکه و گلاب مخلوط کنید و روی جوش‌ها بمالید تا به مرور علائم بهبودی را ببینید.راه دوم این است که هسته‌های انار را بکوبید یا آسیاب کنید و یک لایه خمیری بسازید، حالا این خمیر را به پوست صورت‌تان بمالید و بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بشویید. بعد از این کار در پوست‌تان احساس تازگی و سفتی می‌کنید. این کار همچنین به کاهش جوش‌ها و لک‌های پوستی کمک می‌کند.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر