تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

لیست کامل ویتامین های مفید برای پوست

ویتامین E:

ویتامین E برای سلامتی و تقویت و رشد مو، درمان جای جوش و لکه های پوستی مفید است و برای رشد و تکثیر سلول های پوست و جذب کلسیم لازم می باشد. این ویتامین می تواند پوست را مرطوب و شفاف سازد و از مضرات رادیکال آزاد می کاهد. جوانه گندم، انواع دانه ها، روغن های گیاهی، سبزیجات برگ سیز، حبوبات و کنجد سرشار از ویتامین E هستند که موجب سلامتی و جوانی پوست می شود.

ویتامین F:

ویتامین F در رویش مو و لطافت پوست بسیار مفید است و کمبود آن موجب خشکی پوست سر می شود. این ویتامین در روغن آفتابگردان یافت می شود و یک ویتامین ضد چروک محسوب می گردد.

ویتامین K:

تکفارس آی آر

این ویتامین در کاهش سیاهی زیر چشم مؤثر است و لکه های خونی ناشی از سالخوردگی را کاهش می دهد. ویتامین K را می توانید در مواد غذایی مانند اسفناج، کلم پیچ، مارچوبه، کاهو و شلغم بیابید.

ویتامین H:

این ویتامین باعث پیدایش لکه های قرمز رنگ و گاه خاکستری در رویپوست می گردد. ویتامین K ضد عفونت جلدی پوست است و در زرده تخم مرغ و پوست برنج یافت می شود.

ویتامین A:

ویتامین A برای رشد طبیعی، تکثیر و بازسازی سلول های پوست مؤثر می باشد. در واقع، این ویتامین برای رشد و نمو بدن، ناخن ها، دندان ها و حفظ بینایی بسیار ضروری و مؤثر می باشد. بهترین منابعویتامین A جگر، روغن ماهی، انواع سبزی های سبز تازه، زرده تخم مرغ، شیر و سایر محصولات لبنی است.

www.takfars.ir

ویتامین B:

ویتامین B تراوش چربی پوست را تنظیم میکند و مانع از چرب شدن بیش از حد پوست می گردد. این ویتامین می تواند مانع از زبر و خشن شدن پوست گردد و در تشکیل کلاژن مؤثر واقع شود. ویتامین B موجب پایین آوردن میزان اسیدهای چرب می شود. ویتامین B ضد چربی مو می باشد و برای نرمی رگ های خونی ضد سلولیت و ضد آکنه است.بهترین منابع غذایی ویتامین شامل گوشت مرغ، گوشت، ماهی و حبوبات است.

ویتامین B1:

این ویتامین از ویتامین های ضروری و حیاتی می باشد که برایپوست، مو و ماهیچه مؤثر است. برای تأمین این ویتامین جوانه گندم، جگر مرغ، تخم مرغ، تخم آفتابگردان، سبوس برنج و سیب رمینی بخورید.

ویتامین B2:

این ویتامین یکی دیگر از ویتامین های لازم و ضروری است که کمبود آن موجب مشکلات پوستی از قبیل آکنه، اگزما، ورم پوست و انواع زخم ها می گردد. بنابراین، برای جلوگیری از این مشکلات پوستی به میزان لازم ویتامین B2 مصرف نمایید.

ویتامین B5:

این ویتامین در بسیاری از مواد غذایی مانند نان، غلات، حبوبات، قارچ، شیر، پنیر، پرتقال و موز یافت می شود. ویتامین B5 ضد خشکی بیش از اندازه پوست و پوسته پوسته شدن آن است.

ویتامین B6:

این ویتامین که در جوانه گندم، مرغ و ماهی یافت می شود، برای از بین بردن خشکی مو مفید است. کمبود این ویتامین موجب التهاب، قرمزی، ورم، ترک و خشک شدن لب ها می گردد.

تک فارس

ویتامین C:

ویتامین C اثر مهم ضد اکسید کنندگی دارد که سبب تولید کلاژن می شود و این ویتامین برای تولید کلاژن ضروری است و بدن نمی تواند آن را بسازد. بنابراین، این ویتامین باید از طریق غذا تأمین شود. بدن برای خنثی کردن رادیکال های آزاد به این ویتامین نیاز دارد.

ویتامین C به مواد آرایشی و بهداشتی افزوده می شود زیرا خاصیت اکسید کنندگی آن موجب رفع لکه های پوست و جلوگیری از پیری زودرس می شود و از سوی دیگر تولید ویتامین C را افزایش می دهد.

ویتامین C باعث کاهش قرمزی پوست ناشی از آفتاب و نیز کاهش عوارض آفتاب سوختگی می گردد. این ویتامین در بهبود زخم ها و کبودی ها مفید و مؤثر است. برای تأمین ویتامین C می توانید از مرکبات، کلم، غلات سبوس دار و گوجه فرنگی استفاده نمایید.

ویتامین D:

ویتامین D یک آنتی اکسیدان فوق العاده پایدار است. این ویتامین موجب شفاف و مرطوب شدن پوست می گردد. از طرف دیگر، این ویتامین از مضرات رادیکال های آزاد می کاهد، به درمان سوختگی، التهاب و بریدگی و سوزش کمک میکند.

این ویتامین ضد ترک پوست می باشد و می تواند چین و چروک هایپوست، سفیدی مو، جوش های صورت و خشکی پوست را رفع کند. زرده تخم مرغ، جگر و شیر دارای ویتامین D هستند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر