تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

لیست کامل ضررهای قلیان کشیدن برای بدن

image لیست کامل ضررهای قلیان کشیدن برای بدن

برخلاف نظریه مردودی که قلیان را بی‌ضرر می‌داند باید گفت که قلیان حتی از سیگار بدتر است. با هر بار پک‌زدن به قلیان حدود ۵۰۰ سی‌سی دود وارد ریه می‌شود، در حالی که در سیگار این مقدار ۷۰ سی‌سی است.

نیکوتین موجود در قلیان و سیگار به دلیل آن که حاوی آمونیاک است، جذب بیشتری دارد و هر دو مضر است. هر زمان که مویرگ‌های مسئول تغذیه پوست نتواند وظیفه خود را درست انجام دهد، چین و چروک‌ها و علائم عمیق‌تر پیری زودرس در سطح پوست به‌وجود‌ می‌آید.

خانم‌هایی که از سیگار و قلیان می کشند، باید با چهره زیبا و پوست شفاف و جوان خداحافظی کنند، چرا که نیکوتین سیگار یا قلیان در خانم‌ها جذب بیشتری دارد. استفاده مکرر از قلیان موجب از بین رفتن شفافیت و طراوت و در نتیجه پیری زودرس پوست می‌شود.

مصرف هیچ کرمی نمی‌تواند پیری پوست ناشی از سیگار و قلیان را برطرف کند و توصیه می‌شود خانم‌ها این عادت را ترک کنند. جالب است بدانید که افراد سیگاری یا کسانی که قلیان مصرف می‌کنند، حداقل یک تا دو سال از افراد همسن خود بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.

تکفارس آی آر

مضرات قلیان:

– کشیدن قلیان بر میزان اسپرم مردان تاثیر می‌گذارد.

– کشیدن قلیان تاثیرات منفی بر زنان باردار و جنین دارد.

– مصرف سیگار و قلیان موجب پوکی استخوان می شود.

– مصرف دخانیات بهبود زخم را به تاخیر می اندازد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر