تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

لیست کامل خوراکی هایی که می توان فریز کرد و یا نمی توان

image لیست کامل خوراکی هایی که می توان فریز کرد و یا نمی توان

هنگام منجمد کردن خوراکی ها، دانستن اینکه هر کدام از خوراکی ها را چقدر می توان در فریزر نگهداشت تا مواد مغذی اش حفظ شود، مهم است. در این بخش مدت زمان نگهداری برخی از مواد در فریزر آورده شده است

نان و انواع دسرها را می توان بین دو تا سه ماه در فریزر نگهداشت. بهترین زمان ماندگاری کیک یخ زده در فریزر یک ماه می باشد.

شیرینی ها و میوه های پخته شده را می توان به مدت سه ماه در فریزر نگهداشت. نگهداری کلوچه پس از یک ماه در فریزر توصیه نمی شود.

گوشت گوسفند تا ۹ ماه و گوشت گوساله بین ۴ تا ۶ ماه می تواند منجمد بماند.

تکفارس آی آر

گوشت مرغ و بوقلمون حتی تا یکسال هم در فریزر دوام می آورد.

جگر، دل، زبان، قلوه تا چهار ماه در فریزر سالم می مانند.

درخصوص غذاهای دریایی مانند ماهی ها، باید گفت که می توان ماهی های کم چرب را تا ۶ ماه و ماهی های پرچرب را تا ۳ ماه در فریزر نگهداشت.

میگو ها هم تا ۶ ماه در فریزر سالم می مانند، به شرط اینکه وقتی تازه هستند به سرعت منجمد شوند. غذاهای دریایی کنسرو شده را پس از باز کردن درب قوطی می توان تا دو ماه در فریزر نگهداشت.

تخم مرغ خام و بدون پوسته را می توان به مدت یک ماه در فریزر نگهداشت.

www.takfars.ir

مرکبات را بیشتر از سه ماه نباید به حالت انجماد نگهداشت. ماندگاری سایر میوه ها بین ۹ ماه تا یکسال می باشد. انواع سبزیجات را می توان تا ۱۲ ماه در فریزر حفظ کرد.

شیر تا سه ماه و آب میوه های خانگی را تا ۶ ماه می توان در حالت انجماد نگهداری کرد، اما اگر غلظت آب میوه بالا باشد ماندگاری آن در فریزر بمدت ۱۰ ماه تا یک سال افزایش می یابد.

خوراکی هایی که نباید فریزری کرد

تخم مرغ آب پز، قهوه، سس مایونز، دوغ (دوغ پس از گرفتن کره)، پنیرخامه ای، پودینگ، انواع سالادها، پاستای پخته نشده، غلات، سیب، خربزه، کنگر فرنگی، بادنجان، کاهو، سیب زمینی، تربچه و جوانه های گیاهان موادی هستند که هرگز نباید منجمد شوند چرا که مواد مغذی و طعم شان از بین می رود.

نکاتی در خصوص منجمد کردن غذاها

هرگز غذایی را که یکبار منجمد شده، حتی اگر به صورت خام باشد، پس از انجماد زدایی دوباره منجمد نکنید. با این کار کیفیت مواد مغذی و طعمش کاهش می یابد.

فرآیند انجماد، میکروارگانیسم های موجود در میوه و سبزیجات را از بین نمی برد، بلکه آنها را غیر فعال می کند. بنابراین کاهش دمای محیط بدلیل قطع برق یا باز ماندن درب فریزر سبب فعالیت دوباره میکروب ها و فساد مواد غذایی می شود.

اگر منجمد کردن مواد غذایی را طبق اصول صحیح انجام دهید، نه تنها غذایی سالم در دسترس خواهید داشت، بلکه هنگام مصرف از شکل ظاهری و طعم شان مانند قبل از انجماد لذت خواهید برد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر