تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

لیست بهترین غذاهای ویتامین آ A دار

منابع خوب غذایی حاوی ویتامین A

پنیر

تخم مرغ

ماست

جگر نیز غنی از ویتامین A است ولی اگر در معرض خطر داشتن ویتامین A زیادی در بدن هستید، جگر کمتر مصرف کنید. سعی کنید جگر را بیش از یک بار در هفته مصرف نکنید.

تکفارس آی آر

بدن به چه مقدار ویتامین A نیاز دارد؟

مردان نیاز به ۰-۷ میلی گرم در روز ویتامین A نیازمندند.

زنان به ۰-۶ میلی گرم در روز به ویتامین A نیازمندند.

سعی کنید نیاز روزانه این ویتامین را از غذای روزانه خود به دست آورید. اگر مقدار مصرفی ویتامین A زیاد باشد برای آینده در بدن ذخیره می شود پس هر روز نیاز به مصرف مواد حاوی ویتامین A نیست.

اگر میزان ویتامین A بدن زیاد باشد چه اتفاقی می افتد؟

www.takfars.ir

بر طبق تحقیقات، اگر بیش از ۱-۵ میلی گرم در روز ویتامین A، آن هم برای چند سال متوالی مصرف کنید ممکن است اثر سوء بر روی استخوان ها گذارد و در کهنسالی سبب شکستگی استخوان شود. شکستگی استخوان به خصوص در پیرزن ها، زنان یائسه، کسانی که در معرض پوکی استخوان و کاهش تراکم استخوانی هستند، اهمیت بیشتری پیدا میکند.

اگر بدن ویتامین D کافی کسب نکند، بیشتر در خطر اثرات مضر زیادی ویتامین A در بدن خواهد شد. کسانی که بیشتر در معرض کمبود ویتامین D هستند شامل

زنان حامله و شیرده

افراد بالای ۶۵ سال و بیشتر

افرادی که در معرض آفتاب کمتری هستند مثل کسانی که بیشتر در منزل هستند و یا بدن و صورت را با ضد آفتاب می پوشانند.

افرادی که پوست تیره دارند

بسیاری از مولتی ویتامین ها حاوی ویتامین A نیز هست. مکمل های دیگر مثل روغن جگر ماهی، ویتامین A زیادی دارد. اگر هفته ای یک بار جگر میخورید دیگر از مکمل های ویتامینی استفاده نکنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر