تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

لپ تاپم خیس آب شده چه کار کنم

از نقش سرعت عمل و دقت غافل نشوید. بلافاصله مدار اصلی انرژی را از وسیله قطع کنید. اگر موبایل است، حتی بدون خاموش‌کردن از راه فشردن کلید، سریع باتری را درآورید؛ اگر صفحه‌کلید، رایانه است، کابل آن را از ورودی کیس خارج کنید یا در صورتی که نقطه اتصال کابل خارج از دسترس است، کابل برق رایانه را بکشید؛ اگر لپ‌تاپ است، علاوه بر کشیدن کابل ورودی برق، بسرعت باتری را نیز درآورید. با هر لحظه دیرکرد امکان ایجاد یک اتصال حتی کوتاه در مدار و سوختن یا ایجاد اشکال در قسمتی از دستگاه محتمل‌تر می‌شود.

دستگاه را برعکس و از طرف صفحه‌کلید روی حوله یا پارچه‌ای قرار دهید، ابتدا آن را روی آن بکشید تا رطوبت و خیسی جذب آن شده، سپس ضرباتی کوتاه، نرم و آرام و آهسته بر پشت آن وارد کنید.

دقت کنید ضربه آسیب بیشتری به دستگاه وارد نکند. دکمه سشوار را روی هوای سرد بگذارید و با حفظ فاصله اجازه دهید باد خنک از منافذ صفحه‌کلید یا مجاری پشتی وارد دستگاه شده، کار تبخیر و خشک‌ کردن رطوبت را سرعت بخشد.
گاهی مایع ریخته شده فقط روی سطح صفحه‌کلید پاشیده شده و جز رطوبت آب، املاح یا مواد دیر خشک‌شونده به همراه نداشته است. برای خشک‌کردن دستگاه در این مواقع نیازی به باز‌کردن اجزای آن نیست.
پس از انجام اعمال ذکر شده، ساعتی بعد می‌توان از دستگاه استفاده کرد، در غیر این صورت باید اقدامات بیشتر و مطمئن‌تری انجام دهید. اگر از طریقه باز‌کردن دستگاه آگاهی دارید، پیچ‌ها را باز کرده یا زبانه‌ها را جدا کنید تا به بُرد صفحه دسترسی پیدا کنید.
با این کار قسمت‌های خیس‌‌ را بهتر و سریع‌تر می‌توان خشک کرد. در غیر این صورت از کسانی که در این کار تخصص دارند کمک بخواهید.
بخصوص اگر مایع ریخته شده حاوی مواد دیر خشک باشد از روشن‌کردن دستگاه یا اتصال آن به جریان انرژی تا زمان خشک‌کردن و نظافت کامل مدار، خودداری کنید.

در صورت وجود مواد دیر خشک شونده، می‌توان از اسپری‌ها و دستمال‌های مخصوص نظافت مدارهای الکترونیکی یا حتی دستمال‌های مرطوب حاوی نوعی الکل که در داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های لوازم الکترونیک عرضه می‌شود برای نظافت بهتر مدار استفاده کرد.
توجه داشته باشید که حتی قطرات عرق بدن و نم باران هم ممکن است به ایجاد اتصالی و خرابی دستگاه منجر شود.

گوشی‌های موبایل بیشتر در این شرایط قرار می‌گیرد؛ بیشتر دقت کنید

تکفارس آی آر

محصولات معتبر
محصولات معتبر