تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

لباس شنا را چطور باید شست تا خراب و بد مدل نشود

چیزهایی که لازم دارید:

لگن کوچک یا سینک

آب سرد

صابون روغن زیتون (معطر یا بدون عطر)

حوله خشک

تکفارس آی آر

کلر، نمک آب، کرم ضدآفتاب و روغن بدن همه چیزهایی است که جذب مایو یا لباس شنا می‌شود. از طرفی شستن لباس شنا با استفاده از ماشین لباسشویی باعث کش آمدن، بد شکل شدن و همچنین آب رفتن آن می‌شود.

مرحله اول:

به اندازه ٢ قاشق غذاخوری صابون روغن زیتون را به ۶ لیتر آب اضافه کنید. آب را هم بزنید تا صابون و آب بیشتر مخلوط شوند.

مرحله دوم:

لباس شنا را بشویید. برای اینکه لباس شنایتان به خوبی شسته شود، آب صابونی را به آرامی روی لباس بمالید. اگر هرگونه لکه‌ای از غذا یا کرم ضدآفتاب بر روی لباس باشد، با این کار به کلی برطرف خواهد شد.

www.takfars.ir

هشدار:

زمان شست‌وشو به هیچ وجه لباس را نکشید یا هنگام مالیدن آب صابون به لباس شدت به خرج ندهید زیرا این کار باعث کش آمدن و تغییر شکل لباس می‌شود.

مرحله سوم:

لباس را در آب سرد تمیز بشویید. لباس شنای خود را در آب سرد و تمیز بشویید تا جایی که کف صابون به کلی از لباس گرفته شود.

مرحله چهارم:

تا حدی که می‌توانید آب لباس را بگیرید. با کمک انگشت شست و انگشت دیگر خود سعی کنید با فشار دادن تا حدی که می‌توانید آب باقیمانده در الیاف لباس شنایتان را خارج کنید. مخصوصاً در برخی قسمت‌های لباس که دارای اسفنج است، مطمئن شوید که آب آن به کلی گرفته شده است.

هشدار: به هیچ عنوان برای خارج کردن آب اضافی از لباس شنا از روش‌های چلاندن یا پیچاندن استفاده نکنید زیرا این کار باعث کش آمدن لباس می‌شود.

مرحله پنجم:

لباس شنای نم‌دار را درون یک حوله خشک جمع کنید. لباس شنای نم‌دار را در وسط یک حوله خشک و تمیز پهن کنید. سپس حوله را از هر طرف جمع کنید. به آرامی بر روی حوله فشار دهید تا رطوبت باقیمانده در لباس جذب حوله شود.

مرحله ششم:

تک فارس

لباس را روی حوله صاف کنید تا خشک شود. لباس را صاف کرده و در وسط حوله پهن کنید و اجازه دهید تا کاملاً خشک شود.

هشدار: آویزان کردن لباس شنای نم‌دار باعث کش آمدن و بد شکل شدن لباس می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر