تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

لاغر شوید بدون سختی گرسنگی دادن به خود

image لاغر شوید بدون سختی گرسنگی دادن به خود

این ۷ روش اگر هر روز به کار گرفته شوند بدون تلاش زیاد و تحمل گرسنگی به کاهش وزن کمک می‏ کنند.

نوشیدن آب کافی:

نوشیدن آب سرعت متابولیسم بدن را هم زیاد کند. نوشیدن ۲ لیوان آب سرد میزان سوخت و ساز بدن را تا ۳۰ درصد افزایش داده و اثر آن تا ۹۰ دقیقه باقی میماند؛ یک سوم این افزایش سوخت و ساز ناشی از تلاش بدن برای گرم کردن آب و بقیه آن ناشی از تلاش بدن برای جذب آب است. افزایش مصرف روزانه آب تا ۸ لیوان به شما کمک می ‏کند تا در طول سال حدود ۳ و نیم کیلوگرم کم کنید.

استفاده از پله به جای آسانسور:

تکفارس آی آر

بالا رفتن از پله‏ ها، یک عمل برای تقویت کردن پاها است. چون شما وزن بدن تان را ضد جاذبه زمین به بالا حرکت می ‏دهید. به این ترتیب از هر فرصتی برای این کار استفاده کنید؛ البته اگر مشکل خاصی مانند کمردرد و زانودرد و … دارید، قبل از آن با پزشک تان مشورت نمایید.

کنترل سرعت حرکات:

قدرت و شدت کارهای روزانه ‏تان را افزایش دهید. از تمیز کردن خانه گرفته تا به گردش بردن کودک تان. به عبارتی بهتر است همه کارهای تان را با جنب و جوش بیشتری انجام دهید.ورزش منظم: افرادی که ایستادن را به نشستن ترجیح می ‏دهند و به طور کلی تحرک بیشتری دارند، روزانه تا ۳۵۰ کالری بیشتر از کسانی که مدام در حالت نشسته هستند، می ‏سوزانند که این مقدار چیزی در حدود ۱۷ کیلوگرم در سال است.

مصرف غذا در فواصل زمانی مشخص:

مطالعات بسیاری پیشنهاد می ‏دهند که بین وعده‏ های غذایی خود فاصله‏ های مشخصی قرار دهید و همگی را در یک اندازه تنظیم کنید. غذا خوردن در فواصل زمانی مشخص با سوزاندن میزان کالری بیشتری بعد از غذا خوردن، واکنش بهتر به انسولین و کمتر بالا رفتن سطح کلسترول خون همراه است. وقتی شما وعده‏ های غذایی منظمی در طول روز می ‏خورید کمتر احتمال دارد که دچار گرسنگی مفرط و یا پرخوری شوید.

www.takfars.ir

استفاده از کیسه خرید به جای دمبل:

اینکه از کسی دیگر بخواهید که کیسه خرید و یا چمدان شما را حمل کند، فرصت سوزاندن کالری و قوی ‏تر شدن بدن تان را می گیرید. کیسه‏ های خرید خود را به صورت متوازن و یک بسته در هر دست حمل کنید. حتی اگر مجبورید چندین بار طی مسیر کنید؛ ۲ کیسه‏ کوچک تر را به جای یک کیسه‏ بزرگ حمل کنید؛ در این صورت خودتان می‏ توانید بارتان را جا به جا کنید.

مصرف کافی فیبر:

یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‏ تواند دریافت کالری شما را بدون اینکه احساس کمبود کنید کاهش دهد. در یک مطالعه مشخص شده زنانی که روزانه ۱۳ گرم یا کمتر فیبر دریافت می ‏کنند ممکن است ۵ برابر بیشتر از زنانی که فیبر بیشتری میخورند، دچار افزایش وزن شوند. فیبر از طریق مکانیزم های زیر موجب کاهش وزن می شود:

سرعت غذا خوردن را کاهش می دهد چون به جویدن بیشتری احتیاج دارد.

سرعت حرکت غذا در طول مدت گوارش را افزایش می ‏دهد.

هورمون ‏های سیری را بالا می ‏برد.برای دریافت ۲۵ گرم فیبر در روز مطمئن شوید که ۶ وعده یا میان وعده میل می ‏کنید که هر کدام از آن ها حدود ۴ گرم فیبر را شامل می‏ شود. در میان وعده های تان از میوه استفاده کنید و آن ها را در دسترس تان قرار دهید. به این ترتیب به سادگی فیبر دریافتی شما بالا می ‏رود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر