تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تهیه بیکن مرغ خانگی

image آموزش تهیه بیکن مرغ خانگی

مواد لازم برای تهیه بیکن مرغ

سینه مرغ چرخ شده ۴۰۰ گرم

سیر ۲ حبه

تخم مرغ ۱ عدد

تکفارس آی آر

گلوتن ۲۰ گرم

نشاسته ذرت ۲۰ گرم

شیر خشک ۱۰گرم

نمک ۱۰ گرم

روغن ۵۰ گرم

www.takfars.ir

آب خنک ۶۰ گرم

ادویه شامل تخم گشنیز ۵ گرم

پاپریکا ۲ گرم

فلفل قرمز ۲ گرم

جوز هندی ۱ گرم

پنیر ورقه ای گودا

پاپریکا مایع یا رنگ خوراکی ژله ای

طرز تهیه بیکن مرغ پنیری خانگی در فر

مرحله اول: چرخ کردن سینه مرغ

ابتدا سینه بدون استخوان مرغ را از چرخ گوشت رد کنید تا یکدست شود دقت کنید نباید سینه مرغ را از همان ابتدا به صورت درسته در غذاساز بریزیم و با مواد میکس کنید زیرا گرم شدن گوشت مرغ باعث خراب شدن بیکن می شود حالا سینه مرغ چرخ شده را به همراه ۲ حبه سیر داخل غذاساز ریخته و مواد را میکس کنید.

تک فارس

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه تخم مرغ را اضافه کنید و ۱ دقیقه مواد را هم بزنید سپس گلوتن و پودر پیاز و خردل و پاپریکا و نشاسته ذرت و نمک و شیر خشک را به همراه تخم گشنیز و جوز هندی اضافه کنید و ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد خوب میکس شوند سپس آب را اضافه کنید و مواد را هم بزنید در همین حین به تدریج روغن را اضافه کنید که بهتر است از روغن پخت و پز استفاده کنید حالا مواد را با لیسک زیر و رو کنید تا مواد به خوبی یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن به قالب

بعد از ۱ دقیقه مواد آماده شده، حالا مواد را به ۲ قسمت تقسیم کنید و برای یکی رنگ خوراکی پاپریکا استفاده کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و کاسه دیگر را ساده بگذارید بماند. سپس قالب لوف را بردارید و داخل آن را فویل بپوشانید و کاملا داخل آن را صاف کنید. در ادامه یک کاسه کوچک آب سرد کنار دست خود قرار دهید و با قاشق که داخل آب سرد زدید از مواد پاپریکایی بردارید و داخل قالب بریزید و حالا خوب آن را صاف و یکدست کنید و روی آن پنیر ورقه ای اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت بیکن مرغ

در ادامه قسمت ساده را نیز اضافه کنید و با قاشق آن را خیس کنید تا راحت تر مواد را پخت کنید و خوب فشار دهید تا منسجم شود سپس روی قالب را با فویل کاملا بپوشانید و داخل سینی آب ریخته و قالب را داخل سینی قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۳۰ قرار دهید تا پخته شود و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شود سپس از قالب خارج کنید و بعد برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بیکن مرغ

اصلا نباید مواد گرم شود و باید از غذاساز استفاده کنید تا گوشت گرم نشود.

می توانید مواد را در چند رنگ و طعم و مزه های مختلف تهیه کنید.

گلوتن و شیر خشک را از لوازم قنادی می توانید تهیه کنید.

T A K F A R S

می توانید از بوقلمون یا گوشت گوساله یا میکس هر دو استفاده کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر