تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

فهرست هشدارهای جدی درباره مشکل در سلامتی بدن

میل شدید به غذا، مخصوصا شیرینی جات

میل شدید و ناگهانی به خوردن غذا مخصوصا شیرینی و شکلات نشانه ی دیگری از کم آبی بدن است.

سلامت لثه با سلامت قلب مرتبط است و میکروب ها به راحتی میتوانند از طریق خون لثه به سمت قلب بروند

به دلیل نبودن آب کافی بدن قادر نخواهد بود گلیکوژن (قند ذخیره ای) را برای تأمین انرژی انتشار دهد، لذا فرد هوس شیرینی میکند. در این مواقع بهترین کار، مصرف میوه ها مخصوصا هندوانه است، چون هم قند کافی و هم مقادیر زیادی آب دارد.

به یاد داشته باشید مصرف صد گرم شکر ( سه قوطی نوشابه) در روز مانع عملکرد صحیح گلبول های سفید جهت کشتن باکتری ها

تکفارس آی آر

علاقه شدید به خوردن یخ

اگر نیاز شدید به خوردن یخ را در خودتان دیدید، بدانید که دچار کم خونی هستید و بدن شما به میزان کافی از گلبول قرمز جهت حمل اکسیژن به بافت ها برخوردار نیست. کمبود آهن که سبب کم خونی می شود باعث می شود شما به جویدن مواد کم ارزش مانند یخ روی بیاورید که البته گاهی باعث زخمی و متورم شدن زبان می شود.

بوی بد دهان

بزاق یک ماده ی قوی با خاصیت ضد باکتریایی بوده و یک ضدعفونی کننده قوی محسوب می شود. اگر میزان مایعات بدن کم باشد، تولید بزاق به مشکل بر میخورد و باکتری های دهانی اجازه پیدا میکنند که در دهان رشد کرده و باعث ایجاد بوی بد شوند.

خطوط زبان

www.takfars.ir

آیا تا به حال متوجه وجود خط های سفید و خشک بر روی زبانتان شده اید؟ به این خطوط اصطلاح "زبان جغرافیایی" داده شده است. به دلیل اینکه این خطوط نقشه ای از سلامت بدن را ارائه می دهند، برای مثال بیماری سلیاک (حساسیت به گلوتن) را می توان از روی این خطوط تشخیص داد.

این خطوط معمولا با کاهش وزن قابل توجه و سریع، خستگی و اسهال خود را نشان می دهند. اسهال سبب کم آبی بدن می شود.

خستگی زودرس

احساس خستگی بعد از یک ساعت ورزش طبیعی است. اما احساس خستگی زودرس مثلا بعد از بالا رفتن از دو تا سه پله، خبر از یک مشکل درونی می دهد. رنگ پریدگی و خستگی زیاد می تواند ناشی از یک حمله ی قلبی ، نارسایی حاد کبدی و یا سرطان باشد.

خشکی بینی

آبریزش بینی علامت خوبی است که نشان می دهد بدن در حال مبارزه با ویروس ها و سایر میکروب ها با به دام انداختن آن ها در مخاط است.

اما بینی خشک راه ورود میکروب ها را به بدن هموارتر میکند و ممکن است نشانه ای از آلرژی باشد. همچنین بسیاری از بیماری های دیگر مانند سندرم شوگرن (بیماری خودایمنی که سبب کاهش تولید اشک و بزاق می شود) نیز می تواند باعث خشکی بینی گردد.

ورم و خونریزی لثه

سلامت لثه با سلامت قلب مرتبط است و آلودگی ها به راحتی میتوانند از طریق خون لثه به سمت قلب بروند. از طرفی خونریزی لثه هم احتمالا نشانه ای از بیماری قلبی است. بسیاری از مرگ و میرهای حاصل از سکته قلبی، ناشی از ورود میکروب ها از طریق لثه به قلب و لخته شدن خون در این ناحیه است.

مشکل داشتن با کار

تک فارس

مشکل داشتن افراد با کار نشانه ی بالینی افسردگی است که اغلب نادیده گرفته می شود. اگر بعد از بیست دقیقه انجام کار هر چند ساده در محل کار احساس خستگی میکنید، احتمالا دچار افسردگی شده اید. سعی کنید افکار و مشکلات خود را بازگو کرده و حتما با یک مشاور روانشناس صحبت کنید.

مشکلات بینایی

فشارخون بالا، دیابت و … سبب کاهش قدرت بینایی می شوند. افزایش فشارخون علاوه بر تاری دید سبب سکته های مغزی نیز خواهد شد. کاهش بینایی می تواند از نشانه های اولیه کوری محسوب شود، پس بهتر است مراقب باشیم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر