تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

فهرست تصویری جالب ترین فیلم های

«جاذبه» / Gravity

فیلم بلندپروازانه آلفونسو کوارون داستان چند فضانورد است که پس از آسیب دیدن سفینه‌اشان سعی می‌کنند به زمین برگردند. کوارون از سال ۲۰۰۶ و ساختن «فرزندان بشر» ساخت فیلم را شروع کرده و قرار بود «جاذبه» سال ۲۰۱۲ روی پرده برود که نشد.

فیلم که آن را «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» هزاره جدید می‌خوانند به صورت سه‌بعدی ساخته شده و بازیگرانی چون جرج کلونی و ساندرا بولاک در آن بازی می‌کنند. شاید مشکل پخش فیلم که مدام تاریخ اکرانش عوض می‌شود این باشد که «جاذبه» یک فیلم هنری است که با بودجه کلان استودیویی ساخته شده.

فیلم در جشنواره تورنتو یا ونیز روی پرده می‌رود.

«درون لوین دیویس» / Inside Llewyn Davis

تکفارس آی آر

داستان فیلم جدید ایتن و جوئل کوئن در دهه ۱۹۶۰ و اوج گرفتن موسیقی محلی می‌گذرد. «درون لوین دیویس» داستان لوین دیویس، ترانه‌سرایی بسیار باذوق است که به شکل عجیبی موفق نیست! گفته می‌شود فیلم اقتباسی از یکی از ترانه‌های باب دیلن به نام «دیو فان رانک» است.

شاید موضوع فیلم چندان جذاب به نظر نرسد اما برادران کوئن «درون لوین دیویس» را درست پس از اسکار بردن «پیرمردها کشوری ندارند» و فروش فوق‌العاده «شهامت» ساخته اند و هر فیلمی از این دو برادر مشتاقان خود را دارد. اسکار آیساک، جان گودمن، اف. موری آبراهام، جاستین تیمبرلیک و کری مالیگان بازیگران این فیلم هستند.

فیلم به احتمال بسیار بالا در جشنواره فیلم کن امسال روی پرده می‌رود، هرچند تاریخ اکران آن هشتم فوریه اعلام شده است.

«روز کارگر» / Labor Day

کیت وینسلت در این فیلم نقش یک مادر مطلقه را بازی می‌کند که تعطیلات آخر هفته کارگر به همراه پسر ۱۳ ساله‌اش به خرید رفته و ناگهان با مردی درشت هیکل روبرو می‌شود که دچار خونریزی شده. آن‌ها به مرد کمک می‌کنند و در همین بین متوجه می‌شوند پلیس به دنبال یک محکوم فراری است.

www.takfars.ir

پنجمین فیلم جیسن ریتمن پس از «جونو»، «روی هوا» و «نوجوان» بسیار متفاوت و جدی‌تر از دیگر فیلم‌های اوست. او فیلم را براساس رمانی به همین نام نوشه جویس مِی‌نارد ساخته و جاش برولین و گتلین گریفیث دیگر بازیگران آن هستند. فیلم حال و هوایی مشابه «بچه‌های نازنین»، فیلم مهجوری با بازی کیت وینسلت دارد.

image فهرست تصویری جالب ترین فیلم های

کیت وینسلت در «روز کارگر»

«روز کارگر» اولین فیلم وینسلت در نقش اصلی از سال ۲۰۰۸ و بازی در «جاده رولوشنری» و «کتابخوان» است. فیلم احتمالا در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده می‌رود.

«مردان اشیاء تاریخی» / Monuments Men

فیلم جدید جرج کلونی در مقام بازیگر و کارگردان نام عجیبی دارد و داستانش درمورد یک گروه در دوران جنگ جهانی دوم است که برای جلوگیری از ویران شدن برخی از آثار هنری توسط نازی‌ها باید آن‌ها را نجات دهند. گفته می‌شود فیلم جایی میان «ترن» با بازی برت لنکستر و «لعنتی‌های بی‌آبرو» تارانتینو دارد و براساس کتابی غیرداستانی به همین نام نوشته رابرت ام. ادسل ساخته می‌شود.

ستارگان متعددی در فیلم بازی می‌کنند از دانیل کریگ، کیت بلانشت گرفته تا مت دیمن، بیل موری، جان گودمن، هیو بنویل و ژان دوژاردن.

فیلم ۲۰ دسامبر سال آینده روی پرده می‌رود و یکی از بخت‌های اصلی فصل جوایز سال آینده است.

«زندگی خلافکاری» / Lowlife

یک زن مهاجر لهستانی که برای شروع زندگی جدید به آمریکا آمده، به فساد کشیده می‌شود تا اینکه یک شعبده‌باز به نجاتش می‌آید. داستان دومین فیلم جیمز گری (بعد از «پیوندهای خونی») در سال ۲۰۱۳ در دهه ۱۹۲۰ می‌گذرد و ماریون کوتیار، واکین فینیکس و جرمی رنر بازیگران آن هستند.

تک فارس

جیمز گری از سال ۱۹۹۴ با «اودسای کوچک» وارد سینما شد اما در ۲۰ سال گذشته تنها پنج فیلم ساخته که معروف‌ترین آنها «The Yards» با بازی مارک والبرگ است. با این حال بسیاری او را در کنار پل تامس اندرسون («خون به پا می‌شود» و «مگنولیا») و دیوید فینچر از بزرگان معاصر سینمای آمریکا می‌دانند.

image فهرست تصویری جالب ترین فیلم های

ماریون کوتیار و خواکین فینیکس در «زندگی خلافکارانه»

این فیلم ۱۶٫۵ میلیون دلاری پاییز امسال اکران می‌شود و احتمالا قبل از آن در جشنواره فیلم کن روی پرده برود.

«نبراسکا» / Nebraska

فیلم جدید الکساندر پین پس از «نوادگان» داستان یک پدر الکلی است که به همراه پسرش (که چندان رابطه خوبی با او ندارد) از مونتانا به نبراسکا سفر می‌کند تا یک میلیون دلار خود را از ناشر کتابش پس بگیرد.

پین از سال ۲۰۰۳ می‌خواست این فیلم را بسازد اما تازه «راه‌های جانبی» را ساخته بود و حوصله یک فیلم جاده‌ای دیگر را نداشت.

از طرفی گفته می‌شد جین هکمن نقش پدر در «نبراسکا» را بازی می‌کند، اما در نهایت بروس درن برای این نقش انتخاب شد، نقش پسرش را ویل فورت کمدین بازی می‌کند. فیلم همچنین قرار بود سیاه و سفید باشد اما نظر پین عوض شد و حالا او این فیلم رنگی را یک کمدی به سبک کلاسیک توصیف می‌کند.

«درباره اشمیت» و «انتخابات» از دیگر فیلم‌های پین هستند. فیلم پاییز سال ۲۰۱۳ روی پرده می‌رود.

«پیرپسر» / Oldboy

T A K F A R S

فیلم بازسازی آمریکایی «پیرپسر» فیلم خشن و کالت پارک چان-ووک اهل کره جنوبی است. فیلم ماجرای مردی است که ربوده می‌شود و ۱۵ سال را در یک خانه کوچک محبوس می‌ماند. وقتی او آزاد می‌شود فقط می‌خواهد بداند چه کسی این کار را با او کرده و انتقام بگیرد.

ابتدا قرار بود استیون اسپیلبرگ با بازی ویل اسمیت در نقش اصلی فیلم را بسازد اما در نهایت اسپایک لی کارگردان فیلم شد و جاش برولین هم بازیگر نقش اصلی. فیلم اصلی بسیار خشن و غریب بود و اسپایک لی خیال همه را راحت کرده و گفته فیلم او افراطی‌تر است!

الیزابت اولسن و ساموئل ال. جکسن از دیگر بازیگران فیلم هستند که ۱۱ اکتبر ۲۰۱۳ روی پرده می‌رود.

«فقط خدا می‌بخشد» / Only God Forgives

سال ۲۰۱۱ گروه کارگردان و بازیگر نیکلاس ویندینگ رفن و رایان گاسلینگ فیلم بسیار موفق «راندن» را روی پرده داشتند و حالا در این فیلم جدید سراغ یک داستان گنگستری رفته‌اند. «فقط خدا می‌بخشد» داستان یک گنگستر انگلیسی در تایلند است که در این داستان خونین خیانت، برادری و رستگاری می‌خواهد انتقام خون برادرش را بگیرد.

گفته می‌شود این فیلم خونین‌ترین و دیوانه‌وارترین فیلم ویندینگ رفن است که پیشتر فیلم‌های غریب و خشنی مثل «پوشر» و «برانسن» را ساخته بود. کریستین اسکات توماس در فیلم نقش مادر گاسلینگ را بازی می‌کند.

image فهرست تصویری جالب ترین فیلم های

رایان گاسلینگ در «فقط خدا می‌بخشد»

این فیلم پنج میلیون دلاری احتمالا در جشنواره فیلم کن به نمایش دربیاید.

«استوکر» / Stoker

تک فارس www.takfars.ir

پس از مرگ پدر دختری نوجوان، عموی عجیب او به بهانه کمک نزد او مادر نامتعادلش می‌آید. دختر به عمویش شک می‌کند و این آغاز ماجراهایی عجیب است. فیلم را پارک چان-ووک، کارگردان اهل کره جنوبی فیلم‌های «پیرپسر» و «همدردی با بانوی انتقام» ساخته و می‌توان مطمئن بود با فیلمی عجیب و غریب روبرو خواهیم شد.

نیکول کیدمن نقش مادر، متیو گود نقش عمو و میا واسیکوسکا نقش دختر جوان را بازی می‌کنند. فیلم را ونت‌ورث میلر نوشته که در سریال «فرار از زندان» نقش اصلی را بازی می‌کرد. نام فیلم برگرفته از نام برام استوکر نویسنده رمان «دراکولا» است و گفته می‌شود خون‌آشام‌ها نیز در این فیلم ترسناک حضور دارند!

image فهرست تصویری جالب ترین فیلم های

میا واسیکوسکا و نیکول کیدمن در «استوکر»

فیلم اول مارس ۲۰۱۳ روی پرده می‌رود و پیش از آن در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درمی‌آید.

«فقط عشاق زنده می‌مانند» / Only Lovers Left Alive

آدام و ایو دو خون‌آشام هستند که قرن‌هاست کنار هم زندگی می‌کنند، تا اینکه ورود یک خون‌آشام جوان به نام آوا همه چیز را بهم می‌ریزد. باورش سخت است اما کارگردان این فیلم جیم جارموش، کارگردان بزرگ و محبوب سینمای مستقل است.

این اولین فیلم جارموش از سال ۲۰۰۹ و ساختن «The Limits of Control» است و در آن تیلدا سوینتن، جان هرت، میا واسیکوسکا، آنتون یلچین و تام هیدلستن بازی می‌کنند.

انتخاب جارموش برای این فیلم عجیب است اما شاید او تنها کسی باشد که می‌تواند در یک داستان کهنه روحی تازه بدمد؛ او کارگردانی است که فیلم‌های درخشان و متفاوتی چون «زمین‌خورده قانون»، «قطار اسرارآمیز»، «گوست داگ» و «مرد مرده» را ساخته و نشان داده داستان‌های تکراری در دست او تازه به نظر می‌رسند

تکفارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر