تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

فایده و ضررهای استفاده از کرم موبر

image فایده و ضررهای استفاده از کرم موبر

کرم های موبر جدید یا سنتی یکی از روشهای موقت در از بین بردن موهای زائد بدن است و مصرف این کرمها که انواع مختلفی دارند، دارای عوارض و محاسنی نسبت به روشهای دیگر رفع موهای زائد است.

بیشترین عارضه در استفاده از کرمهای موبر جدید یا سنتی، ایجاد خشکی پوست و حساسیت، در مصرف کنندگان آن است.

افرادی که از این کرمها استفاده میکنند، بسته به نوع پوستشان ممکن است دچار خشکی پوست شوند که در این صورت لازم است، بعد از مصرف این نوع موبرها از روغنهای طبیعی مانند زیتون، بادام و کرمهای حاوی روغن که در داروخانه ها و لوازم بهداشتی به فروش میرسد، استفاده کنند.

قبل از استفاده از کرم های موبر باید به دستور مصرف آن توجه کرد، به جز چرب کردن پوست بعد از استفاده از موبرها، میتوان از مرطوب کننده هم استفاده کرد، اما در بعضی مواقع تنها خشکی پوست، عارضه استفاده از این نوع کرمها نیست و ممکن است پوست با التهاب و بثورات جلدی همراه باشد.

تکفارس آی آر

در صورتی که بعد از استفاده از کرم موبر، پوست فرد دچار التهاب یا قرمزی شده باشد و یا دانه های قرمز رنگی در پوست مشاهده شود، باید با تجویز پزشک از کرمهای درمانی به منظور رفع حساسیت به وجود آمده استفاده کرد.

حسن استفاده از موبرهایی که به شکل کرم هستند، در این است که شانس فرو رفتن موهای تازه در آمده در پوست بسیار کمتر از زمانی است که فرد از تیغ یا ژیلت و دستگاههای موکن یا اپیلیدی استفاده میکند.

همچنین گاهی بعد از اینکه از موکنها استفاده میشود، جوشهای ریزی در برخی نقاط مشاهده میشود که ناشی از برگشتن مو به داخل پوست است، اما بعد از استفاده از کرم این جوشها به وجود نمیآیند. بنابراین استفاده از کرم های موبر به نسبت استفاده از تیغ و ژیلت، عوارض کمتری دارد.

اما با استفاده از دستگاههای موکن، به دلیل جدا شدن موهای زائد از ریشه، رویش مجدد موها با تاخیر بیشتری در مقایسه با زمانی که از ژیلت و یا کرم موبر استفاده میشود، همراه خواهد بود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر