تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

غذاهای چرب تهدید جدی برای سلامت مغز

image غذاهای چرب تهدید جدی برای سلامت مغز

مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی ناسالمی دارند و به طور مستمر از رژیم غذایی ناسالم مانند غذاهای آماده (فست فود)، پرچربی و پرکالری استفاده میکنند، هیپوکامپ (بخشی از مغز که با یادگیری، حافظه و سلامت روانی مرتبط است) کوچکتری دارند.

نتایج این مطالعات همچنین حاکی است هیپوکامپ افراد میانسالی که رژیم غذایی سالم دارند و بیشتر از سبزی ها و ماهی استفاده میکنند، به نسبت هم سن و سالان خود بزرگتر است.

این مطالعات که با فناوری تصویربرداری MRI از مغز داوطلبان ۶۰ تا ۶۴ ساله صورت گرفته نشان می دهد، هیپوکامپ سمت چپ مغز با مصرف نوشیدنی های شیرین، تنقلات شور و گوشت های فرآوری شده به مرور زمان کوچک می شود و عملکرد ذهنی را تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین نتایج این مطالعات نشان می دهد که نوع رژیم غذایی با سلامت روان، افسردگی، استرس و زوال عقل نیز رابطه تنگاتنگی دارد.

تکفارس آی آر

محققان احتمال می دهند که عوامل دیگری از جمله فعالیت روزانه، استعمال دخانیات، استرس و میزان تحصیلات نیز در این امر دخیل باشند.

نتایج این تحقیقات در نشریه BMC Medicine منتشر شده است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر