تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

غذاهای ممنوعه برای سلامتی در تابستان

image غذاهای ممنوعه برای سلامتی در تابستان

در فصل تابستان مصرف میوه های تازه که رطوبت زیادی دارند مانند آلو، آلوچه، آلبالو، گیلاس، توت، سیب، انگور، به، انار، خیار و هندوانه توصیه می شود.

از طرفی نباید در مصرف شیرینی ها، شکلات ها و حتی شیرینی های طبیعی مانند عسل، کشمش، مویز و میوه های شیرین مانند انجیر، نارگیل، موز، خربزه و آناناس در این فصل زیاده روی شود.

نوشیدن شربتهایی مثل انار، سکنجبین، نارنج، به لیمو و عناب مفید است و مصرف سبزی‌هایی مانند کاهو، خرفه، اسفناج، کدو و گشنیز توصیه می شود.

باید بدانیم چه غذاهایی را نباید بخوریم در این فصل افراد با مزاج گرم و خشک، بیشتر در معرض آسیب هستند بنابراین در این فصل باید از تمام خوردنی ها و نوشیدنی هایی که حرارت بدن را بالا می برند و باعث خشکی می‌شوند، پرهیز کرد.

تکفارس آی آر

از مصرف غذاهایی مانند فسنجان، گردو و کنجددار به دلیل گرم بودن باید در این فصل پرهیز کرد.

در فصل تابستان از خوراکی‌هایی که تند و دارای فلفل و زنجبیل، دارچین، زعفران، سس های تند و خردل هستند، باید پرهیز کرد.

مواد غذایی تند که دارای فلفل و زنجبیل، دارچین، زعفران، سس های تند، خردل و سبزیجات تند هستند مانند سیر، پیاز، ترخون، نعناع، تره، شاهی و شوید کمتر مصرف شود.

از مصرف غذاهایی مانند فسنجان، گردو و کنجددار به دلیل گرم بودن باید در این فصل پرهیز کرد و بهترین غذا در این فصل مصرف غذاهای زود هضم مانند ماهی تازه، گوشت مرغ همراه با آب انار ترش، آب غوره، آب لیمو و سماق، ماست و اسفناج، ماست و خرفه، آب‌دوغ خیار همراه با مقداری نان گندم، خورشت کدو، خورشت آلو اسفناج، سوپ جو و آش جو است.

حسینی ادامه داد: در فصل تابستان باید در مصرف نمک و غذاهای شور، تنقلاتی مانند چیپس و آجیل شور احتیاط کرد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر