تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

غذاهای مفید برای کسانی که قند خون دارند

افراد دیابتی چه چیزی میتوانند بخورند و چه چیزی را نمیتوانند، برداشت های اشتباه زیادی وجود دارد. طبق توصیه متخصصان، برخی مواد خوراکی به مدیریت و کنترل بهتر دیابت کمک میکنند

ارزن

این ماده خوراکی تغذیه سالم زندگی سالم – غنی از پروتئین، نشاسته مقاوم، ویتامین ها و مواد معدنی نظیر آهن، کلسیم، فسفر و پتاسیم است. همچنین ماده ای غنی از آنتی اکسیدان است که قطعاً برای افراد دیابتی مفید است.

ماهی: تغذیه سالم زندگی سالم – خوب اسید چرب اُمگا۳ است که به کنترل کلسترول و تری گلیسیریدها کمک میکند. اُمگا۳ همچنین به بدن در مقابله با آسیب اکسایشی ناشی از رادیکال های آزاد نیز کمک میکند.

دارچین

تکفارس آی آر

این ماده خوراکی نیز به کنترل قند خون کمک میکند. با جوشاندن دو تا چهار چوب کوچک دارچین در آب به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، چای دارچین درست کنید. سپس آن را صاف کرده و هر روز صبح میل کنید. این چای به کنترل بهتر دیابت کمک میکند.

یونجه

تغذیه سالم زندگی سالم – بسیار خوب کلروفیل، ویتامین A، B کمپلکس، ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین K است. همچنین حاوی مواد معدنی نظیر کلسیم، فسفر، منیزیم، و روی به همراه فیتواستروژن است که به تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با عفونت های باکتریایی، عفونت قارچی و همچنین کاهش سطح گلوکز خون و کنترل بهتر دیابت کمک میکند.

حبوبات

نخوردن و مدت زیادی گرسنه ماندن می تواند موجب بروز نوساناتی در سطح گلوکز خون شده که باید افراد دیابتی از این وضعیت بپرهیزند. حبوبات غنی از فیبر و پروتئین هستند و احساس سیری ایجاد میکنند، از این رو به کنترل دردهای ناشی از گرسنگی و در نتیجه کنترل دیابت کمک میکنند.

www.takfars.ir

سیب زمینی شیرین

تغذیه سالم زندگی سالم – خوب فیبر است. همچنین حاوی ویتامین A و C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر