image, غذاهایی که یک مرد را قوی می کنند

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی ترکیبات سودمندی به نام فلاوانول کاکائو است که برای افزایش جریان خون، کاهش لخته شدن و فشار خون و کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی مفید است.

مصرف روزانه فلاوانول کاکائو عملکرد رگ‌های خونی را بهبود بخشیده و باعث کاهش فشار خون می‌شود. فلاوانول کاکائو برای تقویت هوش نیز مفید است. طبق نتیجه یک آزمون بالینی، افرادی که روزانه مقادیر متوسط ​​و بالایی از فلاوانول کاکائو را مصرف می‌کنند، پس از ۸ هفته پیشرفت‌های قابل توجهی در آزمون حافظه نشان داده‌اند.

سیب‌زمینی

بسیاری از مردها فکر می‌کنند سیب‌زمینی فقط کربوهیدرات دارد. اما سیب‌زمینی می‌تواند به شما کمک کند عضلات شکم شش تکه داشته باشید! تحقیقات نشان داده است افرادی که به دنبال یک رژیم غذایی کم‌کالری هستند و در رژیم غذایی‌شان از سیب‌زمینی استفاده می‌کنند، اضافه وزن خود را طی یک دوره ۱۲ هفته‌ای از دست می‌دهند. علاوه بر این، سیب‌زمینی منبع خوبی از پتاسیم است. پتاسیم نقش کلیدی در کنترل فشارخون، انتقال سیگنال‌های عصبی و انقباض ماهیچه‌ها ایفا می‌کند. اکثر مردان روزانه به ۴۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم نیاز دارند.

عدس

اگرچه عدس کالری و چربی کمی دارد؛ اما سرشار از پروتئین، فیبر و پتاسیم است که برای کاهش قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت مفید است. عدس نه تنها برای تنظیم میزان قند خون در حین خوردنش، بلکه برای تنظیم میزان قند خون در حین خوردن وعده غذایی ۴ ساعت بعد نیز مفید است. عدس برای قلب مفید بوده و می‌تواند به کاهش کلسترول مضر، خطر ابتلا به حملات قلبی و التهاب در عروق کمک کند. خطر ابتلا به بیماری عروق قلبی در افرادی که ۴ بار یا بیشتر در هفته عدس می‌خورند، ۲۲ درصد پایین‌تر از کسانی است که کمتر از یک بار در هفته عدس مصرف می‌کنند.

هندوانه

هندوانه یک میان وعده آبدار است که برای پروستات و قلب مفید است. این میوه سرشار از لیکوپن است؛ یکی از آنتی‌اکسیدان‌هایی که برای مبارزه با سرطان پروستات مفید است. این آنتی‌اکسیدان برای افزایش سلامت قلب نیز مفید است. سیترولین و آرژنین موجود در هندوانه به جریان خون کمک می‌کند. علاوه بر این، برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر یو‌وی و رفع چین و چروک مفید واقع می‌شود. هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های آ و سی است. یک فنجان هندوانه خرد شده، حداقل ۵۰ کالری دارد.

زردچوبه

زردچوبه یک ضدالتهاب قوی است که دانشمندان سعی دارند راهی برای استفاده از آن در درمان بیماری‌های مختلف از قبیل آرتروز و بیماری‌های عصبی مانند بیماری آلزایمر کشف کنند. زردچوبه را به وعده‌هایی غذایی خود اضافه کنید یا از آن قبل از کباب کردن مرغ و ماهی بهر ببرید.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید