تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عینک آفتابی بهترین راه پیر نشدن چشم

مردم نمی دانند که عینک آفتابی  زدن برای سلامت چشم ها مفید است . محققان دلایل زیر را برای اینکه مردم از آن استفاده نمیکنند دریافتند :

– نیمی از مردم به سادگی می گویند که فراموش کرده اند .

– ۱۴ درصد مردم عینک ندارند یا عینکشان شکسته است .

– حدود ۲۰ درصد اصلا اعتقادی به اینکه با در معرض نور قرار گرفتن چشمها سلامتیشان به خطر می افتد ندارند .

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش اثرات بلند مدت و کوتاه مدت بر روی چشم ها دارد . کارشناسان می گویند مردم با چشمان آبی بیشتر در معرض خطر آسیب های UV هستند در مقابل افراد با چشمان قهوه ای .

تکفارس آی آر

دردراز مدت در معرض نور قرار گرفتن می تواند مشکلاتی نظیر :

– آفتاب سوختگی چشم یا برف کوری : این مشکل بیشتر در زمانی که اسکی بازی میکنید رخ می دهد و حتی می تواند در صورت عدم رسیدگی منجر به نابینایی شود .

– ناخنک چشم : این عارضه همراه با خارش و تورم و … ظاهر می شود که باید با جراحی آن را از بین برد .

– آب مروارید : کدورت عدسی چشم است که در صورتیکه در معرض نور آفتاب در مدت طولانی قرار گرفته باشید بروز میکند .

– دی جنریشن ماکولای : ماکولا در پشت چشم و در وسط شبکیه است . آسیب به سلولهای عصبی در ماکولا می تواند شما را در تشخیص رنگها دچار مشکل کند و تاری در جزئیات را بهمراه بیاورد .

www.takfars.ir

برخی از شهرهای بزرگ دنیا شاخص UV بالایی دارند . این یعنی زمانیکه خورشید به بالاترین سطح ممکن از زمین می رسد .

واقعا تعجب آور است که ۲۰ درصد از پاسخ دهندگان باور نمی کردند که چشمشان به دلیل قرارگیری در معرض اشعه ماوراء بنفش در معرض خطر است . برای متقاعد کردن مردم به استفاده از عینک آفتابی باید آنها را با خطرات در معرض UV قرار گرفتن در زمان طولانی آشنا کرد .

حتی می توان به جوانترها این را متذکر شد که عینک آفتابی باعث کاهش چین و چروک در اطراف چشم می شود . لازم نیست که عینک های آفتابی گران قیمت بخرید همین که آنها از شما در مقابل دو اشعه UVA و UVB محافظت میکنند کافیست .

باید توجه کنید که عینک خود را در کیف ، ماشین یا حتی در کنار لوازم ورزشیتان قرار دهید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر