تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکس و توضیحات درباره گلابگیری قمصر کاشان

image عکس و توضیحات درباره گلابگیری قمصر کاشان

قمصر، شهری است با جمعیت حدود ۴۰ هزار نفر که در ۲۵ کیلومتری جنوب کاشان و در ۴۰ کیلومتری شمال نطنز و در درون دره ای سرسبز به طول ۹ و عرض ۴ کیلومتر واقع شده است. حدود ۲۰ کیلومتر که از اتوبان کاشان به طرف اصفهان بروید تابلوی قمصر توجهتان را جلب میکند؛ به راست که بپیچید و چند کیلومتری جلوتر بروید، آرام آرام کارگاه های گلاب گیری را می بینید که اکثرا ورود را برای بازدیدکنندگان آزاد گذاشته اند و شما می توانید داخل کارگاه بشوید و کنار دستگاه های گلاب گیری بایستید و روند کار را تماشا کنید و از عطر دل انگیز گل های محمدی لذت ببرید.

قمصر، شهری است با جمعیت حدود ۴۰ هزار نفر که در ۲۵ کیلومتری جنوب کاشان و در ۴۰ کیلومتری شمال نطنز و در درون دره ای سرسبز به طول ۹ و عرض ۴ کیلومتر واقع شده است.

چند سالی می شود که اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه، شهر قمصر حال و هوایی دیگر به خود می گیرد و سیل گردشگران را به خود می بیند که آمده اند تا از طبیعت زیبای قمصر و مراسم چشم نواز گلابگیری بهره مند شوند.

در همان حوالی، باغ های گل محمدی که اهالی گلستان می خوانندشان، به گل نشسته اند و کارگران روزمزد از پیش از طلوع آفتاب تا وقت غروب به گل چینی مشغول اند. گل ها را پس از چیده شدن به کارگاه می آورند تا از آن ها گلاب بگیرند. وسایل گلاب گیری عبارتند از: دیگ، پارچ ( قرابه )، نی، درپوش دیگ، و شیشه. اکثر اهالی آن جا خانه های خود را تبدیل به انبار گل یا گلاب کرده اند و انواع گلاب و دیگر عرقیجات گیاهی را برای فروش گذاشته اند. در محوطه گلاب گیری، اخیرا موزه کوچک حیات وحش هم تاسیس شده است که می توانید به آن جا رفته و از دیدن انواع مارها لذت ببرید و حتی با انداختن مار به دور گردن خویش، عکسی به یادگار بگیرید.

تکفارس آی آر

طبعیت زیبای قمصر، گردش در باغ های اطراف و دمی در سایه درختان استراحت کردن، بازدید از موزه و گشت زنی در کارگاه های گلاب گیری و خرید گلاب و انواع عرقیجات گیاهی، می تواند یک روز دل انگیز بهاری را برای شا به ارمغان بیاورد.

image عکس و توضیحات درباره گلابگیری قمصر کاشان

برای رفتن به قمصر اگر نمیخواهید از وسیله شخصی استفاده کنید می توانید با وسایل عمومی از طریق کاشان، به آنجا بروید یا با یکی از تورهای یک روزه و با هزینه ای نه چندان زیاد، روز خوشی را سپری کنید.

image عکس و توضیحات درباره گلابگیری قمصر کاشان

image عکس و توضیحات درباره گلابگیری قمصر کاشان

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر