تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکس و اسم جاهای دیدنی پاتایا تایلند

image عکس و اسم جاهای دیدنی پاتایا تایلند

کوه بودا

بزرگ‌ترین تصویر حکاکی‌شده از بودا در جهان که با لیزر روی کوه آهکی حک و با طلا آراسته شده است، در کوه بودا قرار دارد. این تصویر، ۱۳۰ متر طول و ۷۰ متر عرض دارد. منطقه‌ای که کوه بودا در آن قرار دارد، دریاچه‌ی نقره‌ای نامیده می‌شود و یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی تایلند است.

واکینگ استریت

واکینگ استریت یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های تایلند است. تقریبا همه‌ی ساختمان‌های مسیر واکینگ استریت، از ابتدا (دروازه‌ی تکنولوژی) تا انتهای آن (بالی های پلازا)، پر از کافه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی است و از آنجا که به دلیل ازدحام، تردد خودروها از ساعت ۶ عصر در این خیابان ممنوع می‌شود، نام این خیابان را واکینگ استریت یا خیابان قدم‌زنی گذاشته‌اند.

تکفارس آی آر

تنوع رستوران‌ها و کافه‌های این خیابان به‌حدی است که می‌توانید به‌راحتی همه‌ی شب‌های هفته را در آنجا بگذرانید و باز هم نقاط تازه‌ای برای دیدن داشته باشید.

معبد حقیقت

image عکس و اسم جاهای دیدنی پاتایا تایلند

شاید معبد حقیقت شاخص‌ترین ساختمان پاتایا باشد. تمام معبد از چوب درخت ساج ساخته شده است و سالن ۱۰۵ متری بی‌نظیر آن به ساحل ونگامات مشرف است. درواقع این مکان نه معبد است و نه کاخ، بلکه تلفیقی از این دو است. معبد حقیقت توسط یک سرمایه‌دار محلی برای تقدیر از فلسفه، هنر، فرهنگ و ایمان ساخته شده است و عناصر موجود در آن به یک مذهب خاص محدود نیستند.

این معبد با پیروی از معماری تایلندی ساخته شده است و نقش‌های حک‌شده‌ای از فیل‌، انسان‌، مناظر، خدایان و اساطیر را با جزئیات باورنکردنی در خود جای داده است. هدف از این حکاکی‌ها که تمام سطح داخلی و خارجی این معبد را پوشانده‌اند، بازتاب جهان کهن، دانش کهن و فلسفه‌ی شرقی است. این نقوش، همچنین طبیعت پرتلاطم و رنج ناتمام انسان‌ها را نشان می‌دهند. اگر به چوب‌های این ساختمان دقت کنید، متوجه می‌شوید که آنها تعمیر یا محافظت نمی‌شوند و این بدین معناست که با کامل شدن هر بخش، بخش پیشین به‌ مرور و در اثر ناملایمت آب‌وهوا از بین می‌رود و باید با چوب‌های جدید جایگزین شود. ساخت‌وساز این معبد در سال ۱۹۸۱ میلادی آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

www.takfars.ir

معبد حقیقت تصویری از تمدن انسانی است که در سایه‌ی حقایق مذهبی و فلسفی به دست آمده است. حکاکی‌ها و مجسمه‌هایی که استادانه ساخته شده‌اند، برای تکریم عناصری‌ هستند که وجود انسان بدون آنها امکان نداشت: بهشت، زمین، پدر، مادر، ماه، خورشید و ستارگان. عناصر روحانی و فلسفی بودا، هندو و برهما در همه جای این ساختمان به چشم می‌خورند. حتی اگر جنبه‌های عرفانی معبد حقیقت را در نظر نگیرید، باز هم مکان شگفت‌انگیزی برای بازدید به حساب می‌آید. این مکان به بازدیدکنندگان احساس آرامش می‌دهد و باعث سکوت و تفکر آنها می‌شود.

باغ استوایی نانگ نوچ

image عکس و اسم جاهای دیدنی پاتایا تایلند

باغ نانگ نوچ در زمینی به مساحت ۲-۴ کیلومترمربع ساخته شده است. مناظر زیبای این پارک می‌تواند به‌راحتی فرد را در گردشی یک‌ روزه سرگرم کند. سالن برگزاری نمایش، رستوران‌ها و پارک‌های گیاه‌شناسی مختلفی در باغ نانگ نوچ وجود دارند. قدم‌ زدن در پارک گیاه‌شناسی این باغ مانند سفری به دور دنیاست؛ زیرا می‌توانید در آنجا باغ فرانسوی قرن هفدهم، باغ استون‌هنج و باغ رنسانس اروپایی را مشاهده کنید. همچنین در بخش دیگری از این باغ می‌توانید گونه‌های خاص کاکتوس، گیاهان ساکولنت (گیاهان گوشتی)، ارکیده، نخل‌های استوایی، بُن‌سای (درخت‌ریزه‌) و توپیاری (هنر ساخت اَشکال مختلف با هرس شاخ‌ و برگ درختان یا بوته‌ها)‌ را ببینید.

با توجه به گستردگیِ زیبایی‌های این باغ، شاید موفق نشوید تا تمام جاذبه‌های آن را با پای پیاده ببینید. بد نیست که برای سهولت گردش در این باغ، دوچرخه‌ای کرایه کنید تا بتوانید جاذبه‌های باغ را راحت‌تر کشف کنید. گلخانه‌ی گل‌های ارکیده‌ی باغ نانگ نوچ را از دست ندهید. زیرا در این گلخانه ۶۷۰ گونه‌ی بومی و دورگه‌ی ارکیده وجود دارد. همین ویژگی، این گلخانه را به بزرگ‌ترین مجموعه‌ی گل‌های ارکیده در کشور تایلند تبدیل کرده است. همچنین مشاهده‌ی برگ و شکوفه‌های عجیب کاکتوس و گیاهان گوشتی برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است.

باغ فرانسوی با طراحی متقارن و آرایش بی‌نقص درختچه‌ها که از باغ‌های کاخ ورسای الگوبرداری شده است، از دیدنی‌های شاخص باغ نانگ نوچ محسوب می‌شود. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این باغ گذرگاه ۱-۱ کیلومتری است که از میان باغ توپیاری، باغ اروپایی، باغ نخل استوایی، تپه‌ی پروانه و باغ استون‌هنج می‌گذرد. روزانه نمایش‌هایی در تالار فرهنگی باغ نانگ نوچ برگزار می‌شوند که می‌توانید در آن از تماشای رقص سنتی تایلندی، موی‌تای (نوعی ورزش مشت‌زنی و ورزش ملی تایلند) و طبل‌نوازی باستانی لذت ببرید. قایق پدالی و دوچرخه‌سواری سایر فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در باغ نانگ نوچ به انجام آنها بپردازید.

بازار شناور پاتایا

این بازار در زمینی به مساحت ۱۰۰۰۰۰ متر مربع ساخته شده است. این بازار به ۴ بخش تقسیم می‌شود که در هر بخش، اجناسی از ۴ بخش مهم تایلند (شمال، شمال شرقی، مرکزی و جنوب) معرفی و فروخته می‌شوند. اغذیه‌فروش‌ها، میوه‌‌فروش‌ها، سوغات‌فروش‌ها و فروشنده‌های آثار هنری، اجناس‌شان را در این بازار عرضه می‌کنند. همچنین بعدازظهرها، نمایشی فرهنگی در این مکان برگزار می‌شود. برای مشاهده‌ی معماری تایلندی و زندگی ساکنین حاشیه‌ی رودخانه، قایقی را به‌ همراه راهنما اجاره کنید. معمولا قایق‌ها گنجایش ۴ نفر را دارند و در ازای مبلغ نسبتا کمی به‌ مدت ۳۰ دقیقه به مسافران اجاره داده می‌شوند.

گذر از میان صدها خانه‌ی چوبی که به ۴ سبک متفاوتِ ۴ نقطه‌ی تایلند ساخته شده‌‌اند، لذت‌بخش و جذاب است. محوریت این بازار بر خوراکی‌هاست. غذاها و دسرهای متنوع تایلند در این بازار یافت می‌شوند. سوپ نودل، پدتای (نودل برنج سرخ‌شده)، کانوم جین (ورمیشل برنج)، کانوم کروک (پنکیک نارگیل)، فوی‌تونگ (رشته‌های طلایی که از تخم‌مرغ، شکر و شیره تهیه می‌شود)، تونگ‌ییپ (زرده‌ی تخم‌مرغ شیرین‌شده) و … ازجمله خوراکی‌های معروفی هستند که می‌توانید در این بازار تهیه کنید. همچنین کارت‌پستال، صنایع دستی تایلندی و اسباب‌بازی‌های کهن تایلندی که از چوب و فلز ساخته می‌شوند نیز در این بازار به فروش می‌رسند.

علاوه‌بر اغذیه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌ها، می‌توانید از جاذبه‌های تفریحی بازار شناور نیز لذت ببرید. از میان این تفریحات می‌توان به موزه‌‌ی آثار حکاکی‌شده‌ی چوبی اشاره کرد. اگر از طرفداران عکاسی هستید، منظره‌ی زمین‌های کشاورزی و مزرعه‌ی آفتابگردان این منطقه را از دست ندهید. همچنین، روزانه در این مکان نمایش‌های رایگانی برگزار می‌شوند که فرهنگ نقاط چهارگانه‌ی تایلند را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند. گشت‌وگذار در بازار شناور پاتایا، راه خوبی برای دوری چند ساعته از شلوغی شهر و لذت بردن از مکانی کم‌نظیر است. این بازار در جاده‌ی سوخومویت، تقریبا دو کیلومتر بعد از دنیای زیر آب پاتایا و در مسیر ساتاهیپ قرار دارد.

تک فارس

معبد وات فرا یایی

مجسمه‌ی ۱۸ متری بودای بزرگ، در بالاترین نقطه‌ی تپه‌ی پراتومناک، بین ساحل پاتایا و ساحل جومتین و در میان درختان به چشم می‌خورد. این مجسمه‌ی بودا، بزرگ‌ترین مجسمه در این منطقه است و از نقاط دیدنی تایلند محسوب می‌شود. این معبد در دهه‌ی ۱۹۴۰ میلادی ساخته شد. در آن زمان پاتایا تنها یک روستای ماهیگیری بود. بودای بزرگ درمیان تورهای مسافرتی تایلند محبوب است و بسیاری از گردشگران برای تماشای طراحی پیچیده‌ی این مجسمه و معبد به اینجا می‌آیند. علاوه‌بر گردشگران، افراد بومی نیز برای عبادت به این معبد می‌آیند. با وجود شلوغی این معبد، تاج‌های زیبای گل و بوی خوش عودهای در حال سوختن شما را ترغیب می‌کنند تا به‌دنبال کشف سایر دیدنی‌های این معبد بروید. مجسمه‌های کوچک‌تر بودا، مناظری از ساحل جومتین و عمارت کلاه‌فرنگی (نوع خاصی از معماری) که در آن موزاییک‌های رنگ‌شده‌ی جذابی روی دیوار نصب شده‌اند، از سایر جاذبه‌های معبد وات فرا یایی هستند.

نرده‌های اطراف راه‌پله‌ی منتهی به معبد، به‌شکل چند اژدهای طلایی ساخته شده‌‌اند و جلوه‌ی چشم‌نوازی دارند. در پایین راه‌پله، مارهای افسانه‌ای هفت‌سر به نام ناگاس از دهان اژدهایان بیرون آمده‌اند. در بالای راه‌پله، مسافران می‌توانند از مجسمه‌های بودا که در حالت‌های مختلف (نشسته، خوابیده و ایستاده) قرار دارند، عکس بگیرند. حالت‌های مختلف این مجسمه‌ها نشان‌دهنده‌ی روزهای مختلف هفته است. بسیاری از افراد در جهان نمی‌دانند که متولد چه روزی هستند، ولی در تایلند دانستن روز تولد اهمیت بسیاری دارد. در تایلند ارتباط خاصی بین روز تولد و حالت مجسمه‌های بودا وجود دارد که باید به آن احترام گذاشته شود. با اینکه بازدید از معبد وات فرا یایی به کمی پیاده‌روی نیاز دارد، ولی پیر و جوان با اشتیاق و بدون دردسر این کار را انجام می‌دهند.

پیش از رسیدن به بالای تپه، فروشنده‌ها پرندگان کوچکی را می‌فروشند که در یک قفس باهم نگهداری می‌شوند. این کار برای این است که افراد با خریدن این پرنده‌ها و آزاد کردن‌ آنها کارمای مثبت (نیروی مثبت) به‌ دست بیاورند. شاید این کار به نظرتان جالب بیاید، ولی کار درستی نیست. زیرا درواقع هرچه پول بیشتری در این راه خرج کنید، پرندگان بیشتری اسیر و به قفس انداخته می‌شوند. به‌ جای این کار بهتر است که وارد معبدی که در پایین پله‌ها قرار دارد بشوید و پول‌تان را اهدا کنید یا پول‌تان را در عمارت کلاه‌فرنگی که در بالای پله‌ها و در کنار مجسمه‌ی بودای بزرگ خندان قرار دارد، بیندازید. فعالیت معروف دیگرِ این محل به‌ صدا در آوردن ردیفی از زنگ‌ها با یک تکه چوب بزرگ است. تایلندی‌ها معتقدند که این کار خوش‌شانسی می‌آورد.

مجسمه‌ی بودای بزرگ در پاتایا پدیده‌ای فرهنگی است که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. تپه‌ی پراتومناک تنها ۲ کیلومتر با جنوب پاتایا فاصله دارد و ورود به معبد آن رایگان است. اگر قصد رفتن به معبد را دارید، وانت‌های مسافرکشی با مبلغ کمی شما را به آنجا می‌رسانند. روبه‌روی معبد وات فرا یایی، یک معبد تائویسم و یک زیارتگاه چینی وجود دارد که به کنفوسیوس (مشهورترین فیلسوف، نظریه‌پرداز سیاسی و معلم چینی که در چین باستان زندگی می‌کرد) تقدیم شده است. پس از بازدید از معبد وات فرا یایی، می‌توانید به بازدید از این معابد نیز بپردازید.

پارک‌های آبی

image عکس و اسم جاهای دیدنی پاتایا تایلند

برای تفریح خانواده‌ها و گردشگران جوان‌تر پارک‌های آبی زیادی در پاتایا ساخته شده است. در این پارک‌های آبی، تفریحات هیجان‌انگیزی مانند سرسره‌های آبی سریع و تفریحات آرام‌تری همچون استخر مواج و رودخانه‌ی تنبل وجود دارند. شما می‌توانید در برخی از پارک‌های تخصصی‌تر فعالیت‌هایی مانند اسکی روی آب را نیز تجربه کنید. با اینکه می‌توانید بسیاری از ورزش‌های آبی را در دریای پاتایا انجام بدهید، اما ممکن است که به‌خاطر شلوغی و فضای کم مشکلاتی برایتان پیش بیاید. بنابراین بهتر است که همان تفریحات را در فضای کنترل‌شده‌ی پارک‌های آبی، با نجات غریق‌های آماده و نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های بهتر تجربه کنید.

چشم‌انداز پاتایا

image عکس و اسم جاهای دیدنی پاتایا تایلند

T A K F A R S

چشم‌انداز پاتایا (چشم‌انداز کائو پاتایا) روی تپه‌ی پراتومناک قرار گرفته است و بهترین چشم‌انداز منطقه را دارد. می‌توانید در روز یا شب به این محل بروید و از تماشای حرکت آب در خلیج هلالی‌شکل پاتایا لذت ببرید. ممکن است که درهنگام حضورتان در این مکان، تورهای گردشگری و فروشندگانی که برای فروش سوغاتی به‌دنبال آنها می‌روند، آرامش‌تان را برهم بزنند. ولی معمولا تورها پس از وقفه‌ی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای مجددا به اتوبوس‌هایشان فراخوانده می‌شوند و می‌توانید دوباره در سکوت و آرامش از تماشای این مناظر لذت ببرید.

این مکان با وجود محبوبیت زیاد، بسیار گسترده است و می‌تواند افراد بسیاری را در خود جای دهد، پس نیازی نیست که برای پیدا کردن جایی پشت نرده‌ها منتظر بمانید. چشم‌انداز اصلی در قسمت شمالی منطقه وجود دارد؛ جایی که چشم‌انداز بسیار زیبایی از خلیج پاتایا به چشم می‌خورد و در آن ساحل پاتایا از ساحل نوکلوآ جدا می‌شود. همچنین در قسمت جنوبی این مکان، چشم‌انداز زیبایی از ساحل جومتین وجود دارد.

ازجمله دیدنی‌های قابل‌ذکری که در بالای تپه قرار دارند، وات کائو فرا بات است. در این معبد، بقعه‌ی کرومولان، پدر نیروی دریایی تایلند قرار دارد. کرومولان نزد مردم تایلند بسیار مورداحترام است و مردم به افتخار او تاج‌هایی از گل در این مکان قرار می‌دهند و عودهای خوشبو روشن می‌کنند. در هر زمانی از روز یا شب می‌توانید از چشم‌انداز پاتایا و جومتین لذت ببرید، ولی بهترین زمان اواخر بعدازظهر یا اوایل غروب است که با روشن‌ شدن چراغ‌ها، این مکان جلوه‌ی زیباتری پیدا می‌کند. نکته‌ی مهم دیگر این است که استفاده از این مکان رایگان است.

جزیره‌ی مرجانی

image عکس و اسم جاهای دیدنی پاتایا تایلند

جزیره‌ی مرجانی در نزدیکی پاتایا قرار دارد و شبیه به تکه‌ی کوچکی از بهشت است. در جزیره‌ی مرجانی از شلوغی و هیاهوی پاتایا خبری نیست. اگر به دریای نیلگون، ساحل بکر، مکانی خالی از ساختمان‌های بلند و غوغای شهرنشینی فکر می‌کنید، احتمالا پاتایا آخرین گزینه‌ای است که به ذهن‌تان خطور می‌کند. اما این جزیره‌ی کوچک که فاصله‌ی آبی کوتاهی با پاتایا دارد، دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. جزیره‌ی مرجانی در فاصله‌ی ۷-۵ کیلومتری از ساحل پاتایا قرار دارد. این جزیره برای کسانی که از سواحل شلوغ و زندگی مدرن پاتایا خسته شده‌اند، جایگزین خوبی محسوب می‌شود. با توجه به فاصله‌ی اندک این جزیره با پاتایا، گردشگران می‌توانند صبح سوار بر لنج‌ها به این جزیره بروند و پس از چند ساعت اقامت در آنجا، مجددا به پاتایا برگردند.

جزیره‌ی مرجانی با چندین ساحل زیبا و جاذبه‌های طبیعی می‌تواند همان حس‌وحال مناطق استوایی را به شما منتقل کند. شما در این ساحل می‌توانید فعالیت‌های تفریحی متنوعی انجام دهید. پاراسیلینگ (آب‌چترسواری)، قایق موتوری، جت اسکی و البته شنا کردن، ازجمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید از انجام آنها لذت ببرید. با اینکه دیگر مرجان زیادی در جزیره‌ی مرجانی باقی نمانده است، اما آب‌های شفاف آن برای غواصی سطحی (شنا کردن در زیر آب به وسیله‌ی ماسک غواصی، یک لوله‌ی تنفسی و باله‌های غواصی) فوق‌العاده است.

اگر نمی‌خواهید فعالیت بدنی زیادی داشته باشید، تخت‌هایی در این جزیره قرار دارند که می‌توانید روی آنها دراز بکشید و حمام آفتاب بگیرید و در این حین از شنیدن صدای موج‌هایی که به شن‌ها می‌رسند، لذت ببرید. اگر خستگی مسیر یا راه طولانی باعث خستگی عضلات‌تان شده است، می‌توانید به‌ لطف ماساژورهای حاضر در این ساحل خستگی را از خودتان دور کنید. همچنین می‌توانید روی بدن‌تان طراحی حنا انجام دهید یا موهایتان را ببافید. در جزیره‌ی مرجانی نیز دست‌فروشانی وجود دارند، ولی تعدادشان بسیار کمتر از پاتایاست. همچنین فروشگاه‌ها و رستوران‌های زیادی در امتداد ساحل قرار دارند که قیمت‌شان کمی بیشتر از حد طبیعی است.

موزه‌ی هنر در بهشت

موزه‌ی هنر در بهشت، نسخه‌ی جالب و تازه‌ای از گالری‌های هنری است که در آن مرز بین اثر هنری و بیننده از بین رفته است. نقاشی‌های سه‌بعدیِ این مجموعه، برای گردشگران بسیار سرگرم‌کننده هستند. هنرمندان با استفاده‌ی هوشمندانه از سایه‌ها و لبه‌ها، نقاشی‌هایی روی دیوارها کشیده‌اند که چشمان‌تان را فریب می‌دهند. در این نقاشی‌ها به نظر می‌رسد که حیوانات از درون دیوارها بیرون می‌آیند، دوستان‌تان بر تخته‌های چوبی معلق روی آبشاری خروشان راه می‌روند و خرس‌های قطبی در حال دزدیدن نارگیل‌هایتان هستند. این گالری بیشتر از ۱۰۰ اثر هنری با موضوعات متفاوت را در ۱۰ بخش، در خود جای داده است. این نقاشی‌ها شامل تصاویری از خطای دید، حیوانات وحشی، طبیعت، تمدن‌های گذشته و بازسازی‌ آثار هنری کلاسیک همراه با دست‌مایه‌های طنز هستند. به‌ عنوان مثال در اینجا می‌توانید قلم به دست بگیرید و به‌ جای پیکاسو تابلوی مونا لیزا را نقاشی کنید.

تک فارس www.takfars.ir

عکاسی از این نمایشگاه نه‌تنها ممنوع نیست، بلکه در آن شما را به این کار تشویق می‌کنند. همچنین در اینجا تایلندی‌هایی را می‌بینید که در حالت‌های مختلف با نقاشی‌ها عکس می‌گیرند. هنر در بهشت به گردشگران کمک می‌کند تا با خلاقیت‌شان تصاویر جالبی ثبت کنند. گالری هنر در بهشت، مکانی عالی برای خانواده‌ها و دوستان است، چرا که می‌توانند گالری را با خاطرات خوشی که در دوربین‌شان ثبت کرده‌اند، ترک کنند.

گشتن کل گالری به ۲ ساعت زمان نیاز دارد. البته ممکن است که این زمان بسته به خودتان بیشتر یا کمتر شود. این گالری در پاتایا منحصربه‌فرد است، زیرا در آن به همه چیز خوب فکر شده است، کارها به‌شکلی حرفه‌ای اجرا شده‌اند و تمام اعضای خانواده می‌توانند در هر هوایی از آن لذت ببرند. قیمت‌های ورودی برای گردشگران بزرگسال ۵۰۰ بات و برای بچه‌ها ۳۰۰ بات است. این قیمت نسبت به مبلغ ۱۵۰ باتی که تایلندی‌ها باید بپردازند، بیشتر است. البته این امر رویکردی معمول است که درمورد بیشتر جاذبه‌های توریستی تایلند استفاده می‌شود. اگر در تایلند زندگی می‌کنید، می‌توانید با ارائه‌ی مجوز کار یا گواهینامه‌ی رانندگی، با قیمت‌ در نظر گرفته‌شده برای تایلندی‌ها وارد مجموعه‌ها شوید.

موزه‌ی ریپلی

آیا فکر می‌کنید که به همه جای جهان سفر کرده‌اید و همه جا را مثل کف دست‌تان می‌شناسید؟ دوباره فکر کنید. زیرا چیزهایی که در موزه‌ی ریپلی می‌بینید، همه‌ی باورها و تصورات‌تان را از جهان به چالش می‌کشد.

موزه‌ی ریپلی در طبقه‌ی سوم رویال گاردن پلازا قرار دارد و بیش از ۳۰۰ اثر در ۱۰ بخش متفاوت را به نمایش می‌گذارد. در ساخت این آثار، از کتاب رابرت لِروی ریپلی به‌ نام باور می‌کنی یا نه الهام گرفته شده است. این موزه ترکیبی از شگفتی، ترس و زیبایی است و در آن اشیاء و افرادی را می‌بینید که فکر نمی‌کردید در جهان وجود داشته باشند. اگر در زمان ترک موزه به واقعی‌ بودن چیزهایی که دیده‌اید شک دارید، پس هنوز به اندازه‌ی کافی جهان را نمی‌شناسید.

چیزهایی که در این موزه می‌بینید، نمی‌توانند زندگی‌تان را به‌طور جدی تغییر بدهند، اما حقایق و شگفتی‌های عجیبی را از جهان پیرامون‌تان به شما نشان می‌دهند. بسیاری از آثار این موزه را چیزهایی تشکیل می‌دهند که اصلا انتظارشان را ندارید. همین موضوع مهم‌ترین دلیل شهرت این موزه است. ماسکی از پوست انسان، سر کوچک‌شده‌ی انسان، ابزار اولیه‌ی شکنجه و انسان چهارچشم مومیایی‌شده، نمونه‌هایی از آثار این نمایشگاه هستند. برخی از چیزهایی که در اینجا می‌بینید واقعی هستند، درحالی که برخی دیگر تنها نسخه‌ی بازسازی شده‌اند.

اما شگفتی تنها چیزی نیست که در این موزه پیدا خواهید کرد. در اینجا می‌توانید آثاری مربوط به حقایق و اختراعات عجیب را نیز ببینید. به‌ عنوان مثال کشتی تایتانیکی که از بیش از یک میلیون چوب کبریت ساخته شده است یا یک جگوار مدل ۱۹۳۷ که درواقع یک قایق موتوری است. علاوه‌بر موزه، سایر جاذبه‌های این مکان عبارتند از: هزارتوی بی‌نهایت، سینمای ۱۲بعدیِ ریپلی، ماجراجویی جن‌زدگی ریپلی و موزه‌ی مجسمه‌های مومیِ مادام موسو. شما می‌توانید یک روز کامل در این مکان وقت بگذرانید و چیزهای جالبی را از این سفر برای دوستان و خانواده‌تان تعریف کنید.

داستان زندگی ریپلی به شگفت‌انگیزی سایر آثار موجود در نمایشگاه است. ریپلی هنرمند خودآموخته‌ای بود که به سراسر جهان سفر کرد و برای تفریح شخصی، تمام چیزهای شگفت‌انگیزی را که در مسیر دیده بود ثبت کرد. اشتیاق همیشگی او برای سفر و ماجراجویی، او را به سوی نقاط مختلفی از جهان همچون اروپا، آمریکای مرکزی و جنوبی، آمریکا و آسیا کشاند.

او سفر می‌کرد و تمام چیزها و مخلوقات عجیبی را که می‌دید، ثبت می‌کرد. او با استعداد هنری‌ خود توانست این عجایب را در مجموعه‌ای از کتاب‌های کارتونی با عنوان باور می‌کنی یا نه منتشر کند. بعدها از این کتاب برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز ساخته شد. کتاب‌های او زمانی تا ۸۰ میلیون خواننده داشتند.

تکفارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر