تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکس های زیبا از جزایر بی نظر در جهان

جزیره دوار
image عکس های زیبا از جزایر بی نظر در جهان

مدتها قبل، یک کشتی باری یونانی چرخش یک شیء بزرگ در فاصله ۱۰۰۰ متر جلوتر از خود را شاهد بود. آنها فکر می‌کردند که آن یک هیولا بزرگ است و کاملا ترسیده بودند. پس از نزدیک شدن متوجه یک جزیره شدند که با سرعت بسیار سریع در حال چرخش است. در سریعترین حالت این جزیره در هر دقیقه یک دور می‌زند و در آرام ترین حالت هر ۱۲ دقیقه یک دور می‌زند. چرا یک جزیره در اقیانوس باید خود را بچرخاند؟ محققین هنوز پاسخی برای آن پیدا نکرده‌اند.

جزیره‌ای که می‌تواند از وسط جدا و مجددا ادغام شود
image عکس های زیبا از جزایر بی نظر در جهان

این جزیره غیر معمول در اقیانوس آرام واقع شده است. گاهی اوقات این جزیره به دو قسمت تقسیم می‌شود ولی مجددا به طور خودکار تبدیل به یکی می‌شود. هیچ پیش بینی زمانی برای تقسیم و ادغام جزیره وجود ندارد. جدا بودن آنها حداقل ۱-۲ روز و گاهی اوقات ۳-۴ روز است و فاصله این دو قسمت از هم به ۴ متر هم می‌رسد.

جزیره سمور
image عکس های زیبا از جزایر بی نظر در جهان

تکفارس آی آر

سمور جزیره‌ای تنها در نزدیکی ساحل شرقی کانادا است. این جزیره بدون هیچ موجود زنده از قبیل حیوانات و گیاهان است. و تنها سنگ‌های سبز در نزدیکی جزیره وجود دارد. عجیب ترین چیز این است که هر زمان که یک کشتی به نزدیکی جزیره می‌رود قطب نمایش از کار می‌افتد ! برخی مردم به آن جزیره مرگ می‌گویند.

جزیره گریه
image عکس های زیبا از جزایر بی نظر در جهان

زمانی که نام این جزیره را می‌بینید احتمالا بدانید در مورد چه چیزی صحبت خواهد شد. بله، در این جزیره شما یک صدای گریه عجیب در طول روز و شب خواهید شنید. به نظر می‌رسد این صداها همیشه شنیده می‌شدند. بعضی اوقات صداها مانند ضجه و زاری کردن پرندگان است. تاریک، دلگیر و وحشتناک است. هرگاه یک کشتی از آنجا می‌گذرد مسافران آن احساس کنجکاوی و حیرت می‌کند اما تا کنون هیچ کس جرات رفتن به جزیره را نکرده است که به ما بگوید در آنجا چه می‌گذرد ؟

جزیره سفرکننده
image عکس های زیبا از جزایر بی نظر در جهان

دلیل عجیب بودن این جزیره چیست ؟ این جزیره احتمالا پا دارد چون حرکت میکند! به خصوص وقتی که باد خیلی شدید می‌آید مانند یک قایق که باز است جابجا می‌شود و از آنجا که باد در دریا روز و شب می‌وزد این جزیره در ۲۰۰ سال گذشته ۲۰ کیلومتر جابجا شده است. در واقع در هر سال ۱۰۰ متر حرکت کرده است.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر