تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکس تمام جاهای دیدنی شهر ازمیر و توضیحات جالب درباره آن

image عکس تمام جاهای دیدنی شهر ازمیر و توضیحات جالب درباره آن

در خلیجی وسیع و کمی پایین‌تر از تپه‌های بلند، در نزدیکی خلیج غربی ترکیه شهری بزرگ با تاریخی عظیم قرار گرفته است.ازمیر یکی از بنادر مهم در صنعت کشتی‌های کروز است که به سرعت در حال رشد بوده و مرکزی مناسب برای سفر به افسس و پرگامون است.

ازمیر یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ترکیه است که هر ساله گردشگران را با تاریخ کهن، غذاهای دلپذیر و محیط شهری جالب‌اش به سمت خود می‌خواند. با همراه شوید.

گرت هاو دویز چندین روز را به جستجوی بلوارها، پیاده‌روی در ساحل پرنشاط، صعود از بالابر کنار صخره و بازدید از ویرانه‌های امپراطوری روم در خارج شهر پمپی سپری کرده است.

شکار روز

تکفارس آی آر

image عکس تمام جاهای دیدنی شهر ازمیر و توضیحات جالب درباره آن

اگر اهمیت زیادی برای ساحل شنی و تسهیلات اقامتگاه‌های ساحلی قائل نیستید، ازمیر بیسی (مرکز اقامت) ایده‌آل است. فرودگاه ۱۶۶ کیلومتر از شهر فاصله دارد.

ازمیر در هفته‌های اولیه آگوست بسیار خلوت است و این در حالی است که افسس و پرگامون غرق در جمعیت هستند.

من در هتل کرونه پلازا، که نمایی شگفت‌آور از خلیج به دست می‌دهد ساکن شدم. اتوبوسی رایگان مسافران را پس از طی ۱۰ کیلومتر به مرکز شهر می‌رساند. به هنگام غروب در قایق‌های ماهی‌گیری که در تفریح‌گاه ساحلی قرار گرفته‌اند شکار روز کبابی می‌شود و با تکه‌هایی از نان تازه و خوش‌طعم سرو می‌شود.

یونان باستان

www.takfars.ir

image عکس تمام جاهای دیدنی شهر ازمیر و توضیحات جالب درباره آن

اسکندر کبیر شهر را بنا نمود و رومی‌ها کار را به پایان بردند، بنابراین می‌ارزد که از بقایای یونانی در آگورا دیدن کنید. برای مقابله با گرما صبح زود یا اواخر بعد از ظهر به این محل بروید و در میان ردیف ستون‌ها و بقایای دروازه‌های پر هیبت قدم بزنید.

مجسمه‌های پوسئیدون، دمتر و آرتمیس در قربان‌گاه زئوس در موزه‌ی سایت در معرض دید عموم قرار دارند. به منظور توسعه‌ی این سایت، برخی از خانه‌های تصاحب شده و به صاحبان آن‌ها خانه‌ی جدید اعطا شده است. علاوه‌بر آن یک پارکینگ طبقاتی خودرو بدین منظور تخریب شده است.

راهنمای شخصی

image عکس تمام جاهای دیدنی شهر ازمیر و توضیحات جالب درباره آن

بیشتر مردم با کروز از دیدنی‌های ساحلی ازمیر بازدید می‌کنند و به ازای هر نفر مبلغی حدود ۴۰ یورو پرداخت می‌کنند. پیشنهاد می‌شود به جای آن از راهنمای شخصی بهره بگیرید. اگر تعدادتان بیش از ۳ نفر است، این عمل باعث ذخیره مقدار زیادی از بودجه سفرتان می‌شود. راهنما من را در تور ازمیر همراهی کرد و برای ناهاری اشتها برانگیز در بازار توقف کردیم.

آخرین مقصد ما در شهر عزیمت به محله آسانسور برای بالا رفتن از بالابری آنتیک، که اخیرا بازسازی شده و در برجی ساخته شده از آجر محاط شده، بود. در کافه‌ی تراس آن برای تماشای نمای بی‌نظیر مرکز ازمیر توقف کردیم. روز بعد راهنمایم من را به افسس در ۸۰ کیلومتری ازمیر برد.

میدان کناک

image عکس تمام جاهای دیدنی شهر ازمیر و توضیحات جالب درباره آن

میدان کناک فراخ با ساعتی که از ۱۹۰۱ بازمانده و در مرکز آن قرار گرفته، قلب معنوی شهر است. همچنین در ارتباط با ترکیه مدرن، جنگ برای استقلال پس از جدایی در ابتدای جنگ جهانی اول در این محل آغاز شد.

تک فارس

برای رسیدن به ردیف کافه‌ها در استراحتگاه ساحلی (Kordon) و دیدن گمرک‌خانه در کناک پیر که توسط گوستاو آیفل بنا شده و الان به مرکز خرید بدل شده تنها چند قدم مسیر را می‌توان پیاده طی کرد.

برای تماشای دورنماهایی از ازمیر و تنفس هوای تازه دریا، توصیه می‌کنیم از پاساپورت در طول خلیج حرکت کنید.

رومی‌ها

image عکس تمام جاهای دیدنی شهر ازمیر و توضیحات جالب درباره آن

افسس مکانی افسانه‌وار است که در آن بزرگترین مجموعه‌ی ویرانه‌های روم باستان در مدیترانه‌ی شرقی وجود دارد. این محل به پمپی بسیار نزدیک است و بسیاری از شگفتی‌های آن همچنان حفاری نشده است، به طوری که گفته می‌شود تنها ۱۵ الی ۲۰ درصد بقایا از دل زمین بیرون آمده‌اند.

این مکان پر از جمعیت و بسیار گرم است. تا می‌توانید صبح زود به آن‌جا بروید و شب را سلچوک سپری کنید. از ورودی شرقی داخل شوید و در مسیر جاده مرمر حرکت کنید و از بین دیدنی‌های متعددی مانند کتاب‌خانه سلسوس و آمفی‌تئاتر ۲۵ هزارنفری عبور کنید.

حواس‌تان به وسایل‌تان باشد، کیف پولم را در دروازه دزدیدند.

عقب نشینی به بیشه‌زار زیتون

image عکس تمام جاهای دیدنی شهر ازمیر و توضیحات جالب درباره آن

تورهای افسس اغلب شامل دهکده‌ی سیرینس است، حدود ۸ کیلومتر دورتر، تپه‌هایی مملو از بیشه‌زار زیتون و تاکستان قرار گرفته‌اند. تعدادی از خانه‌های قرن نوزدهمی به هتل‌های تغییر کاربری داده‌اند. مردم محلی روغن زیتون تولید می‌کنند و هلو‌های خوشمزه می‌پرورانند.

T A K F A R S

من در هتل نیسانیان اقامت کردم. به هنگام گرگ‌ و میش به تراس می‌آمدم و چلچله‌هایی را تماشا می‌کردم که شیفت شبانه را به خفاش‌ها تحویل می‌دادند. ماه رمضان بود و شخصی قبل از طلوع آفتاب طبل کوبان در روستا قدم می‌زد و اهالی را بدین طریق برای سحری خوردن بیدار می‌کرد. زندگی روستایی اصیلی در جریان بود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر