تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکس تمام جاهای دیدنی بحرین با توضیحات

image عکس تمام جاهای دیدنی بحرین با توضیحات

۱. منامه بحرین

منامه که در سال ۲۰۱۲ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان عرب انتخاب گردید، سنت های پیشین خود را با معماری معاصر و جدید ادغام کرده است. پایتخت بحرین مرکز بازرگانی و اقتصادی در خلیج فارس نیز هست. خط آسمان آن را یک جفت برج دو قلو، مرکز تجارت جهانی و برج های بندر اقتصادی، و دیگر سازه های مرتفع مسکونی و تجاری شکل می دهند. بازار باب البحرین، نمایی به بحرین سنتی به روی شما می گشاید. با داشتن درب ورودی طاقی شکل و غرفه هایی که هر چیزی از لباس گرفته تا میوه جات تا طلا و مروارید، سنت قدیمی بازار در این کشور را می توانید ببینید. مسجد الفاتح، که تماما از سنگ مرمر ساخته شده است، با گنبد بزرگ فایبرگلاسش دلربایی توجه همگان را به خود جلب کرد.

۲. ریفا بحرین

ریفا که در مرکز جزیره بحرین واقع شده است، گنجینه های تاریخی بسیاری در خود دارد. یکی از آن ها قلعه گِلی ریفاست که در قرن ۱۹ ساخته شده است. بازار ریفا و بازار خیابانی بوکوورا بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی هایی نظیر لباس های محلی یا اشیای سفالی هستند. دیدن برج ساعت ریفا که در بخش غربی شهر قرار دارد نیز خالی از لطف نیست؛ که بالاترین سازه شهر است و روزها با رنگ سفیدش و شب ها با نور طلایی، به راحتی در آسمان شهر قابل تشخیص است.

تکفارس آی آر

۳. محرق بحرین

image عکس تمام جاهای دیدنی بحرین با توضیحات

پایتخت قدیمی بحرین که تا سال ۱۹۳۲ این مهم را در اختیار داشت. محرق شهر-جزیره ای است که در اطراف آن اخیرا جزیره های مصنوعی کوچک امواج ساخته شده اند. با هدف ایجاد اماکن جدید مسکونی، تجاری، هتل و پلاژها، کل منطقه محرق اکنون شکلی مدرن پیدا کرده است. در بازار سنتی شهر، که به آن سوق می گویند، می توانید غذهای سنتی و صنایع دستی محلی را تهیه کنید. در گوشه کنار منطقه فریج ال بن علی، می توانید سازه هایی به سبک معماری قدیمی بحرینی را ببینید.

۴. بنی جمره بحرین

روستای بنی جمره واقع در شمال غربی کشور، به دلیل فعالیت ساکنانش شهرت یافته است: دوختن لباس. روستایی کوچک که در آن خانه ها به طور کامل چسبیده بهم ساخته شده اند و در گذشته مرکز مهمی برای صنعت پوشاک منطقه بوده است. امروزه تعداد انگشت شماری از مردم محلی به شغل آبا و اجدادی مشغولند، و اینجاست که متوجه اهمیت دوخته شدن لباس زنان و مردان بحرین با پارچه های وارداتی چین و هند می شوید. رنگ های متعددی نیز در فرآیند دوخت و دوز لباس سنتی در جمره به کار می رود.

www.takfars.ir

۵. مدینه حَمَد بحرین

مدینه حمد، شهری با گستردگی فرهنگی بالاست که نام خود را مدیون پادشاه کنونی، حمد ابن عیسی آل خلیفه است. در این شهر قومیت ها و فرهنگ های مختلفی زندگی میکنند که هیچ کدام اکثریت اصلی را در اختیار ندارند. شهری با ساختار نسبتا جدید، که در آن ساختمان های زیبا و جدیدی برای مسکن و آموزش ساکنان تازه وارد ساخته شده است. مسجد کانو در شمال غربی شهر نیز ارزش دیدن را دارد.

۶. عآلی بحرین

عآلی یکی از بزرگترین شهرهای کشور بحرین بوده و در بیست کیلومتری منامه و شمال ریفا، در جزیره اصلی کشور واقع شده است. تپه های باستانی مشهور آن، در بخش مرکزی شهر پراکنده هستند. اشیای باستانی زیادی از این تپه ها به دست آمده است که در موزه هایی که تنها برای این تپه ها احداث گردیده اند، به نمایش گذاشته شده اند. عآلی فروشگاه های زیادی برای اشیای سفالی که توسط هنرمندان محلی تهیه می شوند نیز داراست.

۷. الجسره بحرین

الجسره در ساحل غربی جزیره اصلی بحرین قرار دارد و به داشتن مرکز سنتی صنایع دستی شهره است. این مرکز به غرفه هایی تقسیم شده اند که هنرمندان روی کارهای هنری خود کار میکنند و اکثر آن ها سفالگران یا بافندگان سبد هستند. عروسک ها و قایق های کوچک نیز بعضا به فروش می رسند. این اشیای دست ساز همگی برای فروش عرضه می شوند. در این مرکز باغ آرامش بخش و زیبایی نیز در وسط خود دارد.

۸. مدینه عیسی بحرین

شهر عیسی دقیقا در جنوب غربی منامه واقع است و همسایه شهر عآلی است. شهری برای طبقه های متوسط که به نسبت جمعیت بیشترین تعداد مدرسه را در خود داراست. سازه های شهر و کمپوس عیسی دانشگاه بحرین دیدنی هستند. بازار فارسی شهر، که بیش از ۴۵۰ مغازه دارد، محل ویژه ای است. فرش، صنایع دستی، غذا ها و میوه ها در این بازار یافت می شوند.

۹. البوداییه بحرین

البوداییه در شمال غربی کشور، روی حاصلخیزترین زمین های این کشور واقع شده است. علی رغم تغییر کاربری مداوم و ساخت و ساز زیاد، باز هم می توانید از سایه درختان نخل و خنکای سرسبزی را زیر آفتاب سوزان صحرا بهره مند شوید. به دلیل ساحلی بودن شهر، بیشتر ساکنان شهر به فعالیت هایی نظیر ماهیگیری و صید مروارید می پردازند؛ هر چند که به نسبت اوایل قرن بیستم، تعداد بسیار کمتری به این کارها مشغولند.

تک فارس

۱۰. جزیره هوار بحرین

۴۵ دقیقه مسافرت از طریق قایق از شهر جنوبی الدُر شما را به جزیره هوار در مجاورت قطر می رساند. این جزیره اکنون به محلی تفریحی، پر از هتل ها و تاسیسات استراحتی و تجهیزات ورزش های آبی تبدیل شده است. بخش شرقی جزیره، پر از صخره پرتگاه هایی است که صحنه ای عادی در آن منطقه است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر