تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عوارض تکان دهنده کراتینه و صاف کردن مو در خانم ها

image عوارض تکان دهنده کراتینه و صاف کردن مو در خانم ها

این روزها راه های زیادی برای صاف کردن موهای فر و مجعد وجود دارد، مثل کراتینه کردن مو، اما کراتینه کردن هم اصولی دارد که اگر رعایت نشود، صدمه جبران نشدنی به موهای شما وارد میکند.

مواد تشکیل دهنده کراتینه چیست؟

کراتین پروتئین شبیه سازی شده ای از ترکیب گلیسیرین (تقویت کننده)، پروپیلن گلیکول (مرطوب کننده قوی)، کراتین (پروتئین اصلی مو) و فرمالدئید (صاف کننده) است تا در کنار هم، کراتین از دست رفته مو را تا حدی جبران کنند.

در میان این ترکیبات، فرمالدئید خطرناک و سرطان زاست، با این حال تنها تعداد کمی از محصولات کراتینه بدون فرمالدئید هستند، چرا که تنها محرک موها برای صاف شدن، همین فرمالدئید با اثر بسیار قوی است.

تکفارس آی آر

برای عده ای که موهای فر دارند، صاف کردن موها به کار خسته کننده ای تبدیل شده است که برای خلاص شدن موقتی از شر آن به راهی جز کراتینه کردن فکر نمیکنند و یا حداقل توجیه شان این است که ضرر این کار کمتر از ساعت ها اتو و سشوار کشیدن است. البته ثابت شده استفاده مداوم از این وسایل آرایشی، به اندازه مواد شیمیایی به موهای شما آسیب می زند. اما با تمام این تفاسیر باید بدانید کراتینه کردن مو گزینه چندان بدی هم نیست، اما نتیجه شیرین و دلخواه آن بستگی زیادی به فرایند کراتینه کردن و مواد مصرفی آن دارد.

کراتینه کردن موها، روش مورد تایید متخصصان مو برای تغییر ظاهر موها نیست و توصیه متخصصان بیشتر بر تغییر برنامه غذایی و مراقبت های لازم روزانه با استفاده از ماسک های طبیعی است

برای شروع بد نیست بدانید استفاده از روش کراتینه برای افرادی با پوست آسیب پذیر یا سابقه حساسیت های موضعی، خانم های باردار، موهای خیلی آسیب دیده و ضعیف و موهای بسیار نازک و شکننده اصلا توصیه نمی شود. اما اگر موهایی پرپشت، مجعد و کلفتی دارید و علاقه ای به استفاده از روش های موقتی صاف کردن ندارید، کراتینه برای شما راه چندان بدی نیست. اما بهتر است بی گدار به آب نزنید و قبل از هر چیز به یک متخصص مو مراجعه کرده و وضعیت موهای خود را بررسی کنید.

بازار کراتینه های تقلبی

کراتینه از نوع خالص، ماده ای مفید برای موهاست، اما تغییراتی که در این سال ها در تهیه مواد اولیه با هزار اسم و رنگ در قالب کراتینه ایجاد شده، این روش را به روشی ناسالم برای تغییر ظاهر موها تبدیل کرده است، یعنی ترکیبات شیمیایی مخلوط شده با ماده خالص پروتئین کراتینه برای تاثیرپذیری سریع تر موها، آن را شبیه به ماسکی ناسالم و مضر کرده است، تا جایی که حتی آرایشگران بعد از مدتی استفاده از آن، با علائمی مثل سوزش چشم و گلو، آبریزش بینی و سردردهای مزمن درگیر می شوند.

www.takfars.ir

تشخیص خوب از بد با خودتان

اگر میخواهید کراتینه خوب را از بد تشخیص دهید کار سختی در پیش دارید، اما می توانید با چند بار مشاهده روند کراتینه کردن مشتریان آرایشگاهی که انتخاب کرده اید از این روش تا حدی مطمئن شوید.

آرایشگران در روند کراتینه کردن، بعد از تقسیم مو به قسمت های مختلف، کراتینه را روی لایه های نازکی از مو مالیده و بعد با کمک اتو یا سشوار با حرارت بالا به خورد مو می دهند. این کار برای تمام قسمت های مو به همین سبک پیش می رود، اما بهتر است که آرایشگر مربوطه با بررسی جنس و مقاومت موی شما در برابر مواد، کراتینه کردن را از قسمت های عقب سر آغاز کرده و با دقت در آغشته کردن قسمت های مختلف مو به کراتین و اتو کشیدن، تا جلوی سر پیش بیاید.

این کار برای افرادی که موهای آسیب پذیر و نازکی دارند، با تمهیدات ویژه تری باید انجام بگیرد. به این ترتیب که در هر مرحله، از نرم کننده های مخصوص استفاده شود تا ضمن به حداقل رسیدن آسیب های احتمالی، به بهتر شدن ظاهر موها کمک شود.

کراتینه را ما تایید نمی کنیم، چون محصولات کراتینه مو ترکیبی به نام فرمالدئید دارند که این ماده سرطان زاست و به دلیل خاصیت حالت دهندگی و صاف کنندگی که دارد، در کراتینه ها ترکیب و مورد استفاده قرار می گیرد، غافل از اینکه این ماده خطرناک، عامل اصلی ایجاد سرطان پوست است.

حساسیت و عوارض ناشی از کراتینه کردن غیر اصولی معمولا بعد از چند روز بروز میکند، اما غیر از این علائم زودگذر، خطراتی مثل ریزش مو و در نهایت سرطان هم در انتظار شماست. از مشکلات شایع دیگر کراتینه، ریزش دسته ای موهاست، طوری که بعد از اولین استحمام، موها شروع به ریزش میکنند.

شما با هدف صاف کردن موهای خود از شکل فر و خشک تن به کراتینه کردن می دهید، غافل از اینکه صاف شدن موهای تان بعد از این کار دوام چندانی نخواهد داشت و با وجود هزینه زیادی که می پردازید، بعد از چند بار استحمام و شنا کردن، صافی موهایتان به راحتی از بین خواهد رفت.

در کل باید گفت کراتینه کردن موها، روش مورد تایید متخصصان مو برای تغییر ظاهر موها نیست و توصیه متخصصان بیشتر بر تغییر برنامه غذایی و مراقبت های لازم روزانه با استفاده از ماسک های طبیعی و خانگی است.

با یک بار کراتینه سرطان می گیریم؟

ماندگاری موهای صاف بعد از کراتینه در اکثر موارد به بیشتر از یک ماه نمی رسد، با این حال گاهی شاید به سرتان بزند که این کار را به صورت مداوم انجام دهید.

تک فارس

توصیه ما این است که کراتینه کردن را بیش از دو بار در سال امتحان نکنید.

تغییرات غیر طبیعی و ناگهانی روی موها، ساختمان آنها را تخریب خواهد کرد و زمینه را برای بروز حساسیت های پوستی و در برخی موارد ابتلا به سرطان فراهم میکند. این ترکیب گازدار برای آرایشگرهایی که در سالن های زیبایی با آن سر و کار دارند، بیش از افرادی است که یک بار آن را روی موهای خود میزنند.

کراتینه کردن مو با مواد طبیعی در خانه

به جای کراتینه کردن موها به شیوه های شیمیایی، این پروتئین از دست رفته را از طریق مواد سالم و طبیعی در منزل، به موهای خود برگردانید.

کار سختی نیست، مخلوط کن را آماده کنید و درون آن یک عدد موز، یک عدد زرده تخم مرغ، دو قاشق عسل، یک قاشق سس مایونز، یک قاشق روغن نارگیل و یک استکان شیر بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید.

موهای خشک و آسیب دیده خود را کاملا به این مخلوط آغشته کنید و بعد از ۳۰ دقیقه در حمام با شامپو بشویید. استفاده از این ترکیب به میزان حداقل دو بار در هفته، نتیجه ای بیشتر و بهتر از کراتینه کردن های شیمیایی دارد.

– بهتر است قبل از کراتینه کردن موهای خود، ابتدا با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا با بررسی وضعیت موهای تان، از تصمیم خود مطمئن شوید.

– پیش از انتخاب سالن زیبایی مورد نظر، از چند نفر که تجربه کراتینه کردن در همان سالن را داشته اند، در مورد خوب و بد این کار و مراقبت های لازم پرس وجو کنید.

– بد نیست نسبت به کسی که قرار است موهای خود را به او بسپارید حساسیت بیشتری به خرج دهید و از اصل بودن مواد کراتینه از او بپرسید تا مطمئن شوید.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر