تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

علت های اصلی زیاد شده جوش های صورت

image علت های اصلی زیاد شده جوش های صورت

۱.اهمال‌کاری: بسیاری از جوان‌ها تا وضعیت جوش‌هایشان بهتر می‌شود در مصرف داروها اهمال‌کاری می‌کنند. در حالی که ما می‌گوییم مصرف داروهای خوراکی یا موضعی حتی در صورت بهبود کامل، باید به صورت دوز ادامه‌دار و نگهدارنده تداوم داشته‌باشد. چون تا زمانی که فردی استعداد ژنتیکی دارد، پوست آماده جوش‌زدن است.

۲. ژنتیک مثبت: اگر این استعداد را داشته باشید حتما مبتلا خواهید شد، پس از والدینتان درباره این مساله سوال کنید اگر خانمی ‌می‌گوید حتی پس از بچه‌دارشدن هم جوش می‌زده و در میانسالی از دست آنها خلاص شده، دختر خانم هم باید این موضوع را بپذیرد و با صبر و حوصله درمان‌ها ر ا ادامه دهد.

۳. کم‌طاقتی: اثربخشی درمان‌های دارویی زمان‌بر است و ۶ ماه تا یک سال زمان می‌برد تا نتیجه‌بخش بودنش را نشان دهد. نباید منتظر باشید داروی آکنه مانند یک مسکن عمل کند و سردرد شما را در عرض یک ساعت مداوا کند.

۴. استرس: مدام جلوی آینه ایستادن و حرص خوردن روند درمان را مختل می‌کند. استرس‌تان را مهار کنید تا پوست بهتری داشته باشید.

تکفارس آی آر

۵. پوست چرب: بروز جوش‌ها در افرادی که پوست چربی دارند بیشتر است. به همین علت ضمن اینکه باید این واقعیت را بپذیرند حتما نسبت به دیگران در شستشوی صورت دقت کنند. استفاده از صابون‌ها و محصولات مناسب به این افراد توصیه می‌شود.

۶. مقایسه خود با دیگران: درمان خودتان را به دیگری توصیه نکنید چون این درمان‌ها در افراد گوناگون یکسان نیستند. برخی داروها می‌تواند باعث ایجاد عارضه در فردی شود و برای دیگری بی‌اثر باشد.

۷. دستکاری: قابلیت‌ها و ویژگی‌های پوست افراد با هم متفاوت است به همین دلیل جای جوش روی پوست برخی افراد می‌ماند ولی آنچه نباید فراموش کرد این است که مهم‌ترین علت ماندن جای جوش، دستکاری آن است.

۸. تغذیه بد: کسی که جوش می‌زند باید عادت‌های خود را بشناسد مثلا اگر می‌بیند با خوردن شکلات یا فست‌فود جوش می‌زند این پرهیز غذایی را رعایت کند.

۹. عادت‌های غلط: اگر شما موقع اصلاح یا بند انداختن صورت فشار کمتری وارد کنید و مدت زمان کوتاهی پوست را تحریک کنید، می‌توانید به خودتان کمک کنید. مواد آرایشی و بهداشتی چرب به زیادشدن جوش‌ها منجر می‌شوند.

www.takfars.ir

۱۰. شغل: محیط کار شما می‌تواند در تشدید آکنه موثر باشد. اگر شما در یک آشپزخانه گرم کار می‌کنید، بخار غذاها و بخارهای چربی که از داغ کردن روغن و… ایجاد می‌شود با جوش‌های شما تماس پیدا می‌کند و باعث تشدید آن می‌شود. با تهویه مناسب و بازگذاشتن پنجره‌ به خودتان کمک کنید. اگر آکنه شما شدید است و تحت‌درمان هستید و دوست دارید نتیجه مناسبی بگیرید باید از قرار گرفتن در چنین محیط‌هایی تا حد امکان بپرهیزید تا آکنه‌تان تشدید نشود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر