تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

علت ناخوشی ما در فصل های سرد سال چیست

image علت ناخوشی ما در فصل های سرد سال چیست

ما هنوز دقیقا مطمئن نیستیم که چرا هنگام بارش باران تجربه درد بیشتر می‌شود، اما احتمالا علتش این است که هوای سرد باعث کاهش فشار اتمسفر می‌شود.

فشار اتمسفر همیشه سر جایش هست، اما وقتی با آغاز فصل سرد، ناگهان فشار هوا کم می‌شود، گاز درون بدن‌مان می‌تواند منبسط ‌شود.

این شامل گاز درون مایعات مفصل‌ها هم می‌شود که ناگهان فشار بیشتری به آسیب‌های کهنه‌ای وارد می‌کنند که هیچ‌وقت ۱۰۰ درصد درمان نشدند. فشار کم هوا می‌تواند منجر به سردرد هم بشود.

و البته بین هوا و حالت روحی هم ارتباطی وجود دارد.

تکفارس آی آر

اختلال عاطفی فصلی (شکلی از افسردگی خفیف که معمولا با هوای تاریک و سرد اتفاق می‌افتد) در فصل سرد بیشتر رایج است، اما در واقع آمار خودکشی در فصل بهار و اوایل تابستان بیشتر است.

درباره علت این موضوع، نظریه‌هایی وجود دارد. یکی اینکه گرمای ناگهانی فصل بهار و تابستان می‌تواند حالت شیفتگی ایجاد کند و این می‌تواند خطر خودکشی را افزایش دهد.

همچنین بهار می‌تواند مشکلات التهاب را بدتر کند.

از طرف دیگر، می‌دانیم که بین التهاب و خودکشی یک رابطه مستقیم وجود دارد. یک دلیل روان‌شناسی آن نظریه «وعده‌های شکسته شده» است: ما معمولا انتظار داریم که در زمستان احساس بدی داشته باشیم و با آمدن بهار حال‌مان بهتر شود. وقتی بهار فرا می‌رسد و همچنان احساس بدی داریم، ناامید‌تر می‌شویم، چون انتظار داریم همه در آب و هوای گرم خوشحال و سرحال باشند.

این واقعیت‌ها می‌توانند هشدارهایی برای همه ما باشند. ممکن است ما فکر کنیم که شکست‌ناپذیر هستیم و می‌توانیم در برف یا گرما مقاومت کنیم، اما شاید سلامت جسمی و ذهنی ما بیشتر از آنچه که تصور می‌کنیم، به فشار اتمسفر و افت و خیز دمای هوا بستگی دارد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر