تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

علت خمیازه کشیدن هنگام تمرینات ورزشی چیست

image علت خمیازه کشیدن هنگام تمرینات ورزشی چیست

شاید مغزتان دارد از این روش برای خنک کردن بدنتان استفاده میکند.

دکتر اندرو گالوپ، یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: خمیازه، نه تنها مقدار خونی که به مغزتان می رود را افزایش می دهد بلکه هوای اضافی، درجه حرارت خون را نیز پایین می آورد.

او می گوید: می توانید خمیازه را مانند تهویه کننده طبیعی هوای مغزتان، در نظر بگیرید. هنگامی که بدن شما در طول ورزش، گرم می شود، مغز شما با تولید خمیازه، با این گرما مقابله میکند. مقدار خمیازه ای که شما می کشید، به درجه حرارتی که در آن قرار دارید، بستگی دارد.

هنگامی که شرکت کنندگان این مطالعه در آب و هوای معتدل بودند، بیشترین خمیازه را کشیدند.

تکفارس آی آر

به گفته این محققان، سر شما در هوای بسیار سرد، نیازی به خنک کردن خودش ندارد. زیرا تمام تلاشش را خواهد کرد تا گرم شود و اگر هوا بیش از حد گرم باشد، هوایی که فرو می برید، به اندازه کافی خنک نخواهد بود تا به طور موثر، خونی که به مغزتان فرستاده می شود را خنک کند.

گالوپ می گوید: هنگامی که یک تمرین شدید انجام می دهید یا حرکاتی مانند ددلیفت یا اسکات را که روی عضلات بزرگ کار میکنند، اجرا میکنید، دمای بدنتان به سرعت افزایش می یابد در نتیجه خمیازه می کشید.

او می گوید: اما ممکن است مغزتان، فورا خمیازه بکشد. زیرا این تمرینات، مقدار زیادی خون به عضلات در حال فعالیت شما می فرستند و مغز می خواهد مقداری از آن جریان خون را برگرداند.

گالوپ می گوید: کشیدن چند خمیازه در طول یک تمرین، چیزی نیست که نگرانش باشید. با این حال اگر بیش از حد خمیازه می کشید و با برنامه تان تداخل دارد، استراحت کنید. این می تواند نشان دهنده یک حمله پانیک (وحشت) یا سرگیجه باشد.

او می گوید: شما همچنین باید به پزشک مراجعه کنید زیرا خمیازه بیش از حد، گاهی اوقات می تواند نشان دهنده درجه حرارت بالاتر بدن یا مشکل گردش خون باشد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر