تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

علت بوی بد پای مردان چیست و راه رفع آن

ماندن طولانی مدت پا در کفش

اولین و مهم ترین دلیل بوگرفتن پای آقایان این است که پای آنها مدت زمان بیشتری در طول شبانه روز داخل کفش میماند. وقتی پا برای مدت طولانی داخل کفش ها محبوس شود، فضای مناسب برای تعریق و رشد باکتری هایی که عامل ایجاد بوی بد پا می شوند،

در محیط مرطوب کفش به وجود می آید. معمولا کفش آقایان از کفش خانم ها پوشیده تر است و پای آنها بیشتر در معرض تعریق و بوگرفتن قرار می گیرد.

معمولا کفش خانم ها فضای بیشتری برای تبادل هوا دارد و همین امر باعث می شود که پایشان کمتر بو بگیرد. ضمن اینکه خانم ها مدت کوتاه تری در طول روز خارج از منزل هستند.

چاره چیست؟

تکفارس آی آر

اگر می توانید، به محض رسیدن به محل کار کفش خود را دربیاورید و به جای آن یک صندل طبی راحت بپوشید. اگر هم امکان این کار برایتان وجود ندارد، حداقل ۳ تا ۴ مرتبه در طول روز پای خود را چند دقیقه از کفش ها خارج کنید و اجازه دهید تا پا و داخل کفش هایتان کمی هوا بخورند.

با این کار زمینه تعریق زیاد، ایجاد رطوبت و باکتری در کفش هایتان فراهم نمی شود. چاره دیگر این است که در فصل تابستان کفش هایی که روزنه های ریز و درشتی برای تبادل هوا روی آنها تعبیه شده است، بپوشید تا با مشکل بو گرفتن پاهایتان مواجه نشوید. ضمن اینکه شستن پاها بلافاصله پس از رسیدن به منزل می تواند از ماندگاری بوی بد در پاها پیشگیری کند.

بو گرفتن ژنتیکی پا

برخی از افراد به طور ژنتیکی با مشکل تعریق بیش از اندازه کف دست و پا مواجه هستند. اگر این افراد در شرایط استرس زا قرار بگیرند یا به بیماری های تیرویید مبتلا باشند، تعریق کف دست و پایشان آنقدر زیاد می شود که باید مسایل مطرح شده را بیشتر از سایر افراد رعایت کنند تا پاهایشان بو نگیرد.

چاره چیست؟

www.takfars.ir

از آنجا که ممکن است پای این افراد در طول روز به شدت عرق کند و کفش آنها کاملا خیس شود، به آنها توصیه می کنیم یا چند بار در طول روز پاهای خود را از کفش خارج کنند یا اگر میتوانند در محل کار صندل های مناسب و روباز به جای کفش بپوشند.

توجه نداشتن به بهداشت کفش ها

متاسفانه یکی دیگر از دلایل بو گرفتن پای مردها، توجه نداشتن آنها به بهداشت پا و کفش هایشان است. معمولا کمتر مردی پیدا می شود که مانند خانم ها حداقل ماهی یا دوماهی یک مرتبه داخل و خارج کفش خود را کاملا بشوید.

باید این را هم بدانید که رعایت نکردن بهداشت در ناحیه زیر بغل و کشاله ران آقایان هم می تواند آلودگی های باکتریایی و ابتلا به بوی ناخوشایند را در این نواحی به همراه داشته باشد. به طور کلی، تعریق از موثرترین عوامل ایجاد آلودگی های باکتریایی و بوی بد پاست.

چاره چیست؟

حداقل هر ۳۵ تا ۴۰ روز یک مرتبه کفش خود را با آب و مواد شوینده مناسب بشویید. حتما اگر قرار است تمام روز پاهایتان داخل کفش بماند، یک جوراب اضافه داخل کیفتان بگذارید و در میانه روز جوراب های مرطوب و آلوده خود را با جوراب های خشک و تمیزتان عوض کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر