image, طرز پخت تارت خوشمزه سیب زمینی گیاهی و سالم

روش تهیه خمیر تارت: ۱۵۰ گرم کره یا مارگارین سرد (مکعبی خردشده) را ‌همراه ۳۰۰ گرم آرد نول (الک‌شده) و ۲/۱ قاشق چای‌خوری نمک در غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا حالت خرده نان پیدا کند. یک عدد تخم‌مرغ به آن اضافه کنید، سپس ۴ قاشق سوپ‌خوری آب سرد را به‌تدریج به آن بیافزایید و هم بزنید تا خمیر جمع شود. خمیر را در کیسه نایلونی قرار دهید و یک ساعت در یخچال استراحت دهید.

۱٫‌ ابتدا خمیر تارت را آماده کنید.

۲٫ سیب‌زمینی‌ها را در تابه‌ای حاوی روغن داغ، روی حرارت ملایم، سرخ کنید تا طلایی شوند.

۳٫ کدو سبز، سیر، اورگانو، مقداری نمک و فلفل سیاه را به تابه اضافه و مخلوط کنید، سپس شبت و پیازچه را به آن بیافزاییدو هم بزنید‌ و تابه را از روی حرارت بردارید.

۴٫ خمیر تارت آماده شده را با وردنه روی سطح آردپاشی‌شده به‌شکل دایره‌ای به‌قطر ۳۰ سانتی‌متر باز کنید و داخل سینی فر قرار دهید. از مخلوط آماده‌شده وسط خمیر بریزید، طوری‌که ۴ سانتی‌متر از لبه خمیر خالی بماند. در آخر، روغن زیتون و پنیر فتا را روی آن بپاشید.

۵٫ لبه‌های خمیر را به‌صورت منظم به سمت داخل تا بزنید طوری‌که خمیر فرم گرد پیدا کند. سینی را ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل، ۶٫ پس از این مدت، سینی را از فر خارج کرده و تارت سیب‌زمینی را ‌ برش دهید و سرو کنید.

مواد لازم

سیب‌زمینی (ورقه‌ای خردشده) ۲ عدد

روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن) به مقدار لازم

کدو سبز (حلقه‌ای خردشده) ۲ عدد

سیر (کوبیده‌شده) ۱ حبه

اورگانو (پودرشده) ۱/۲ قاشق چایخوری

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) به مقدار لازم

شبت یا شوید (پاک و خردشده) ۱۰ گرم

پیازچه (حلقه‌ای خردشده) ۵ ساقه

روغن زیتون یک قاشق سوپ خوری

پنیر فتا (مکعبی خردشده) ۱۰۰ گرم


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید