image, طرز پخت برنج قهوه ای رژیمی با میوه های خوشمزه

۱٫ برنج را بشوئید و بخیسانید. آن گاه در صافی بریزید. حالا در قابلمه مناسبی نیمی از روغن را بریزید و برنج را بیفزائید و یک دقیقه تفت دهید.

۲٫ سپس به میزان کافی آب و نمک افزوده تا برنج قدری نرم و آب آن تبخیر شود. اینک به مدت ۲۰ دقیقه برنج را دم کنید.

۳٫ حالا هویج، پیاز، باقیمانده روغن، کره گیاهی، گل کلم، گوجه فرنگی، نخودفرنگی، گشنیز، نمک و ادویه پلوئی را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید و تفت دهید.

۴٫ سپس با برنج پخته شده مخلوط کنید، در ظرف مناسبی بکشید و رویش را با پلو زعفرانی و ورقه های لیمو ترش بیارائید.

یادآوری: برنج قهوه ای را باید از شب قبل بخیسانید.

مواد لازم:

برنج قهوه ای ۲۰۰ گرم

روغن کنجد ۴ قاشق سوپخوری

هویج خرد کرده و پخته ۲ عدد

پیاز خرد کرده ۱ عدد درشت

کره گیاهی ۱ قاشق سوپخوری

گلچه های گل کلم ۱۵۰ گرم

گوجه فرنگی خرد کرده ۲ عدد

نخود فرنگی پخته ۱ پیمانه

گشنیز خرد کرده ۱ دسته کوچک

نمک و ادویه پلوئی به میزان لازم


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید