تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ بدون فر و گاز بزرگ

image طرز تهیه کباب کوبیده مرغ بدون فر و گاز بزرگ

۱.ابتدا مرغ را ۲بار چرخ کنید و با نمک ورز دهید، پیاز رنده شده را با سیر رتده شده شده، سماق، کره‌ی نرم‌شده، ادویه‌ها و محلول زعفران غلیظ مخلوط کنید سپس به مایه‌ی گوشت فوق اضافه مخلوط نمایید و اگر آب اضافی داشت بگیرید.

۲.مواد را به خوبی و مدت مناسب ورز دهید تا انسجام پیدا کند. اندکی روغن کف تابه مورد نظر بریزید و کاملاً کف تابه را به روغن آغشته کنید سپس مایه‌ی گوشت فوق را کف تابه به صورت صاف و یک‌دست پخش کنید،‌ در تابه را بگذارید و روی حرارت کم قرار دهید، پس از آب انداختن گوشت در تابه را بردارید و کباب را به اشکال دلخواه برش دهید سپس مجدداً در تابه را بگذارید و اجازه دهید تا آب گوشت جمع شود سپس کباب‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن هم طلایی رنگ شود، پیازهای ورقه شده را که به صورت حلقه در آورده‌اید روی سطح کباب‌ها بچینید مجدداً در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا کباب و پیاز پخته شود.

۳. در این فاصله سینی مورد نظر را چرب و گوجه‌فرنگی‌های کوچک را روی سینی قرار و یک بعلاوه کوچک روی آن‌ها ایجاد کنید و روی آن کمی سبزی معطر خشک شده نظیر گشنیز، نعناء، یا جعفری و … بریزید و نمک بپاشید سپس سینی را در فر ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد و طبقه اول فر از بالا قرار دهید پس از آماده شدن از فر خارج کنید.

۴.کباب‌های آماده شده را که از رنگ و طعم بی‌نظیری برخوردار است در ظرف مورد نظر قرار داده و با گوجه‌فرنگی‌های آماده شده و چلوی دورنگ (سفید و زعفرانی) و چند برگ سبز تزیین سپس سرو نمایید.

تکفارس آی آر

مواد اولیه

نمک به میزان لازم

سیر ۱تا۲حبه

پیاز ۱عدد رنده شده و ۲عدد حلقه شده

سماق (قرمز) ۱قاشق سوپخوری

www.takfars.ir

کره ۳قاشق سوپخوری

زردچوبه به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

زعفران (آبکرده و غلیظ) به میزان لازم

زیره (آسیاب شده) به میزان لازم

تخم گشنیز (آسیاب شده) به میزان لازم

مرغ (بدون استخوان و پوست) مرغ نیم کیلو

گوجه فرنگی به میزان لازم

سبزی (اختیاری(معطر)) به میزان لازم

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر