تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه مربا با میوه های توت فرنگی آلبالو زردآلو

image طرز تهیه مربا با میوه های توت فرنگی آلبالو زردآلو

مربای آلبالو

آلبالو ۱ کیلوگرم . شکر ۱ کیلوگرم . ابلیمو ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه : دم آلبالوها را بگیرید ، سپس آنها را شسته و هسته آنها را طوری جدا کنید که آلبالوها له نشوند.

شکر را لای آلبالوها بریزید و بگذارید البالوها یک روز در یخچال بمانند تا به آب بیفتند ، روز بعد مواد را روی حرارت متوسط قرار دهید و پس از ۱۰ دقیقه آلبالوها را از آب انها جدا کرده و بگذارید تا شربت قوام بیاید ، سپس آلبالوها را به شربت قوام آمده اضافه کنید.

تکفارس آی آر

اگر آلبالو زیاد بجوشد رنگ خود را از دست داده و له میشود ، به این دلیل آلبالوها را از شربت ان جدا کنید ، اگر آب آلبالو زیاد بود میتوانید بعنوان شیره شربت از آن استفاده کنید.

image طرز تهیه مربا با میوه های توت فرنگی آلبالو زردآلو

مربای زردآلو

زردالو دو نیم شده: حدود ۳ پیمانه، هسته آن‌ها جدا شود.(بسته به سلیقه میتوانید آنها را خرد کنید)

شکر: یک پیمانه

www.takfars.ir

آب لیمو: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه: ابتدا کاسه‌ای را روی کاسه بزرگتری که حاوی آب یخ است قرار داده و کنار بگذارید.

در ظرفی زردالوها، میوه و شکر را روی حرارت زیاد جوش آورید، سپس حرارت را روی متوسط قرار داده و مرتب مربا را هم بزنید و کف‌های ایجاد شده روی ظرف را جدا کرده،‌ دور بریزید.

وقتی مربا کمی غلیظ شد ( حدود ۵ دقیقه پس از جوشاندن) آن را از روی حرارت برداشته و به اندازه نصف قاشق مرباخوری از آن را درون کاسه‌ای که روی ظرف آب یخ قرار داده‌اید بریزید و۳۰ ثانیه صبر کنید سپس کاسه را کمی مایل کنید و اگر مربا خیلی راحت روان شد دوباره ظرف مربا را روی حرارت قرار دهید و به مدت یک تا دو دقیقه دیگر آن را حرارت دهید ولی اگر در مرحله تست، مربا کمی سخت حرکت کرد، مربا آماده است و می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید.

مقدار مربای مورد نیاز را برداشته و دمای آن را به دمای اتاق برسانید، سپس بقیه آن را درون ظرف مخصوص مربا که از قبل با آب جوش استریلیزه شده، بریزید و درب آن را محکم ببندید و درون یخچال قرار دهید.

image طرز تهیه مربا با میوه های توت فرنگی آلبالو زردآلو

مربای توت فرنگی

توت فرنگی ۱ کیلوگرم . شکر ۱ کیلوگرم . ابلیمو ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه : دم توت فرنگی ها را بگیرید ، سپس آنها را شسته و از وسط نصف کنید ؛ شکر را لابلای توت فرنگی ها بریزید و بگذارید ۲۴ ساعت در یخچال بمانند تا توت فرنگی ها آب بیندازند سپس درون قابلمه بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید.

هنگام جوشیدن کفی روی سطح مربا ایجاد میشود که بهتر است آن را یکی دو بار بگیرید ، وقتی که شربت مربا قوام آمد قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید.

تک فارس

برای آماده شدن مربای توت‌فرنگی به حدود ۲۰ تا نیم‌ساعت زمان نیاز است و هر چه این مدت طولانی‌تر باشد مربا تیره تر میشود ؛ در پایان کار ابلیمو را برای جلوگیری از شکرک زدن اضافه کنید و این کار را حتما در انتهای پخت انجام دهید تا مربا تیره نشود ، در قابلمه را در زمان پخت باز بگذارید تا مربای توت فرنگی سیاه و تیره نشود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر