تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه سالاد سزار اصل برای مهمانی رسمی

image طرز تهیه سالاد سزار اصل برای مهمانی رسمی

این سالاد خوشمزه در ۲۰ دقیقه تهیه می‌شود و برای سرو به تعداد ۵ نفر مناسب است.

۱- برای درست کردن این سالاد باید قسمت‌های سالم و تازه کاهو را انتخاب کرده. سپس برگ‌ها را خوب بشوییم و خشک ‌کنیم.

۲- دور نان‌های تست را به صورت یک قاب برش می‌زنیم و کنار می‌گذاریم (دور نان چون خشک‌تر است، سس و مواد را خوب به خود جذب نمی‌کند. به همین دلیل دور نان را جدا می‌کنیم و از بقیه نان استفاده می‌کنیم) قسمت‌های سفید و اسفنجی نان را به ابعاد ۱سانتیمتری برش داده و در تابه نچسب که آغشته به کمی روغن و سیر له شده است با حرارت ملایم، تست می‌کنیم.

۳- برای آماده‌سازی سس سالاد ابتدا آب‌لیمو، تخم‌مرغ (تخم‌مرغ را ۱دقیقه آبپز کنید)، سرکه سفید یا سرکه سیب، سس ورسترشایر، نمک و فلفل را مخلوط کرده با هم‌زن یا غذاساز خوب مخلوط می‌کنیم بعد از حدود ۵ دقیقه، کم‌کم شروع به اضافه کردن روغن می‌کنیم تا حالت مایونز به خود بگیرد وکمی غلیظ شود.

تکفارس آی آر

۴- برای سرو این سالاد کافی است برگ‌های تازه کاهو را خرد کرده و در ظرف مناسب ریخته. نان‌های تست شده و پنیر پارمزان رنده‌شده را روی آن بریزید و در ‌‌نهایت سس محبوب (آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها) را به آن اضافه کنید.

۵- در نقاط مختلف دنیا به دلیل کمبود وقت و مسائل مختلف دیگر تغییراتی در این سالاد بوجود آمده است ولی دستور تهیه‌ای که ذکر شد درواقع اصیل‌ترین دستور تهیه سالاد سزار است.

۶- با گذشت زمان این سالاد با مناطق مختلف جغرافیایی تغییراتی کرده. گاهی آن را غنی‌تر و مزه‌دار‌تر می‌کنند و یا به آن سینه مرغ گریل شده، بیکن (در کشورهای غربی)، ماهی دودی یا میگو (در کشورهای ساحلی) اضافه‌ می‌کنند.

۷- شما می‌توانید بسته به ذائقه خود افزودنی مناسب را اضافه کرده و سالاد سزار مورد پسند خود را پیدا کنید.

مواد اولیه

www.takfars.ir

پنیر پارمزان ۱۰۰ گرم

روغن زیتون بکر ۱۵۰ میلی‌لیتر

نان تست ۳ تا ۴ عدد

کاهو تازه ۱ عدد

تخم‌ مرغ ۱ عدد

سیر سیر ۲ حبه

سس ووستشایر ۲ قاشق غذاخوری

آب‌ لیموی تازه ۲ قاشق غذاخوری

سرکه‌ سفید ۱ قاشق غذاخوری

«سالاد سزار» با رسپیِ «سزار کاردینی»

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر