image, طرز تهیه سالاد رژیمی سیب زمینی شیرین با سس سرکه انبه

۱- فر را از قبل تا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

۲- سیب زمینی شیرین را در یک کاسه بریزید، روغن اضافه کرده و بهم بزنید تا سطح آن را بپوشاند. کمی نمک و فلفل روی آن بپاشید. به طور یکنواخت روی ظرف فر پخش کنید و حدود ۲۰ دقیقه کباب کنید. چند بار آن را بهم بزنید تا زمانی که سیب زمینی ها نرم شوند.

۳- کوینولا و نصف فنجان آب را در یک قابلمه دردار روی حرارت بالا بگذارید تا جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید تا آرام بجوشد و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که مایع، کاملا جذب شده و کوینولا نرم شود، بپزید.

۴- انبه را با سرکه بالزامیک و آب، به شکل پوره در آورید و کنار بگذارید.

۵- اجازه دهید سیب زمینی کبابی و کوینولا خنک شوند و به دمای اتاق برسند.

۶- سالاد را لایه لایه در ظرف شیشه ای بریزید، با لوبیای سیاه شروع کنید. سپس کوینولای پخته را اضافه کرده و در آخر سس سرکه و انبه را روی آن بریزید.

۷- روی آن فلفل قرمز خرد شده، سبزیجات، سیب زمینی شیرین کبابی، زغال اخته خشک و دانه های آفتابگردان قرار دهید.

۸- درب آن را محکم ببیندید و در یخچال نگهداری کنید.

۹- هنگامی که آماده خوردن هستید، شیشه را یک تکان محکم دهید تا همه مواد با هم مخلوط شوند و سپس نوش جان کنید.

مواد لازم

برای سالاد:

۱ عدد سیب زمینی شیرین کوچک با پوست که به قطعات مکعبی کوچک بریده شده است.

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

نمک و فلفل برای مزه

۱/۴ فنجان کوینولا

۱/۲ فنجان لوبیای سیاه

۱/۴ فلفل قرمز خرد شده

۲ فنجان سبزیجات

۱ قاشق غذاخوری زغال اخته خشک

۱ قاشق غذاخوری دانه آفتابگردان شور

برای سس:

۱/۴ فنجان انبه تازه یا یخ زده

۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

۱٫۵ قاشق غذاخوری آب


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید