تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه دسر یونانی شیک برای مهمانی

image طرز تهیه دسر یونانی شیک برای مهمانی

این دسر خوشمزه از کشور یونان آمده. زیر و روی آن لایه های خمیر فیلو یا همان یوفکای کره ای است که در فر برشته شده اند و وسطش هم از دسر سمولینای نرم و خوشمزه تشکیل شده است. در آخر هم مقداری شربت روی دسر ریخته میشود و کمی حالت باقلوا پیدا میکند.

مرحله اول:

اول از همه شربت را آماده کنید. آب، شکر، پوست لیمو ترش و آب لیمو را داخل قابلمه ای بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. وقتی جوش آمد، شعله را کم کنید و ۴ دقیقه صبر کنید. سپس شربت را از روی گاز بردارید و بگذارید خنک شود. پوست لیمو ترش را از آن خارج کنید.

مرحله دوم:

تکفارس آی آر

کف قالب را با کره ذوب شده چرب کنید. یک لایه خمیر فیلو کف قالب بیاندازید (طوری که دیواره قالب را هم قدری بپوشاند.) سپس روی خمیر را خوب با کره ذوب شده چرب کنید. این کار را برای چهار لایه خمیر دیگر هم تکرار کنید.

مرحله سوم:

آرد سمولینا، شکر، شیر، خامه، ۳ قاشق کره، گلاب و وانیل را در شیرجوش بریزید و روی گاز بگذارید تا جوش بیاید و غلیظ شود. در این مدت مرتب مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم:

زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. سفیده ها را با همزن بزنید تا فرم بگیرد. زرده ها را نیز در ظرف دیگری خوب بزنید. زرده و سفیده را داخل شیرجوش روی مواد کاستارد بریزید. به هم زدن ادامه دهید تا کاستارد غلیظ به دست آید. کاستارد را روی خمیرهای داخل قالب بریزید.

www.takfars.ir

مرحله پنجم:

همه خمیرهای باقیمانده را روی کاستارد بچینید. بین لایه ها کره بمالید. میتوانید در این مرحله دسر را برش بزنید.

مرحله ششم:

حدود یک ساعت در فر گرم شده ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا خمیر فیلو برشته شود و کاستارد خودش را بگیرد. در آخر چند دقیقه شعله روی فر را روشن کنید تا روی دسر طلایی رنگ شود.

مرحله هفتم:

وقتی دسر آماده شد، شربت را روی آن بریزید و بگذارید خنک شود.

نکته:

خمیر فیلو باید کمی از دمای محیط خنک تر باشد. آن را مدتی قبل از فریزر خارج کنید و درست قبل از درست کردن پای بسته را باز کنید تا خمیرها خشک نشوند.

۲۴ نفر

مواد لازم برای دسر یونانی

تک فارس

آرد سمولینا ۱ پیمانه

شکر ۱ و ۱/۲ پیمانه

شیر ۷۰۰ میلی لیتر

خامه صبحانه ۳۰۰ میلی لیتر

تخم مرغ ۴ عدد

کره در دمای اتاق ۳ قاشق غذاخوری

وانیل ۱ قاشق چایخوری

گلاب ۲ قاشق غذاخوری

کره ذوب شده ۲۵۰ گرم

خمیر فیلو (یوفکا) یک بسته

T A K F A R S

برای شربت:

آب ۴۰۰ میلی لیتر (۲ پیمانه)

شکر ۳۰۰ گرم

پوست لیمو ترش ۱ عدد

آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

محصولات معتبر
محصولات معتبر