تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه بیسکویت کرهای شکلاتی برای عصرانه بچه ها

image طرز تهیه بیسکویت کرهای شکلاتی برای عصرانه بچه ها

فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد، گرم کنید و سینی شیرینی‌پزی را با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه کره و شکر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس زرده‌های تخم‌مرغ و تخم‌مرغ کامل را به آن بیفزائید، حالا نمک، وانیلین و آرد را به مایه اضافه کنید تا خمیر مناسبی به دست آید.

خمیر را در کیسه نایلونی بگذارید و به مدت نیم ساعت در یخچال نگه‌دارید. اکنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت تقریبی ۳ میلی‌متر باز کنید و با برشگری هم شکل شکلات قالبی، ببرید. خمیرها را با فاصله در سینی بچینید و به مدت تقریبی ۱۵ دقیقه، در فر بپزید.

همینکه بیسکویت‌ها خنک شدند، شکلات قالبی را با قدری شکلات آبکرده و سرد شده، به بیسکویت‌ها بچسبانید و در صورت دلخواه با رنگ‌های خوراکی طلائی و نقره‌ای بیارائید. اینک بیسکویت‌ها را برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید.

یادآوری ۱: در اینجا از برشگر بیضی شکل برای قالب زدن خمیر بیسکویت استفاده شده است و شکلات در قالب بیضی شکل مخصوص شکلات تهیه گردیده است.

تکفارس آی آر

یادآوری ۲: می‌توانید به نیمی از خمیر، مخلوط ۲ قاشق سوپخوری پودر کاکائوی الک کرده و ۲ قاشق سوپخوری آب‌جوش بیفزائید تا دو رنگ بیسکویت کره‌ای داشته باشید.

مواد لازم برای حدود ۴۰ عدد بیسکویت

کره ۲۵۰ گرم

شکر ریز ۱۸۰ گرم

زرده تخم‌مرغ ۲ عدد درشت

www.takfars.ir

تخم‌مرغ کامل ۱ عدد درشت

نمک یک‌هشتم قاشق چایخوری

وانیلین یک‌چهارم قاشق چایخوری

آرد ۵۲۵ گرم

شکلات قالبی به فرم دلخواه به تعداد بیسکویت‌ها

محصولات معتبر
محصولات معتبر