تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ضررهای نداشتن موبایل و تلفن همراه برای آدم چیست

تحقیقات حاکی از آن است که اغلب مردم بدون موبایل نمیتوانند به زندگی ادامه دهند و بیش از نیمی از کاربران موبایل از نوعی بیماری روانشناختی با نام " NOMOFOBIA " یا بی موبایل هراسی رنج می برند.

image ضررهای نداشتن موبایل و تلفن همراه برای آدم چیست

بررسی های روانشناسانه نشان می دهد که ۷۰ درصد زنان و ۶۱ درصد مردان از بدون موبایل بودن ترس دارند و این یک بیماری جدید روانشناختی است که از آن با عنوان بی موبایل هراسی یا " NOMOFOBIA" نام می برند.
تحقیقات به عمل آمده از نوعی وسواس فکری در مورد کاربران تلفن همراه هشدار می دهند که می تواند به بیماریهای روانی و مشکلاتی در سلامتی افراد منجر شود.
در این بررسی ها مشخص شده است که ۷۰ درصد زنان و ۶۱ درصد مردان از بی موبایل بودن ترس دارند و ۷۳ درصد از افراد با تلفن همراه خود می خوابند.
همچنین ۵۳ درصد افراد وقتی باتری یا شارژ اعتبارشان تمام شده یا شبکه تلفن همراه از دسترس خارج شود دچار اضطراب می شوند و ۶۸ درصد افراد لرزش یا آهنگ گوشی تلفن خود را پیش از تماس تلفنی احساس میکنند. جالب اینجاست که براساس نظرسنجی های صورت گرفته از کاربران تلفن همراه ۴۳ درصد کاربران آیفون حاضرند یک هفته بدون کفش بگذرانند اما به طور موقت هم از موبایلشان دور نمانند و ۲۲ درصد کاربران موبایل ترجیح می دهند به خاطر موبایل از مسواک زدن به دندان هایشان صرفنظر کنند.
درمان بیماری بی موبایل هراسی

اگر هریک از این قبیل حالات روحی و روانی را در زندگی روزمره خود حس میکنند مستعد به بیماری بی موبایل هراسی هستند حتما برای یکبار هم که شده بدون موبایل به سفر بروند.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر